1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik mag toch aannemen dat de fabrikant moet specificeren wat de gebruikte chipset aankan qua snelheden en dat Ziggo daarvoor minimale en maximale waarden heeft gedefinieerd. Zo niet, wat testen ze dan? Kijken of er beeld en geluid uit komt en dat was het dan?

    Dat doet Ziggo toch ook al jaren voor die andere Samsung ontvanger, namelijk de DCB-9401R. Omdat Samsung ook geen rekening gehouden heeft met de groei van het aantal kanalen en de groei van het aantal dagen EPG informatie en Ziggo daar niet op getest heeft kan het aantal dagen EPG niet verder omhoog. Doen ze dat wel dat valt deze ontvanger om. Volgens de definities in de DVB specificatie kan de EPG informatie nog veel verder uitgebreid worden, maar dan zal je daar als programmeur wel rekening mee moeten houden. En dat doet Samsung niet. Als het werkt op het moment dat de boel wordt uitgebracht met dan aanwezige kanalen en data dan is het goed genoeg. Totdat er uitbreidingen komen. Dan komen opeens de problemen en bugs voor de dag.

    En deze keer hebben niet alleen de Ziggo klanten er last van, maar omdat het NOB de bitrate moet verlagen van Ziggo hebben alle afnemers van het HD signaal daar last van.
     
  2. Vraag me alleen af of de humax HD zapper HD-5000 wel bestand is tegen een hogere bitrate...
     
  3. Ze zitten onder de 12 mbits en dus is je decoder nu nog "veilig" maar als ze er overheen gaan.. daarnaast ligt het er dus aan of je de digitale audio wel of niet gebruikt... nog even niet te vroeg juichen.
    Het verklaart de audio delay ook op Film1 HD denk dat die wel boven die 12 Mbit zit/zat..
     
  4. In het stukje van de NPO over lipsync staat dat ze langzamerhand de bitrate weer omhoog gaan brengen vanaf de huidige 12Mb/s. Dit komt over alsof het probleem is opgelost maar ik heb nog steeds lipsync problemen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2009
  5. Mooi verhaal van het NPO, maar volgens mij is het precies andersom. Ze zijn begonnen op 15 Mbps en daarna met stappen gezakt naar 12 Mbps, vermoedelijk in een poging de synchronisatie problemen onder controle te krijgen. Waarom het NPO dus met de uitspraak komt dat ze momenteel aan het verhogen zouden zijn is mij niet duidelijk en ook niet in overeenstemming met de realiteit.
     
  6. Of ze verhogen het nu langzaam opnieuw.. dat kan ook.
    Het rare is dat de lijbrandt decoder dus wel gewoon zonder enig probleem HD weergeeft en die krijgen het signaal ook via het NPO.
    Ik heb nooit het analoge/digitale pakket van Lijbrandt genomen vanwege het veel beperktere aanbod maar hun Aminet 130M doet het prima.
     
  7. Door NPO wordt gesuggereerd dat door de verlaagde bit-rate, van nu maximaal 12 Mb/s, de sync problemen te voorkomen zouden (moeten) zijn.

    Als ik naar de foto's hierboven kijk en de bit-rate zit nu dus onder de 12 Mb/s voor NED 1, 2 en 3 HD, dan snap ik niet dat het bij mij nog steeds van een beetje tot zeer asynchroon loopt en het ernstig wisselt met de dag :!:.
    Ik heb tot nu toe zelfs nog niet één keer volledig synchroon beeld en geluid gehad bij NED HD. Ook bij de andere HD zenders zie ik regelmatig dat het niet (helemaal) synchroon loopt.
    Alleen een aangepaste / lage bit-rate is dus duidelijk NIET de oplossing (voor de Samsung 360 HD).

    Als NPO de bit-rate nu langzaam weer omhoog gaat brengen, en het ligt daadwerkelijk aan de bit-rate, dan wordt het dus alleen nog maar weer beroerder :cry: (als dat al kan :schater:).

    Volgens de specs van de Samsung moet die 15 Mb/s aan kunnen. Dit lijkt dus niet echt het geval.
    Ik ben benieuwd of ze nu eerst het sync probleem op 12 Mb/s met software updates op kunnen lossen.
    Als ze dat lukt is er (misschien) kans dat ze dan ook een idee hebben hoe ze het moeten inregelen om tot 15 Mb/s te kunnen gaan.
    Eerst maar eens zien :frons:.
     
  8. Ik las deze lange discussie eigenlijk niet meer omdat ik zelf helemaal geen lipsync problemen ondervindt maar zie nu toevallig dat de samsung h360r wordt gezien als het probleem.
    Dat verbaast me wel om dat ik totaal geen sync probleem met geluid ondervindt op ned 1 2 en 3 sinds de introductie van deze zenders.
    Zijn er verschillende versies van deze decoder in omloop of is het signaal toch op verschillende locaties heel anders ?
     
  9. Heb je ook al contact met Ziggo gehad over de lipsync? Hetzij aan de telefoon of middels een webformulier. Ik heb gisteren naar aanleiding van het hele NPO verhaal gevraagd of mijn 360 toch wel geschikt is.
    Ik heb niet het idee dat hier klagen veel uithaalt want ik zie nooit meer iemand van webcare reageren hierop. Op een andere plek ontstaat een mooie bug/wish list maar verder dan Ziggo zal het eventueel al dan niet via Anoniem meenemen komen de toezeggingen niet.

    Ik zie toch 30 Mbps staan in de gedownloade handleiding:
    Power supply
    Type : SMPS
    Input voltage : AC 100-240V~, 50/60 Hz
    Fuse rating : 250 V/T1.6AH
    Tuner & Demodulator
    Input Frequency : 50.5~858 MHz
    Channel Bandwith 8 MHz
    DEMODULATION : QAM DVB-C
    SYMBOL RATE : MAX 7.252 Msps
    Constellation : 16, 32, 64, 128, 256 QAM
    CABLE OUT : RF LOOP-THROUGH OUTPUT for other
    receiver or TV
    Video decoder
    System decoding : MPEG-2 ISO/IEC 13818-2
    Profile@Level (MP@HL(HD), MP@ML(SD))
    H.264 ISO/IEC 14496-10
    (MP@L3, MP@L4, HP@L4 up to 30 Mbps)
    Resolution : 1080i, 720p, 576p, (576i)
    Video Output: SD output (2 SCART (AV1,AV2), Composite RCA)


    HD output (Component (YP
    BPR), HDMI)
    Video Format 4:3(Normal) & 16:9 (Widescreen)
    Audio Decoder
    System decoding : MPEG Audio-1 ISO/IEC 11172-3
    (Layer1, Layer2)
    MPEG Audio-2 ISO/IEC 13818-3
    Dolby Digital (AC-3)
    Audio mode : Mono, Dual stereo, Joint stereo
    Sampling Rate: 32kHz, 44.1kHz, 48kHz, 96kHz
    Audio output : Analog output (L/R (RCA) 1 CH)

    Digital output (S/PDIF(Optical

     
  10. Nee, ik heb nog geen contact gehad met Ziggo.
    Ik heb in het verleden, bij de aanschaf had de Samsung HDMI problemen, dezelfde ervaringen met de helpdesk, dat je gewoon niets aan ze hebt. Dus dat frustratie traject wil ik mezelf niet (weer) aan doen :wink:

    Dat wat ik zou kunnen doen heb ik hier al op het forum gezien en ik weet dat mijn (coax-kabel) installatie technisch 100% in orde is.
    Dus eerlijk gezegd volg ik de ontwikkelingen op dit forum alleen om te zien of er echt vooruitgang in zit. Tot nu toe niet dus!

    Ik ga er echter van uit dat (mensen van) Ziggo dit soort fora wel volgt en dat er uiteindelijk wat aan gedaan gaat worden. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze het nu wel weten, maar dat ze er gewoon een zeer slechte, interne en externe, communicatie (strategie :schater:) op na houden bij Ziggo.
    Dat we niets van Ziggo (mensen) op dit forum horen kan natuurlijk ook met de vakantie te maken hebben.

    Die 15Mb/s was even wat ik in mijn hoofd had hangen. Als het 30Mb/s is, dan is het zelfs nog verbazingwekkender dat het nu zo slecht werkt. Maar het bied wel meer perspectief voor sofware matige oplossingen :mrgreen:.

    Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan :applause:.
    Ik zou graag weten wat daar de reden van is (harware / combinatie :?:, de software is dezelfde neem ik aan) want dat kan een richting geven aan een mogelijke oplossing.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina