1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ned 123 hd

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door soapy, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ah, tijd om mijn samsung ook even een resetje te geven dus :)

    update over 3 minuten :P

    -edit-
    Helaas, geen resultaat, BER nog dik tussen de 400 en 600.
     
  2. Ben benieuwd!
     
  3. Ok, dat is inderdaad ook een optie. De kabel van aop naar versterker is 30 cm en die van versterker naar decoder is 2 meter (allemaal hirschmann spul). Dat zou het probleem toch niet moeten zijn. Maar ja, dat weet je maar nooit natuurlijk.
     

  4. Dit is inderdaad wat ik vanmorgen ook van de helpdesk te verstaan kreeg. Ik heb ook vanaf mijn aop naar versterker iets van 25 centimeter, vanaf versterker naar STB iets van 2,5 meter, ook allemaal hoge kwaliteit kabel.

    Desalniettemin moet ik dus nog even proberen om de versterker er tussenuit te halen en direct op de kabel die uit de grond komt aan te sluiten, zien of dat helpt.

    Nou ja, maar eens proberen vanavond dan, denk niet dat deze storing vanzelf verholpen gaat worden.
     
  5. De versterker kan versterken, maar ook verpesten.
    De kans is groot, dat de ber zonder versterker 0 is. Maar ik neem aan dat je dan weer te weinig signaal hebt om meerdere toestellen te bedienen, want anders had je geen versterker.
    Normaal gesproken ben je voor 1 tv bij 2,5 meter kabel geen versterker nodig, vooral niet als je goede kabel hebt. Zijn de connectoren aan de kabel wel op de juiste manier goed gemonteerd?
     
  6. Hoge BER-waardes geven bijna altijd aan dat het probleem veroorzaakt wordt door interferentie. Dat is vaak in huis, soms ligt het probleem in kabels van Ziggo, maar je kan zelf vaststellen waar het ligt. Sluit de decoder en TV rechtstreeks (zonder versterkers, splitters etc.) aan op het AOP met een zo kort mogelijke kabel. Let eventueel op of er geen storende apparatuur zoals DECT-toestellen te dichtbij staan. Is je BER-waarde dan weer goed, zul je het probleem toch echt in eigen huis moeten zoeken. Is je BER-waarde nog steeds even slecht wordt het wel tijd om Ziggo te bellen. Vraag na of je buren hetzelfde ervaren. Vermeld bij bellen al het bovenstaande zodat de TD weet dat je al hebt gepoogd uit te sluiten waar het probleem ligt.
     
  7. Eigenlijk herhaal je wat ik heb gezegd.
     
  8. Alle kabels en connectoren zijn van hoge kwaliteit en juist gemonteerd. Daarnet de signaalversterker er even tussenuit gehaald en toen werkte het inderdaad helemaal goed, met versterker er weer tussen even aan de versterkingspotmeter gedraaid, iets terug geschroefd en nu heb ik prachtig beeld met 0 BER.
    Helemaal geregeld dus.
     
  9. Je, dat laatste had ik je ook nog even willen tippen: een versterker kun je ook oversturen, en dan moet je inderdaad gas terugnemen.

    Mooi dat je nu weet hoe je het signaal kunt bijstellen. Veel kijkplezier!:thumb up:
     
  10. Om even je vraag te beantwoorden: het lijkt erop dat de HD uitzendingen van Ned1, 2 en 3 niet overal probleemloos verlopen. Als je even op dit forum zoekt, zul je zien dat er een hoop mensen last van hebben. Vooral de Humax decoders lijken er last van te hebben, maar het komt ook bij Samsungs voor.
    Je kunt een reset proberen (spanning eraf), kanelen opnieuw laden enfin kijk maar naar de diverse oplossingen bij de diverse threads.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina