1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier op de rand van Noord-Brabant, net onder de Maas, heb ik (ook nog steeds) percies hetzelfde :!::sad:
     
  2. Als je lipsync problemen ondervindt op ned1 HD, zou je dan de smartcard eens willen verwijderen en kijken of dat enig effect heeft, al of niet door een paar keer heen en weer te zappen ?
     

  3. Dank je voor je snelle / persoonlijke reactie op mijn post.

    Card eruit halen als de 360 aan of uit staat?
    Wat is het doel / het te verwachten effect van het eruit halen van de card?

    Zappen heb ik al zo vaak geprobeerd, maar maakt (tot nu toe) geen verschil.
    Wel merk ik ook dat de asynchroniteit per dag verschillend is.
    Verleden week bijna tot een seconde voor op het beeld schat ik. Dus niet om aan te zien!
    Vandaag is het op de NED HD zenders beter dan het geweest is.
    Ik schat nog een 100 - 200 ms te vroeg, is nu (bijna) om aan te zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2009
  4. uithalen tijdens het kijken, ned1 HD is n.l. niet gescrambled.
     
  5. Zojuist gedaan, maar geen verschil met of zonder card.
    Gezapt tussen Ned 1 SD en Ned 1 HD, maakt ook met of zonder card geen verschil (helaas).
    Mijn decoder loopt overigens via een goede Oehlbach HDMI kabel naar een (dure) Denon AV versterker en vandaar via Oehlbach HDMI naar een Sharp LCD.

    Nog meer ideeën / dingen die ik kan proberen :?:
    Ik heb nu vakantie, dus tijd om wat te expirimenteren :)
     
  6. Misschien

    Denk niet dat je kaartje zal zijn. Volgens mij is dit iets met de pid's.
    Alles word in losse dingen naar ons toegestuurd, beeld en geluid komen dus ieder apart aan bij de decoder.
    De decoder voegt dit bij elkaar, hij weet welk geluid dan bij welke zenders moet.
    Ik neem aan dat de software van Samsung die dit doet op een gegeven moment een fout bevat die dus niet bij alle HD decoders van samsung merkbaar zijn maar wel bij veel.
    Hoe ik denk dat je het op moet lossen?
    Betere decoder kopen :)
    Of codec a la software veranderen
     
  7. Waarom vraag je of iemand de smartcard eruit wil halen? Hebben jullie geen 360 om te testen ? Of als jullie die wel hebben geeft deze dan geen problemen.
    Ik begin zelf het vermoeden te krijgen dat het aan de hardware versie van de 360 zou kunnen liggen. Aan de andere kant zijn er ook mensen met een Humax die hick-up problemen hebben dus dat zou ook weer een teken kunnen zijn dat er iets met de stream zelfaan de hand is.
    Zou je eens iets meer kunnen vertellen hoe jullie dit probleem aanpakken?
    Volgens NPO is het probleem opgelost door aanpassingen aan hun kant. Jij zei zelf dat het probleem bij Ziggo-Oost niet meer voorkomt (volgens mensen hier op het forum nog wel).
    Aan de andere kant sturen jullie een opgenomen stream naar Samsung Korea dus dan denk ik dat jullie óf geen enkel idee hebben wat er aan de hand kan zijn óf dat jullie zeker weten dat er helemaal niets verkeerd is aan de Ziggo kant.
     
  8. OK, helder dan is er geen relatie met het verwerking van smartcard messages.
     
  9. Allereerst moet je het probleem kunnen reproducen, wat ons vooralsnog niet lukt. Verder is voor het stellen van een diagnose in deze situaties nodig om invloeden uit te sluiten. Dat wij op dit moment geen idee hebben is niet zo bijzonder, Samsung Korea heeft ook geen idee. Het lijkt erop dat er samenhang is tussen de samsung H360 en de NPO HD content. Of het probleem te wijten is aan de ontvanger of alleen aan het bron signaal, of aan de wijze waarop wij het signaal bewerken of dat andere invloeden ook nog een rol spelen dat weten we dus niet. De veronderstelling dat het niet bij voormalig @Home voorkwam bleek ook niet juist. Kortom, we weten nog niets (zeker).
     
  10. Heb je het al geprobeert om je (dure) Denon te omzeilen en rechtstreeks van je decoder naar je tv te gaan om te checken of je dan nog steeds lipsync problemen hebt?
    Want die test heb ik (nog) niet terug kunnen vinden in deze discussie.

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina