1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tammerat, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zie dat er meerder mensen met het Lip-Sync probleem uit Groningen komen, misschien eens met een delegatie naar het Ziggo gebouw aan de ring? gewoon heel vriendelijk vragen waarom we niet serieus worden genomen? en als tweede vraag waarom ons probleem niet onderkend wordt?

    Ik heb hier alles kabelkeur uitgevoerd, lip-sync blijft, zit hem gewoon in het signaal van Ziggo, in 2008 met de Ned 1 HD test had ik nergens problemen mee.

    Ook op Disovery HD, NCG HD, History HD en Eurosport HD geen problemen, alleen de NPO zenders.
     
  2. Dat lijkt me (zie mijn vorige post) toch echt zonde van het geld. Lipsync heeft niets te maken met je coax verbinding! Er is m.i. gewoon een probleem met de combinatie 'signaal van de NPO in HD in MPEG4 op 15 megabit/sec' en 'Samsung H360R ontvanger'. Het lijkt erop dat de Samsung gewoon moeite heeft om de MPEG4 decodering bij deze bitrate goed te laten verlopen. En ja, de 20 megabit van Discovery gaat wel goed, omdat die in MPEG2 wordt uitgezonden. Misschien is die decoder, die immers een van de eerste HD decoders was, gewoon niet krachtig genoeg. Misschien moet daarom het signaal naar 14 of naar 13 Mbit teruggebracht worden... Of van MPEG4 naar MPEG2 teruggeschakeld worden (met alle gevolgen voor de bandbreedte, die dan idd ook op 20 megabit of zo gezet moet worden)...
     
  3. Hmm, als dat echt zo is mag Ziggo voor een nieuwe ontvanger zorgen.
    Heb geen 300 euro uitgepoept voor een ontvanger die een jaar later alweer achterhaald is... Ze lossen het maar op....
     
  4. Ik wacht ook op antwoord na de automatische bevestiging.
     
  5. Ik heb in principe wel interesse, mits er meer animo voor is. Als we met een groep voor hun neus staan zou je denken dat ze je dan iets serieuzer nemen en het niet meer zo gemakkelijk op 1 klant af kunnen schuiven.
    Tenminste in theorie...

     
  6. Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk. Het enige wat er overblijft is dat je hen aansprakelijk kunt stellen doordat ze het als een gecertificeerde decoder hebben aangemerkt, en nog wel de enige hd decoder destijds. Maar hoe maak je zoiets hard? En zeker bij de communicatie gehandicapte firma waar wij mee te maken hebben.

     

  7. Nu ga je uit van het minst gunstige senario...

    Het zit hem in het signaal, hier zullen ze een wijziging in moeten maken, of ze moeten de samsung geschikt maken voor dit type signaal.

    Zoals ik eerder heb geschreven;
    de test van vorig jaar heeft probleemloos en zonder lip-sync problemen gelopen, daarnaast doen de andere niet NPO zenders het prima.
     
  8. Nogmaals het is geen dreigement o.i.d.

    Wanneer mee mensen serieus van plan zijn om mee te gaan wil ik het allemaal wel opzetten.
    Ook wil ik Ziggo e.v.t. wel inlichten dat we er aankomen, bedrijven vinden dit vaker wel prettig omdat ze dan over een antwoord na kunnen denken.
     
  9. Dat stond me ook niet voor ogen nee.

    En ze zich niet overrompeld voelen ja.
     
  10. Gisteren was er een helpdesk medewerker zo vriendelijk om het helpdesk script hier te plaatsen:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=181409&postcount=69

    Volgens mij ben je dus gewoon aanbeland bij stap 5: "Alle voorgaande standaard helpdesk script stappen hebben niet het gewenste resultaat gehad, dus gaan ze maar een monteur sturen om de AOP te vervangen in de hoop dat dit misschien iets oplost."

    Als je geen signaal had dan zou dat kunnen natuurlijk. Hier is echter sprake van wel een signaal, maar de twee hoofd componenten van dat signaal verlaten de ontvanger op een asynchrone manier. En daar wordt in dat script geen rekening mee gehouden, dus sturen ze maar een monteur die niets kan doen i.p.v. dergelijke gevallen gewoon direct door te zetten naar de volgende lijn.

    Ik hoop dus niet dat je speciaal vrij moet nemen voor die monteur, want dan vrees ik dat het tevergeefs zal zijn en dus zonde van je vrije tijd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina