1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even voor de goede orde: Wat ik hierboven geschreven heb geldt voor mijn H360R die in de woonkamer staat. Daar is de ontvangst goed (BER=0) en is het geluid in sync. In mijn slaapkamer heb ik nog een H360R, maar daar is de BER zeker niet 0, evenwel het geluid, rechtstreeks via een HDMI kabel naar de tv, is wel in sync. Het toestel in de slaapkamer is doorgelust via de H360R in de woonkamer (Er zat eerst ook nog een 9200C tussen, maar die heeft het begeven).

    Als ik die doorlussing er tussenuit haal en de kabels direct verbindt is het signaal in de slaapkamer ook goed. Gekloot met versterkers en splitters heeft nog niet zoveel opgeleverd dat ik overal tegelijkertijd een storingsvrije (BER=0) ontvangst heb.
     
  2. Zoals ik al eerder stelde: met zeer grote waarschijnlijkheid is de lipsync problematiek te wijten aan de encoding van het signaal van de publieke omroep (MPEG4, 15 mbit). De enige reden die ik kan bedenken waarom binnenhuisbekabeling en dus signaalkwaliteit (al dan niet gemeten in BER: bit-error-rate) daar ook nog van invloed op kan zijn is het feit dat de decoder wellicht iets harder moet werken (lees: meer error-correction toepassen) bij een slecht signaal. En als ie dan al aan de rand van zijn kapaciteiten zit, dan zou het mis kunnen gaan...
     
  3. Je hebt er wel een dolbyreceiver tussenzitten? Want zonder receiver, het geluid rechtstreeks via hdmi is goed. Maar zodra de Dolbyreceiver aangaat dan loopt het geluid voor.
     
  4. In de woonkamer loopt het geluid via een JVC setje (NX-F3) en op de slaapkamer rechtstreeks via een HDMI kabel.
     
  5. Feit blijft dat ze een standaard procedure moeten doorvolgen om de oorzaak van het probleem uit te sluiten, anders valt er toch niks op te lossen? Gezien het feit dat een probleem thuis vaak sneller op te lossen is dan een probleem bij Ziggo, het feit dat het grootste deel van RTV-problemen worden veroorzaakt door de aansluitingen van de klant en dat interferentie van Digitenne de grootste storingsbron is op de kabel is het dus niet meer dan logisch dat ze je willen helpen het probleem op te lossen door vast te stellen waar de oorzaak ligt.

    Echter is dat in dit geval dus al gebeurd en lijkt duidelijk te zijn dat het probleem zo niet opgelost wordt. Dat is heel frustrerend voor de klanten die alsnog het hele lijstje te horen krijgen.

    De informatie die klanten geven wordt niet zozeer genegeerd alswel zeer gebrekkig intern gecommuniceerd. Eerstelijnsmedewerkers proberen aan de hand van hun script het probleem op te lossen. Pas als er heel veel meldingen zijn van hetzelfde probleem (wat ze al dan niet zelf op kunnen lossen) wordt dat weer verder gecommuniceerd naar bovenop, dan is het vervelende dat die kennis vervolgens níet (voldoende) wordt doorgegeven aan de rest van de medewerkers. Want als één klant zegt dat het probleem bij Ziggo móet liggen, is dat gezien de feiten voor een medewerker niet altijd even geloofwaardig als wanneer de medewerker weet dat het probleem al heel vaak gemeld is.
    De garantietermijn is volgens mij minimaal twee jaar voor dergelijke apparatuur, daar is de dealer (in dit geval Mediamarkt) dan voor verantwoordelijk.
     
  6. lipsync problemem

    Beeld en geluid lopen uit de pas bij de HD kanalen van Nederland 1, 2 en 3. Dit heeft niets te maken met de aansluitingen thuis en/of de bekabeling. Ziggo moet dit gewoon oplossen. Want op deze manier is HD tv op Nederland 1, 2 en 3 een ramp.
     
  7. Even een vraagje tussendoor: als Ziggo de zaak zo verandert dat het bij jou in de pas loopt, gaat het dan bij mij uit de pas lopen ?? :grin:
     
  8. Ik hoop niet dat dit probleem straks het zelfde lot is beschoren als toendertijd de lipsyncproblemen met de Panasonic decoder...................
    NOOIT opgelost.
    2 partijen staken toen de kop in het zand (Panasonic & @Home) en de 3e partij oftewel de gebruiker zat met de gebakken peren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2009
  9. dit lijkt dus nu weer te gebeuren...... ziggo ontkent dat ze afweten van lipsync klachten......

    Ik ga langzaamaan de doos van de docoder opzoeken, en wil mijn aankoopbedrag retour wegens het niet naar behoren functioneren van dit apparaat......

    Mensen... ik roep toch op om niet alleen ziggo over jullie klachten te informeren maar ook verschillende consumentenprogramma's hierover te tippen. De klant krijgt geen vinger achter deze loden deur, misschien de media??

    Ik heb nu een aantal keer met de klantenservice gesproken, en die ontkennen glashard en in alle toonaarden dat ze meer klachten ontvangen mbt lipsync op de HD zenders 1,2,en 3.
     
  10. Het hoort allemaal niet.Ik heb nog steeds geen reactie op mijn klacht via de site.
    Maar aan de andere kant moet je je er ook niet ter druk om maken want wat gaan ze na de tour nu daadwerkelijk aan HD content aanbieden. Iedereen is naar mijn gevoel blijgemaakt met een dooie mus. Ziggo heeft nog even de tijd om het op te lossen (moeten ze wel het probleem eerst erkennen) voordat het HD verhaal losbarst.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina