1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik kan ook bevestigen dat de H264 decoders op de PC meer moeite blijken te hebben met de NL1,2,3 HD zenders dan met Eurosport HD.

    Vorig jaar was dat trouwens ook al zo met de tijdelijke HD test uitzendingen van NL1.
     
  2. Maar je hebt dus nooit naar ned 1/2/3 hd kunnen kijken via hdmi? (Excusez als je deze vraag al eerder beantwoord hebt)

    Gert.
     
  3. Bij dat testje toch wel de HDMI kabel verwijdert?
     
  4. Hij is nu nog steeds component aangesloten en de HDMI kabel is verwijdert. Het geluid gaat optisch naar de receiver en de decoder staat op PCM. Dus component of HDMI maakt bij in elk geval niets uit.
     
  5. Discovery moet je even buiten beschouwing laten aangezien dat een MPEG-2 HDTV stream is. Dat kan mijn computer ondanks de beduidend hogere bitrate ook met gemak aan. H.264 decodering is wat lastiger en vergt meer van de processor.

    Net nog eens even gekeken naar de bitrates van de AC-3 geluidsstream en dan hebben Nederland 1, 2 en 3 HD wel de hoogste bitrate met 448 Kbps. Eurosport HD is zo'n 60 Kbps lager en History HD en NGC HD zitten daar tussen in.

    Dat er verschillen zit tussen de verschillende type en merken ontvangers is natuurlijk niet zo vreemd. Ieder merk maakt gebruik van andere chipsets en daar kan je dus verschillende resultaten van krijgen. Zoals ik al aangaf had de DCB-H360R ook al problemen met het signaal van Eurosport terwijl de Humax of Cisco die toen net op de markt kwamen geen problemen hadden en dat gold ook voor de UPC HDTV ontvangers.

    Dat er verschilen zijn bij één type, de DCB-H360R, kan komen doordat er andere aansluitingen gebruikt worden of andere instellingen, maar zou ook kunnen duiden op verschillen door hardware revisies. De DCB-H360R die ik ooit kort na de introductie even in huis heb gehad bleek grote problemen te hebben met verschillende instellingen voor de audio types A, B, C, D en E. Bij sommige instellingen reageerde die ontvanger toen zeer slecht op de afstandsbediening.
     
  6. Wat voor tv heb je dan? het lijkt mij dat component eerst weer omgezet wordt naar een voor de tv bruikbaar digitaal signaal en dus extra vertraagd. Bij Philips tv's valt mij op dat als het hele scala aan "beeldverbeteraars" aan staat ik het beeld soms ook zie achterlopen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2009
  7. [hardop denken]
    Maar dat zou toch inhouden dat het probleem zit in:
    1 - De bitrate van de audio is te hoog. Maar dit kan niet omdat dan iedereen met een 360 er last van zou moeten hebben. Of niet natuurlijk als punt 2 van toepassing is.
    2 - Er zijn, blijkbaar, toch specifieke verschillen (bv snelheid v/d hardware) tussen de diverse 360's die hier in omloop zijn.

    Maar als, door ingrijpen van de kabelboer toendertijd bij de introductie van eurosport hd, het signaal uiteindelijk wel acceptabel was voor een 360 dan weten ze toch ook wat ze moeten fixen om het beeld/geluid van ned 1/2/3 hd ook synchroon te krijgen op een 360?
    [/hardop denken]

    Gert.
     
  8. Lipsync bij mij ok sinds vanavond

    Ziggo heeft blijkbaar het probleem opgelost (bitrate naar beneden zodat DCB-H360R het geluid en beeld correct kan weergeven).
    Zowel HD NL1/2/3 zijn ok. Zowel PCM als DD zijn in sync. Eindelijk...
     
  9. Ik vond het al opmerkelijk stil worden hier over de lipsync problemen. Ik heb gisteravond nog gekeken en hoewel marginaal maar nog steeds out of sync.

    Ook van Ziggo nog geen antwoord gekregen op klacht per mail. Ik ga straks eens kijken of het probleem inderdaad is opgelost. Ik hoop van harte!
     
  10. Hier is nog niets opgelost.
    Heb de ontvanger maar weer eens even van de stroom gehaald en de kaart eruit. Helaas helpt het niet.
    Ik heb geen componentkabel liggen dus ik kan ook niet testen of het daaraan ligt of niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina