1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb je wel eens op kabelkeur.nl en digitalekabeltelevisie.nl gekeken? Dan kan je zien dat er wel degelijk zoiets bestaat als straling (interferentie) en dat dit problemen veroorzaakt EN dat dit opgelost kan worden met afgeschermde kabels (met een weerstand van tenminste 75 ohm).

    Als je niet weet waar je over praat zeg dat alsjeblieft niets!
     
  2. Avaya, heeft bovenstaande posting van jou geholpen in jou situatie?
    Het lijkt mij nl. erg raar waarom het o.a. aan de bekabeling zal liggen als maar enkele HD zenders storen. Ander HD kanalen lopen wel synchroon, hoe verklaar je dat dan?
    Ik wacht nog even om alle reeds liggende coax-bekabeling die in de muren zit te gaan vervangen, om er dan achter te komen dat Ziggo (of de distributeur van NED1,2,3 HD) hun streaming moesten aanpassen.
     
  3. De nieuwe kabels hebben bij mij inderdaad geholpen. Zoals ze mij uitlegden komt komen die zenders door de kabel op verschillende frequenties. En als die kabel problemen heeft waar die frequenties doorkomen kan het voor problemen zorgen. Dus ik bij de winkel gevraagd of dit waar was en zij beamen dit ook. Daarop heb ik nieuwe kabels geprobeerd (van decoder naar hoofdaanlsluiting) en daarmee is het probleem opgelost gelukkig!
     
  4. Dus jij wil zeggen dat de vertraging in het geluid ( daar gaat dit topic over tenslotte) is opgelost door nieuwe coax kabels te gebruiken?
     
  5. Wat je hier geplaatst hebt is (een deel van) het helpdesk script dat door de helpdesk medewerkers met de klant doorlopen moet worden in geval van digitale TV problemen. Het lijkt mij sterk dat Ziggo dit als zodanig en in die bewoordingen aan klanten verstuurd via de email. Op zijn minst moeten dan bewoordingen waar gesproken wordt over "de klant" vervangen worden.
     
  6. Dat het jou sterk lijkt wil toch niet zeggen het ook sterk is? Volgens mij heb ik dit toch echt gekregen van Ziggo hoor!
     
  7. Als de BER waarden van de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen gewoon 0 zijn dan gaan wijzigingen in de COAX bekabeling niets uithalen voor problemen met asynchroniteit van beeld en geluid. Klinkt eerder als een probleem van de DCB-H360R die de wat hogere H.264 bitrate die voor deze Nederlandse kanalen gebruikt wordt niet helemaal kan bijbenen. De eerste uitvoeringen van de DCB-H360R reageerden destijds ook al enorm traag op de afstandsbediening tijdens het zappen afhankelijk van de geluidsinstellingen voor type A, B, C, D en E wat toen voor mij al een indicatie was dat de DCB-H360R eigenlijk een beetje te licht is voor de HD taak. Na de hardware revisie en wat firmware updates gaat het wat beter, maar zwaardere belastingen lijken toch lastig te blijven voor deze ontvanger.
     
  8. Ik weet heus wel waar ik over praat, maar als je de humor niet kan zien van bepaalde uitspraken. Ik wel. Maar als dat niet kan, mijn excuses.
     
  9. @archie, wat een treffend plaatje die struisvogel. :)

    De speciaalzaak die ik geraadpleegd heb zei dat ze het niet zeker wisten maar dat ze zich moeilijk konden voorstellen dat interferentie afhankelijk zou kunnen zijn van de frequentie. M.a.w. dan zou het zich ook op andere HD kanalen moeten voordoen.
    Discovery, History channel en National Geographic hd heb ik geen lipsync problemen mee. Met eurosport hd trouwens wel weer.
     
  10. Marketing tactiek. Ze lullen uit hun nek tot de broek begint te wapperen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina