1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisteren avond was het met alle 3 NED HD zenders weer helemaal naatje :cry:.
    Zodanig asynchroon dat het niet om aan te zien was :evil:.

    Dus van die aanpassingen op de achtergrond door Ziggo zie ik (letterlijk) nog niet zo veel!
    Waarom is het de ene dag zoveel beter dan de andere dag?
    Volgens mij hebben ze er nog niet echt iets aan gedaan en zijn het meer de omstandigheden die bepalen hoe (slecht) het er uit ziet.
    ALs het echt afhankelijk is van / beter zou worden door een ingestelde maximale bite-rate, wat hiervoor gezegd / gesugereerd is, zou het er op neer komen dat ze dat bij Ziggo dagelijks veranderen (verkl**ien) :?.
     
  2. Als het inderdaad een probleem met bufferen is waar het mijns inziens op lijkt omdat het soms goed begint en na een tijdje uit de pas gaat lopen dan zou de inhoud van het beeld ook van invloed kunnen zijn. Met een praatprogramma blijft de achtergrond vrij gelijk en duurt het naar mijn idee langer voordat het lipsync verhaal weer duidelijker opkomt.
    Maar het is bij mij nog nooit goed geweest alleen weinig tot bijna 1 seconde.
    Ik heb inderdaad niet het gevoel dat er achter de schermen veel gedaan wordt aan dit probleem.
    Ik ga zometeen een mailtje naar Samsung sturen denk ik want een normaal bedrijf moet het toch ook vervelend vinden dat hun producten niet goed werken.
     
  3. samsung

    Hier het vervolg op het mailtje. Heb ook al op een andere plek gepost zag ik.
    Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Samsung over het lipsync probleem en vandaag een reply gehad dat ik moest bellen met hun helpdesk (a 10ct/min) en die zouden mijn probleem oplossen.

    Ik heb dus net gebeld en ben uiterst onbeschoft en ondeskundig behandeld. De desbetreffende medewerker moest om de haverklap alles even navragen.
    -ik moest eerst een firmwareupdate doen ( de laatste is al weer lang geleden)
    -andere TV eraan hangen (het is alleen op NED 1,2 en 3 HD).
    -decoder op andere locatie proberen. (ik ken iemand die ergens anders woont en er ook last van heeft)

    Toen moest hij weer gedurende 5 minuten wat navragen en kwam het verlossende antwoord: Ziggo zend de NED HD kanalen in een andere "bundel" uit en dat geeft de problemen. Daarna werd het dat Ziggo het signaal niet goed doorgaf.
    Toen ik vroeg waarop hij dat dan baseerde omdat er op de storingspagina's van Ziggo niets over staat was het antwoord:"omdat ik dat zeg". Je moest net alles even vragen dus weten jullie mischien dan meer dan Ziggo of hebben jullie al meer klachten verzameld.
    Dit ging nog even zo door en toen werd mij verstaan gegeven dat ik de tering kon krijgen met mijn decoder en hem maar ter reparatie aan moest bieden. De kosten zouden dan lekker voor mij zijn want er is niks mis met de decoder. Daarna werd mij verzocht de verbinding te verbreken.

    :thumb up:
     
  4. Samsung's met vertraging in geluid, Humax's met geluid hickups.
    Oorzaak mijns inziens: audio stream van Ned HD is niet goed.
    De Samsung ziet het niet, en laat het out of sync lopen,
    Humax ziet het wel, en doet af en toe een correctie: hickup.
     
  5. Samsung heeft vertraging in beeld.Titel is van begin af verkeerd:wink:.
     
  6. Lekkere helpdesk...Stelletje idioten.... Ze hadden ook gewoon eerlijk kunnen zijn en zeggen dat ze op de hoogte zijn van het probleem, er op dit moment niets aan kunnen doen, maar hard werken aan een oplossing... Je hebt er wel niets aan, maar weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

    Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet, zowel Ziggo als Samsung niet.. het kan ook nog aan het signaal liggen wat "Hilversum" aanleverd aan Ziggo.

    Weet iemand of andere kabelmaatschappijen hetzelfde probleem ervaren? (Caiway bijvoorbeeld, UPC? als die al Ned HD doorgeven tenminste)

    Nogmaals, op mijn HTPC werkt het nu acceptabel met de CoreAVC codec, maar ik vindt het beeld niet zo soepel lopen, dat is met de Cyberlink codec een stuk beter... Dit kan inderdaad wijzen op het steeds corrigeren(synchroniseren) door de codec.

    Lots
     
  7. Het is, denk ik, een decoder specifiek probleem. Ik constateer op mijn box de problemen niet en ook op ned1hd (schotel, cds) heb ik deze problemen ook niet. Dus het signaal uit Hilversum is, voor mijn gevoel, ok.

    Gert.
     
  8. Hmm, heb je zijn naam gevraagd? Dit kan natuurlijk helemaal niet...

    Want het probleem is wel degelijk bij Ziggo bekend, en er wordt van alles geprobeerd om erachter te komen wat er aan de hand is. Alleen schiet het niet erg op!
     
  9. Wellicht is het bij Ziggo bekent, bij de helpdesk in ieder geval niet!!

    Ik kreeg op mijn klacht in tweede instantie (na een dag) antwoord;

    Ik moest de decoder rechtstreeks op de ziggo aansluiting aansluiten zonder iets anders ertussen met een gegoten coaxkabel van niet meer dan 6 meter. Mocht het probleem zich nog voordoen dan mocht ik de helpdesk bellen en zouden ze een monteur sturen.

    Wat adviseren jullie?????

    Ik kan de tv's boven afsluiten (zullen de kinderen leuk vinden) en de TV in de meterkast hangen of............

    Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik begin vermoeidheidsverschijnselen en irritatie van de huid te krijgen.

    Kan anoniem niets voor ons betekenen? De andere Ziggo medewerkers?
     
  10. Bekijk het eens van de wat zonniger kant. Velen hebben na de invoering van de HD kanalen problemen met het geluid. Het is echter niet zo dat de HD kanalen de reguliere SD kanalen hebben vervangen, dus kijken zoals we al jaren gedaan hebben is nog steeds mogelijk (en geef eens eerlijk toe, hoeveel werd er bij jou naar Ned1, 2, ,3 gekeken?).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina