1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Toch wordt het lipsync issue bij digitale TV veelal veroorzaakt door de vertraging in de TV tgv ingestelde beeld verbeter-opties (bijv. HD Natural Motion, 100Hz, 200Hz ed.).
    Allerlei opties die je tegenwoordig in je TV aan kunt zetten en welke het plaatje zouden moeten verbeteren op je beeldbuis kosten verwerkingstijd. Als je alle opties aanzet moet je je geluid vertragen om eea in sync te houden. Als het geluid (net als het beeld) door de TV wordt weergegeven gaat dit meestal goed, als je het geluid apart over een receiver stuurt dien je deze aanpassing handmatig uit te voeren (op de receiver). Helaas hebben veel (oude) receivers deze optie niet.
    Work-around is hier alle beeldverbeter opties op je TV uit te zetten (soms is dit helaas niet voldoende).
    Enige optie die dit op zou lossen is het geluid via je TV naar j ereceiver laten lopen, echter dit wordt helaas door de meeste TV's niet toegestaan (uitgang is uitsluitend stereo, DD5.1 wordt niet doorgegeven vanwege copyright regels).
     
  2. Natuurlijk zelf ook al getest.... ook met alle opties uit is het een drama(geen verschil) daarbij komt kijken dat al mijn andere zenders (incl. andere HD zenders er totaal geen last van hebben) geen tv issue dus.......
     
  3. Blijkt maar weer eens (voor de zoveelste keer) dat die hele zognaamde 'certificatie' van digitale ontvangers door Ziggo geen moer voorstelt. Ik werk hier met een 'niet goedgekeurde' Sony TV met DVB-C tuner en (uiteraard) geen enkel probleem whatsoever. Hoe zou dat toch komen?
     
  4. FOEI..:wink:
     

  5. Juist wel..... nu kunnen we ziggo een ingebrekstelling voor de voeten werpen...... als het inderdaad een ontvanger issue blijkt te zijn. Dat is nog even afwachten natuurlijk, de meeste klachten komen hier echter wel van samsung 360 gebruikers........ een gecertificeerde ontvanger door ziggo. Als dit probleem niet zomaar op te lossen is, moeten ze mij een ander alternatief bieden zonder de daarbijhorende kosten. Mensen die niet gecertificeerde apparatuur gebruiken kunnen dat niet...... maargoed dat blijkt ook niet nodig te zijn bij die groep:schater:
     
  6. Dat klinkt als iets wat een jurist zou zeggen, maar juristen zorgen alleen maar voor problemen, oplossingen moeten komen van technici. Veel succes toegewenst met je 'ingebrekestelling'.
     
  7. Ik heb ook een 360 en ook de lipsync via optisch uit.
    Ik kan wel een vertraging instellen maar dan is de rest out of sync.
    Tv instellingen veranderen heeft weinig zin aangezien het geluid via mijn sony receiver loopt.
    Zowel optisch als via HDMI is er een vertraging die ik in de andere HD zenders niet heb.
    Helaas reageert niemand van Ziggo in dit topic en op mijn mail en melding volgt geen antwoord.
    De helpdesk komt niet verder als de stekker er uit en weer er in, een nieuwe smardcard halen want deze is niet HD geschikt (nou vraag ik je wie zet zo'n iemand nu bij de helpdesk) een duurdere optische kabel kopen... ik heb niet eens zin meer om uit te leggen dat dat het niet kan zijn want een had zelfs het lef om te zeggen "meneer als u eigenwijs bent kan ik u helaas niet verder helpen" en verbrak daarna de verbinding.
    Lipsync problemen met de panasonic en nu weer met de Samsung,en maar nieuwe decoders blijven kopen zeker ?
    De meldingen bij de helpdesk komen in elk geval nergens goed terecht en zeker niemand maakt er een incident melding van.
    Gelukkig staan de HD zenders verderop in de lijst, ik kijk wel SD.
    Het is wel leuk dat het analoge tv gebeuren afgebouwd gaat worden maar als ze het digitaal niet goed krijgen waar moet je dan nog naar uitwijken ?
    Bij de helpdesk kom ik er in elk geval niet doorheen,ze zijn te eigenwijs om te luisteren :no:
    De upgrade ga ik niet doen want ik wil die bagger niet op 1,2 en 3.
     

  8. Ben zeker geen jurist, en natuurlijk hoeft het allemaal niet zo ver te komen. (als je er uberhaupt al wat mee opschiet) Maar dit is nu al vanaf vrijdag..... en je hoort hier niks over vanuit ziggo......als ik nu ook maar het idee had dat er met man en macht aan gewerkt wordt....... maar dat gevoel kunnen ze me niet bezorgen helaas.....
     
  9. Het lijkt er inderdaad op dat het een Samsung 360 - NED1,2&3 HD issue is (combinatie). Ik begrijp dat het ook niet uitmaakt of je je geluid rechtstreeks van de decoder naar de TV laat lopen of via een receiver.
    Wat ik vreemd vind is dat het blijkbaar alleen op NED1,2&3 HD is en niet optreedt op andere HD zenders. Dit roept de vraag op wat er anders is bij NED1 HD in vergelijking met bijv. Eurosport HD.
    Een mogelijke optie lijkt me hier de bandbreedte (15Mbit bij NED1,2&3 HD heb ik begrepen). Weet iemand misschien of dit (veel) meer is dan bij de andere HD zenders ?
    Andere optie is inderdaad samenstelling van de stream (Ziggo of NPO, er zijn nl. ook problemen met Teletext).
     

  10. Weet niet zeker maar volgens mij heeft discovery HD een nog iets hogere bandbeedte...17Mbit? en daar treden de lipsync ook niet op! Het is inderdaad vreemd, helemaal er wel gebruikers zijn die geen last schijnen te hebben.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina