1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik de Samsung op PCM heb staan, lopen Film1HD en EurosportHD synchroon. Maar NED 1,2 en 3 HD vertonen nog steeds een klein lip-sync probleem. Het verschil is niet groot, maar groot genoeg.

    Het Dolby5.1 spoor heb ik al lang opgegeven op de Samsung, maar als wij kunnen bevestigen dat alle andere zenders wel goed werken, moet dit op te lossen zijn. Ik verwacht van Ziggo dat ze hier een goed onderzoek naar starten en gebruikers via storingen goed op de hoogte houden. Anders blijven we gissen...

    N.B. stekkers eruit, resetten en kaartjes oppoetsen heeft mij nog nooit geholpen. Als mensen thuis de spullen goed voor elkaar hebben, mag Ziggo zijn klanten wel wat serieuzer nemen. Altijd naar Samsung wijzen, lost niets op. We zijn geen debielen!
     
  2. De vertraging doet zich bij mij zowel bij PCM als bij DD voor, maar alleen op 1, 2, en 3 HD. De vertraging is wel iets minder als ik voor PCM kies, maar nog steeds storend.
    Op Discovery, NG en History heb ik dit probleem niet.
    Overigens gebruik ik geen surround-installatie, het geluid komt rechtstreeks uit de tv. Ik heb geen beeldverbetering aan staan.
     
  3. Bij mij gaat het op PCM met NL 1, 2 en 3 HD ook niet goed. :cry:

    Ik heb op PCM wel surround. PCM wordt in stereo doorgeven en via de digital out naar de versterker gestuurd. Die zet het vervolgens om naar dolby prologic 2 en geeft dus volledig surround sound.
     
  4. Dan nog. Ziggo doet zaken met Samsung, ik doe zaken met Ziggo.. Zij horen voor Support te zorgen.. Zou een mooie stunt zijn als ik een PC koop met ingebouwde DVD brander, de brander stuk gaat en ik rechtstreeks bij de fabrikant van de brander moet zijn...
     
  5. het ligt niet aan de zenders

    Lezen er eigenlijk nog wel Ziggo medewerkers hier mee ?
    Zo ja,wordt er op zijn minst gekeken naar een oplossing ?

    Ik heb op geen enkele HD zender lipsync problemen,behalve nederland 1,2,3 en film1HD.

    Samsung 360,laatste firmware,lipsync zowel audio optisch als via audio HDMI.

    Bij Discovery HD, Eurosport HD enz enz dus GEEN problemen.
    Naar kennissen geweest met Lijbrandt TV waar nederland 1,2 en 3 in HD geen enkel probleem geven,het ligt dus niet aan de zenders zelf.
     
  6. Ik vraag me ook af waarom er niemand van Ziggo reageert op dit probleem.. Anoniem? Infje? Kitaro?

    Er zijn zoveel meldingen van lipsync problemen met de Samsung 360, dat kan gewoon geen individueel probleem meer zijn. Ik heb het probleem zelf geconstateerd op twee verschillende decoders: eentje aangesloten via component en analoog rood/wit en eentje aangesloten via component en optisch. Een collega van me die via Caiway kijkt heeft ook problemen, die decoder is aangesloten via HDMI op z'n receiver.
     
  7. Ik heb die van mij zoiezo op pcm staan........nog steeds met lipsync, of het het beste van het slechtste is maakt me niet uit! Het moet gewoon goed zijn!!!!!!..... ziggo is angstvallig stil..... ook over deze storing op hun site.......
     
  8. Hier heb ik in het verleden ook al eens mijn ontevredenheid over uitgesproken, voral bij Eurosport HD !! moet je eens een tenniswedstrijd volgen...de bal ligt al aan de andere kant....hoor je de slag :mrgreen:
     
  9. ik heb hier ook melding van gemaakt via de mail bij ziggo.... er zijn een aantal mensen van ziggo die normaal op dit forum mee kijken op vakantie.... iedereen die last heeft van lipsync op ned 1.2.3 melden bij ziggo dmv klachtenformulier. Heb ik inmiddels gedaan, kreeg het onderstaande terug als antwoord........ De procedure die ze aanbieden helpt niet.... die heb ik al uitgevoerd.......

    onderstaande de reactie van ziggo

     
  10. Ook maar even klachten formulier ingevuld. Ik vind het erg storend. Het is misschien een goed idee dat zoveel mogelijk mensen die klacht insturen zodat men het serieus gaat nemen. Link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier

    Ik heb ook een link naar deze thread bij de klacht gezet hoewel ik daar eigenlijk niets van verwacht.
    Overigens maakt het hier geen verschil of je het signaal van de STB of dat van de Tv naar je versterker stuurt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina