1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

En dan eindelijk de definitieve datums voor invoering snelheidsverhoging

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door liberator, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Om zinloze discussies te vermijden moeten we gewoon blij zijn met wat we nu hebben en niet over de toekomst speculeren. Dat kost erg veel energie. Als we gewoon blij zijn met wat er is en het wordt op een gegeven moment meer is het alleen maar prettig. Nu zijn we zo over de toekomst aan het speculeren dat dat wat er in de toekomst leuk kan zijn, nu al discussies oplevert die dat kunnen verpesten. Als het er dan eenmaal is, na lang discuseren, valt het misschien tegen. Maar dat zit hem dan alleen maar in het feit dat er al zoveel aandacht aan besteed is dat het niet nieuw meer is. Als we gewoon blij zijn met wat er NU is en er komt meer bij, een hogere snelheid, is het leuk omdat het nieuw is. Maar die nieuwigheid gaat eraf als er ao zo lang van tevoren over gediscusseerd is. Het mooiste zou zijn als we helemaal niet met die snelheidsverhogingen bezig zouden zijn, gewoon bezig zijn met wat er nu is. Dat blijven nieuwe dingen in de toekomst een verrassing en is het leuk.

    Stel je voor dat je gaat zitten discuseren over een loonsverhoging waar je meent recht op te hebben maar je werkgever ziet het niet zitten. Als je dan na een hele tijd discuseren die verhoging krijgt heb je er zo voor gevochten dat het niet spontaan meer is en dus geeft het ook niet een verrassend en blij gevoel. Als je je werk leuk vind om te doen en je kunt jezelf daarin kwijt dan werk je met plezier en doe je wat je kunt. dan komt ineens de werkgever naar je toe en zegt: we zijn erg tevreden over je en we geven je opslag. Dat komt als een verrassing en dat geeft een goed gevoel. Dit als voorbeeld.

    Kern van het verhaal: waar geen verwachtingen zijn, zijn ook geen teleurstellingen. Teleurstellingen komen alleen maar voort uit onze eigen verwachtingen, niet omdat de ander er niet aan voldoet.
     
  2. Als zo'n passieve houding voor jou goed genoeg is, dan prima. Voor mij voldoet het niet, ik streef altijd naar verbetering, ik zoek de slechte dingen op en probeer ze te verbeteren. Dat is de enige manier waarop het beter wordt. Als iedereen passief gaat zitten wachten tot iemand anders iets doet komen we er niet als mensheid.
    Dan stap je op en ga je ergens werken waar je wel gewaardeerd wordt.
    Leuk werk is belangrijk, belangrijk onderdeel daarbij is dat je werkgever jouw bijdrage op zijn waarde weet te schatten. Dit hoeft niet per se financieel te zijn trouwens.

    Als je bijdrage niet gewaardeerd wordt dan kan je maar beter iets anders gaan zoeken.
    Kern van mijn reply: als je alleen maar passief gaat zitten wachten en tevreden zijn met wat je bent kom je nooit verder. Dan zouden we nu nog steeds in een grot zitten en rauw vlees eten omdat niemand op het idee kwam om het vuur uit te vinden.
     
  3. Mooi, dat wordt dan voor mij 1 september, maar da's niet erg, het werkt nog.
    Iemand een idee of de nieuwsquota ook verhoogd worden?
    Dit hangt meestal samen met de snelheid van het abonnement.

    20Mb . . hmmm . . Ik zou het niet zo erg gevonden hebben om op 10Mb te blijven.
    Maar ja, alles bedoeld om meer klanten binnen te halen en de concurrentie (lees ADSL) uit te spelen.
    ADSL krijgt het hier i.i.g. moeilijk mee . . . :wink:
     
  4. Denk dat ASDL op een gegeven moment wel de definitieve doodssteek krijgt.
     
  5. Ik denk niet dat het is vanwege concurrentie met ADSL, het is eerder vanwege de openstelling van de kabel markt en de opkomst van glasvezel.
     
  6. De 'snelheidsfreaks' zullen naar de kabel overstappen.

    Gelukkig (voor mij *) zijn er bedrijven die puur een internetverbinding nodig hebben die stabiel moet zijn en waarbij snelheid niet zo'n rol speelt.
    Ander bijkomend voordeel van de zakelijke ADSL is dat je een verbinding kunt kiezen met een hoog 'serviceniveau' en dat kan bij de kabel (nog) niet.

    * anders zou ik snel op zoek moeten naar ander werk . . .
     
  7. Een snelle consumenten verbinding met een SLA zou wel welkom zijn anders.
     
  8. Waarom pas de andere abonnementen 2 (september) en 3 (oktober) maanden later ? Waarom niet 1 (augustus) en 2 (september) maanden later ? Of heeft Ziggo soms in de maand augustus vakantie ? Beetje vreemde datums vind ik persoonlijk.
     
  9. Ik denk dat Ziggo eerst de hoger abo's wil afronden, maar voor A-1-Extra moeten er wel modems verstuurd worden, dan dat neemt meer tijd in beslag dan modem profielen aanpassen.

    Verder kan het idd zo zijn dat de zaken wat trager gaan in de vakantieperiode. Ik heb liever een wat tragere, realistische planning dan eentje die toch niet gehaald wordt.
     
  10. Eens, maar het zou wel handig zijn als ze een wat meer gedetailleerde planning zouden kunnen geven. Nu geven ze een periode van 2 maand waarin je geupgrade wordt, da's wel een beetje erg ruim. Als ze gewoon aangeven welke dag of week je aan de beurt bent zou al een stuk prettiger zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina