1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Maar dan heb je dus ook geen dolby surround meer, toch?
     
  2. Nee, geen dolby meer. Maar wel lipsync.

    Vergeten te vermelden: de meneer van Ziggo die ik aan de telefon had kon mij wel bevestigen dat er een update kwam voor de samsung 360. Deze firmware update gaat zorgen dat nederland 1, 2 en 3 HD op plaats 1 2 3 komen ipv 71, 72 en 73. Verder wordt er niks opgelost in de firmware update.
     
  3. Is je Samsung via HDMI op je TV aangesloten ?
    Als dit zo is dan lijkt het geluid en beeld in ieder geval in sync bij je TV aan te komen en ligt het dus niet aan je decoder :roll:.
     
  4. Ja, inderdaad. HDMI tussen decoder en tv.
    Ik heb een TOSlink kabel tussen mijn decoder en mijn receiver zitten. Dat is dus digitaal, en dat werkt wel, maar niet in sync... 2 tulp stekkers van tv naar receiver (stereo) is wel goed, geen lipsync.
     
  5. Je heb waarschijnlijk geen lipsync setting op je receiver :cool:
     
  6. Ik heb een paar jaar geleden € 1600,- betaald voor mijn Onkyo receiver en boxen en de hele mikmak, dit ga ik nu dus niet opnieuw doen omdat Ziggo het geluid van NED 1, 2 en 3 niet synchroon kan laten lopen. Eurosport, Discovery en History HD kunnen wel goed bekeken en beluisterd worden, dus aan de receiver ligt het echt niet.
    Nee ik heb helaas geen lipsync correctie op de receiver zitten, maar zou ik dat aanpassen voor NED 1, 2 en 3, dan zouden de andere kanalen in de problemen komen.
    Het probleem ligt echt wel bij de Samsungdecoder dat het beeld te traag wordt verwerkt. Ziggo heeft deze decoder gecertificeerd dus hij zou moeten werken. Zij regelen het maar met Samsung of wie dan ook.
    Anders koop ik wel een Topfield met Alphacrypt die heeft het probleem niet, maar ja dan moet je bij iedere update van frequenties alles handmatig inladen. Maar dan moeten ze de Alphacrypt maar gaan ondersteunen.
    Ik vind het echt tegek voor woorden dat de klant maar andere oplossingen moet gaan bedenken terwijl Ziggo hun problemen niet erkennen en zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Basta.
     
  7. Blijkbaar heeft niet iedereen met een Samsung decoder dit probleem, dat probeer ik helder te maken.
    Een gedeelte van de lipsync issues worden door Samsung decoders veroorzaakt, dat is me helder, echter bij veel gebruikers is het toch het "standaard" digitale-TV lipsync issue (deze gebruiken allen een ver-ouderde receiver zonder lipsync correctie mogelijkheid).
    Om een sterke case te hebben bij Ziggo en/of Samsung zul je deze 2 opties eerst zelf helder uit elkaar moeten houden.
    Aan het "standaard" lipsync issue kan en zal Ziggo niks doen (in dat geval zit er echt niks anders op dan een nieuwe receiver te kopen).
     
  8. Het standaard lipsync probleem waar jij op doelt nl dat je TV meer tijd nodig heeft voor de beeldverwerking dan je receiver voor de audio verwerking gaat hier niet op. Dan zou je hier ook al last van moeten hebben bij SD beeld. Veel mensen geven aan dat het bij de andere HD kanalen ook niet voorkomt. Bij het WK en EK voetbal had ik ook geen last van lipsync problemen.
    Als ik op mijn voorversterker audiodelay ga toepassen op NED3 HD dan klopt dit niet meer op NED2 HD en ook niet meer op de andere kanalen.
     
  9. Ik heb nu bij een speciaalzaak (die Ziggo dealer is) mij laten informeren mbt de juiste bekabeling en splitters. Ik had nog een stukje kabel liggen welke ik momenteel heb liggen. Volgens de medewerker Prima (afgeschermde kabel) welke perfect te gebruiken is voor HD signaal. Ook de splitter meegenomen, ook deze was perfect!
    Toch heb ik een nieuw stuk kabel Gekocht, gewoon om er zeker van te zijn dat mijn eigen coax geen storingen vertoont, en wat blijkt.

    Nieuwe bekabeling lost helemaal niets op aan het Probleem. Mensen, laat u dus niet gek maken door Ziggo, dat u nieuwe coax en splitters moet aanschaffen. Ik heb nu nieuwe gekocht en liggen. Maar het probleem is idem......

    Het wordt tijd dat Ziggo het probleem welke er speelt onder de door haar gecertificeerde ontvangers gaat erkennen. Schijnbaar worden onze klachten niet door ziggo geregistreerd en doet ze alsof haar neus bloedt...

    Kan ik trouwens mijn stukje kabel declareren bij deze amateurs......?:roll:
     
  10. Wil je nou zeggen dat we allemaal een versterker met lipsync correctie moeten aanschaffen??

    En hoe weet jij waar ziggo wel en niet wat aan zal gaan doen? Voorlopig zijn ze niet eens bekend met het probleem naar eigen zeggen.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina