1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoek eens wat van archie.. in een van zijn analyse zag hij dat bij ned 1,2 en 3 HD de geluidsinstructies 2 seconden later stonden of zo.

    Overigens ben ik gewoon blij dat anoniem vertelt dat ze nu wel iets gevonden hebben,we kunnen het ook omdraaien,zonder de webteam mensen had het misschien nog maanden kunnen duren voordat er eens iemand bij Ziggo ging bedenken dat er iets mis kon zijn.
    Dat er lipsync problemen waren bv op Film 1 riep ik al in februari,misschien wordt dat dan nu eens gelijk meegepikt.
     
  2. Dat het met de ontvanger te maken heeft, weten we al omdat er hele hordes geen problemen ondervinden met de lipsync, zoals ondergetekende.
    En nu de praktijkvraag: hoe wil je onderstaande quote in de praktijk brengen dan?

    Kwestie van een *.ts opsturen? Of de *.ts langs bepaalde software halen?

    Gert.
     
  3. In dat geval kan de lipsync nooit liggen aan een decoder. Een lipsync van 2 seconden kan mijn dm8000 ook niet fixen maar ik heb nergens last van. Dus met jouw theorie zou het inhouden dat de lipsync per regio mijlenver uit elkaar loopt, toch?
    In dit geval zou ik graag willen weten wie er in de regio Twente last heeft van lipsync want het signaal moet hier overal hetzelfde zijn en kan dus in deze regio er niemand last hebben?

    Gert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  4. Het was niet mijn theorie,het was die van Archie,ik kan het stukje niet meer terug vinden maar het kwam er op neer "volgens mij,als ik het me nog herinner" dat de decoder langer nodig heeft om het beeld te decoderen dan het geluid,om te voorkomen dat het geluid dus eerder komt,zou het later verzonden worden o.i.d. alleen zou dan de samsung nog langer nodig hebben waardoor het niet synchroon was.
    Spijker me er niet aan vast,het is iets dat nog ergens in mijn hoofd hangt.
     
  5. Mij staat wel iets bij van ArChie, over de interpretatie van een TS, vwb de afwijking van het geluid tov het beeld, maar 2 seconden kan natuurlijk niet...

    Gert.
     
  6. bedoelde je deze ?
    Is alleen weer een tijdje geleden. Ook NPO heeft wat veranderd aan de aanvoer sindsdien toch.
     
  7. Deze bedoelde ik ja ! ( dank,ik kon het zo snel niet meer terug vinden )
    De NPO zou de bitrate verlaagd hebben, ok het was 1 seconde ipv 2 seconden,ik zei toch dat er ergens iets rondhing en dat ik het gelezen had.
    Misschien kan iemand archie een PM sturen om te vragen of hij er nog eens naar wil kijken,ik wist dat het er mee te maken had maar niet meer exact wat,ben ook geen 40 meer :giveup:
    Zou mooi zijn als Archie het nog een keer deed dan konden de verschillen bekeken worden.
    Maar mensen het is slechts giswerk van mijn kant af,er is nu een stream onderweg en de lui uit korea weten er wel raad mee,ik hoop alleen dat het een kleine fix is en weer geen firmware die maanden in een testtraject moet..
     
  8. Mooi, het probleem wordt onderkend! Dit is 80% van de oplossing!!

    Bewijst nog maar eens dat mijn opa (ja toen al) het bij het rechte eind had......'geduld is een schone zaak'.

    Ik heb weer vertrouwen in Ziggo gekregen. Vandaag gelijk Alles-in-1 extra besteld. Hopen dat dit ook goed gaat.
     
  9. Mijn opa zei altijd: "eerst zien dan geloven". En dat was nog voor er tv was denk ik :schater: .
     
  10. Omdat dat gewoon zo is.
    Ik heb sinds de eerste melding op dit forum al regelmatig gekeken op de verschillende HD zenders (met name het spellen van woorden in Lingo is een goede sync test op Ned 1 HD).
    Het lipsync komt dus zeker niet voor op alle h360r decoders in het land. Of dat ligt aan verschillen in de hardware of aan verschillende in lokale transport streams kan ik je niet vertellen.

    De netwerken van Ziggo zijn natuurlijk allemaal aan elkaar geplakte zooi zodat er heel goed op verschillende plaatsen verschillende signalen op het netwerk kunnen staan en ook de hardware kan verschillen als Samsung bijvoorbeeld tussentijds andere electronica of andere firmware/drivers is gaan gebruiken zonder de type vermelding aan te passen.

    Ik hoop niet dat ze straks met een software update komen die het porbleem introduceert op plaatsen waar het zich nog niet voor deed :roll:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina