1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Help-->Ned 1-2 en 3 geen beeld (onbekend)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door john1959, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Helaas resetten naar fabrieks instellingen of zender tabel opnieuw laden helpt niet. Ik krijg op Nederland 1 en 2 nog steeds een E37-32 foutmelding, maar Nederland 3 werkt wel en ook in HD.
     
  2. Hier precies hetzelfde.
     
  3. ook hier ( nog ) geen beeld

    Ik dacht dat bij de start van de tour de problemen wel opgelost zouden zijn. Helaas ook hier in Almelo nog steeds geen signaal op ned 1 en 2HD
    Ik wel benieuwd naar een eventuele verklaring van de zijde van Ziggo.
     
  4. Op dit moment zit ik naar de tour te kijken in HD. Het ziet er geweldig uit. Ik heb niets hoeven doen mijn HUMAX IRHD-5000C heeft geheel automatisch de HD zenders op 1,2 en 3 gezet en de SD zenders op 71, 72 en 73. Alleen mis ik nog teletekst op Ned 1 maar dat kan ook aan de uitzending liggen of mogelijk een lokale storing.
     
  5. De ontvangst van Ned1, 2 en 3 HD verloopt lang niet overal vlekkeloos en bovendien is de teletekst weggevallen. Ziggo heeft zonder enig overleg met of communicatie naar haar klanten op de programmaplaatsen 1, 2 en 3 Ned1,2 en 3 HD gezet, terwijl het signaal nog lang niet goed is. Op sommige decodertypen of postcodegebieden zie je alleen maar storing. Ned1, 2 en 3 SD zijn naar de kanalen 71,72 en73 verplaatst. Daar kun je dus nog storingsvrij klijken en mèt teletekst.
    Je kunt eventueel kijken of een reset helpt (stekker voor minimaal 30 seconden uit je Humax) of alle zenders opnieuw laden en terug naar de fabrieksinstellingen.

    Weer "fantastisch" geregeld door Ziggo dus....:evil:
     
  6. Ik herken dit verhaal totaal niet. Integendeel!
    Perfect door Ziggo uitgevoerd en perfect beeld, vanaf het allereerste begin.
     
  7. Storing: Geen uitzending op Nederland 1, 2 en 3 op HUMAX iRHD-5000c

    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Sinds 1 juli jl. zenden Ned. 1, 2 en 3 een groot deel van hun programma's uit in HD kwaliteit. Gevolg ervan is dat de HUMAX iRHD-5000c een 'gewijzigd' signaal ontvangt en deze niet goed wordt erkent. Mogelijk dat dit probleem te verhelpen is, door de onderstaande stappen te volgen. Mocht het probleem hiermee niet verholpen zijn dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw kabelmaatschappij. Let op! De zenders zijn wel nog in digitale (SD) kwaliteit te bekijken op de kanalen 71, 72 en 73.

    Voordat u deze handelingen uitvoert raden wij u wel aan de frequentiegegevens (zoals u die van uw provider heeft ontvangen), bij de hand te houden.

    1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact.
    2. Ontkoppel de antennekabel.
    3. Wacht 2 min.
    4. Stop de stroomstekker weer in het stopcontact (de antennekabel mag er nog steeds uit gelaten worden).
    5. Start de decoder.
    6. Ga naar het menu en zet de decoder terug in zijn fabrieksinstellingen (menu-instellingen-fabrieksinstellingen).
    7. De decoder zal nu opnieuw opstarten.
    8. Stop de antennekabel weer in de decoder.
    9. Stel de decoder in (frequentie gegevens etc.) en zoek de zenders.
    [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]

    Bovenstaande is te lezen op www.myhumax.nl

    mvg,

    mupput
     
  8. Misschien is dit bij jou het geval Eduard, fijn voor je! Als je echter de moeite zou nemen om eens op dit forum rond te kijken, dan had je geweten dat er nogal wat gebruikers zijn die wèl behoorlijk wat klachten ondervinden bij de introductie van Ned 1,2 en 3 HD door Ziggo.
    Maar fijn dat je ons even laat weten hoor, dat Ziggo het bij jou wèl perfect heeft uitgevoerd......
    Ik vermeld ook niet dat het bij niemand werkt, ik vermeld dat het niet overal vlekkeloos werkt. Bovendien staat het probleem met bijbehorende workaround zowel op de Humax-site (zie bovenstaande reactie, waarvoor dank) als op de Ziggo klantenservice site vermeld.
     
  9. Helaas herken ik het wel. Ik heb een Samsung 360 en heb op 71, 72 en 73 uberhaupt geen beeld. Hij wisselt af tussen 'E58 Geen signaal' en 'E37 Foutmelding'.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina