1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ned 123 hd

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door soapy, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Thanks, vanmiddag al volop genoten van de tour in HD :thankyou:
     
  2. Hoge BER waardes kunnen worden veroorzaakt door interferenties lees ik hier. Kan het dan zijn dat een aantal zenders daar gevoeliger voor zijn dan andere? Zo ontvang ik Eursport HD, History Channel HD, National Geographic HD en Discovery HD allemaal met een BER van 0.
    Ned 1, 2 en 3 daarentegen niet, sterker nog, daar nam de BER af en toe astronomische waardes aan.
    Als het dan om interferenties gaat, snap ik ook niet dat de BER na een reset van de decoder (stekker er uit) ineens weer wèl goed is (0). Vreemd is dan weer, dat de BER na en paar dagen weer opnieuw slecht is. Weer een reset en wederom op 0. Nu lijkt het zo te blijven.
     
  3. Uit een eigen technisch onderzoekje bij mij thuis is mij gebleken dat de BER-gevoeligheid met name Nederland 1/2HD betreft (794.00 Mhz). Nederland 3HD beduidend minder. Die zit bij ons dan ook op een andere transponder (650.00 Mhz)
    Dat is inderdaad vreemd, want ik heb niets bereikt met het van de netspanning halen en opnieuw de fabrieksinstellingen bij de Humax HD5000.

    Toen ben ik gaan "klooien" met de kabels en de f-connectoren. Door de jaren heen heb ik van alles wel wat liggen. En toen bleek er nogal wat BER-verschillen te zitten tussen allerlei combi's die ik maakte.:roll::roll: Uiteindelijk heb ik bereikt dat de BER op Ned1/2HD (de ergste met uitschieters van tegen de 50) nu 0-2 is. De rest van de zaplijst moest nu ook wel 0 zijn (Dat was ie al, namelijk.)

    Conclusie: kwaliteit van de kabel, lengte van de kabel, kwaliteit van de f-connectoren, kwaliteit van de antenneversterker, samen waren de de optelsom van al die BER op Ned/HD.

    De vraag die nu nog overblijft voor mij is: waarom geeft die 794.00 wel zoveel BER-problemen en die andere transponders niet? Dat zou ik wel eens willen weten.:?
     
  4. Het grappige is, dat mij Ned 3 duidelijk de slechtste BER waardes heeft....
     
  5. Wat wil je hiermee zeggen?
     
  6. Nou, bij jou is het toch Ned 1 en 2?
     
  7. Is je antennekabel ergens op aarde aangesloten? Je AOP is namelijk ook een galvanische scheiding tussen je huisinstallatie en de Ziggo buitenkabel.Dus je buitenmantel van je coax is nergens geaard.Dit heb ik ergens gelezen toen ik zelf wat veranderingen in huis heb aangebracht. Ik meen daar ook iets gelezen te hebben dat het tegenwoordig verplicht is om je AOP of verdeler te aarden.

    linkje naar betreffende pagina.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2009
  8. Gisterenavond zowel Ned1, 2 en 3HD opeens op een BER van 0, zonder ingrijpen mijnerzijds! Ned 3 welismaar met een sterkte van slechts 24, maar ok. Volgens mij betekent dit toch dat Ziggo nog steeds met de uitzendingen aan het "stoeien" is.
    Nu nog het geluid goed (alleen 5.1 als het ook echt 5,1 is) en dan gaan we de goede kant op
     
  9. Ik heb een andere theorie: Mogelijk is er een storingsmonteur bij iemand langs geweest die in hetzelfde signaal pad zit als jij en waarbij de monteur iets heeft zitten rommelen aan de apparatuur van Ziggo in dat signaal pad. Dat pakt dan kennelijk nu ook gunstig voor jou uit. De kans bestaat echter dat dit rommelen aan die apparatuur een nadelig effect heeft gehad voor een andere abonnee in hetzelfde signaalpad, zodat over een tijdje na de nodige klachten weer een monteur op pad wordt gestuurd om de klacht van die andere abonnee op te lossen zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met eerdere afregel wijzigingen. Dat kan dan weer een nadelig gevolg hebben voor jouw aansluiting waarna het spelletje opnieuw begint.

    Sinds Multikabel en Casema zijn samengevoegd, en er het nodige aan nieuwe apparatuur geplaatst is omdat de headend van Multikabel is opgeheven, zit ik om de zoveel tijd met een slechtere signaal kwaliteit dat dan na verloop van tijd weer als sneeuw voor de zon verdwijnt. Daarvoor wijzig ik zelf helemaal niets en ik schakel ook geen monteur van Ziggo in om iets te wijzigen. De enige conclusie die ik daar aan kan verbinden is dat Ziggo monteurs onafhankelijk van elkaar maar dingen blijven afregelen waarbij voor één abonnee het probleem wordt opgelost, maar voor andere abonnees juist problemen introduceert omdat dan het signaal bijvoorbeeld te zwak of te sterk is geworden.
     
  10. Dank.
    Echter, ik heb uitstekend materiaal (o.a. Hirschmann-versteker met 4 aftappunten op een losse verdeler) en had noch heb BER-schommelingen op geen enkele zender behalve nu Ned1/2HD, zij het bijna 0.
    Toen ik gisteren nog even een andere kabel tussen de versterker en het AOP deed (Een kant-en-klare Neuling HQ-kabel gekocht in Duitsland met vergulde f-connectoren.) nam de BER ernstig toe en kon de Hirschmann-versterker die niet meer compenseren. Mijn zelfgemaakte kabel bracht Ned1/2HD weer terug naar 0-2. ALLE andere zenders hebben nog steeds BER 0. Het is en blijft opmerkelijk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina