1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De snelheden zijn dit weekend weer een loterij, het schommelt enorm. Het ene moment 48/2.4, daarna 39/2.1, en daarna weer 42/2.9 (Arris modem met Firmware 10 september 2009). Ik weet niet wat er bij Ziggo aan de hand is, maar er is wel degelijk iets mis. Mijn pc zit rechtstreeks aan het modem, dus de waardes zijn correct. Ik heb het ook met diverse pc's, laptops en een MAC getest. De resultaten zijn identiek en dus niet op de pc's af te schuiven. Ik had dit afgelopen weekend ook, en 's maandags was het weer redelijk goed. De upload heb ik ook nooit boven de 4.0, ook op de 'snelle' dagen. Ik heb al verschillende calls met Ziggo achter de rug, ik word hier echt zo moe van. Volgens Ziggo zijn de waardes van mijn modem uitstekend, wie kan daar een waarde-oordeel over geven?

    Touchstone Status [SIZE=+1]RF Parameters[/SIZE]
    Downstream

    Downstream 1 37 210.00MHz 0.33dBmV 36.17dB 256QAM
    Downstream 2 21 194.00MHz 1.22dBmV 35.97dB 256QAM
    Downstream 3 22 202.00MHz 1.46dBmV 36.17dB 256QAM
    Downstream 4 38 218.00MHz 0.41dBmV 36.17dB 256QAM
    Reset FEC Counters
    Upstream

    1 20.00MHz 42.75dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 5120 kSym/s 64QAM
     
  2. heb ik ook

    Ja ik heb precies hetzelfde, als ik nu test dan geeft ie een goeie snelheid aan, maar gisteren was het bedroevend.

    Zou het wel fijn vinden om een wat stabielere verbinding te hebbben.
    bel je de helpdesk, dan moet je voor de zoveelste keer je verbinding testen in safe mode.

    Pff , alsof dat helpt:no:
     
  3. zo zijn ze er zeker van dat er niet bepaalde services op de achtergrond meedraaien die de boel lopen te verzieken.
     
  4. Packetloss

    Ja, ik heb het nog steeds :rolleyes: Ik ben nu ook achter de oorzaak: als ik in de webinterface van Arris kijk, dan zie ik, vlak voor het modem on-line komt, de uncorrectables teller al oplopen naar 900+. Ik heb e.e.a. opgezocht en het lijkt erop dat bij storing de CMTS pakketjes dropt, dat zich uit in 'uncorrectable codewords'... dat uiteindelijk resulteert in packetloss. Naja niks aan te doen... Ziggo lost 't toch niet op.

    Ik merk dit ook als ik een speedtest doe. De snelheid piekt op 6MB/s down en om de paar seconden valt de verbinding even dood..
    Zie de dalletjes:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2009
  5. Downloaden gaat hier gelukkig vaak goed. Upload blijft steevast op 2,5 Mbit. Terwijl dit in de paar weken nadat ik mijn nieuwe modem net in huis had wél rond de 5 Mbit zat. Ik heb dit begin oktober geconstateerd en Ziggo de tijd gegeven dit op te lossen maar gezien ik daar nog steeds last van heb ben ik maandag maar gaan bellen. De helpdeskdame wist mij te melden dat mijn signaal goed was en na overleg met collega dat ook mijn snelheid goed was. Want dowloaden ging met bijna 6 MB per seconde en dan was de upload ongeveer 2/3 van 6. Toen heb ik aangegeven dat er verschil is tussen Mbits en Mbytes en dat de upload van AI1 extra 5 Mbit is en geen 2,5. Nadat ik nog een keer moest wachten op overleg zou mijn melding worden doorgegeven aan de technische afdeling en met telefoonnummer werd genoteerd. Heb tot heden nog niks vernomen. Ik weet niet wat er verde mee gedaan wordt maar ik heb een bericht zien staan op de site dat er werkzaamheden in de regio gaan plaatsvinden met de daarbij behorende mogelijke onderbrekingen.
    Ik wacht dat nog even af voor ik weer contact opneem. Het zou mij niks verbazen dat het uploadprobleem in de kop van Noord Holland weer is ontstaan na de snelheidsverhoging, dat gelazer hadden we ook na de vorige verhoging in de Multikabeltijd en heeft het MK/Ziggo bijna een jaar gekost om dat op te lossen.
     
  6. Is er iemand die weet of Ziggo nog steeds bezig is met snelheidsverhogingen?
    Het ging een dag of tien goed, toen was er onderhoud ... dat langer duurt dan verwacht? Ja, je moet geduld hebben maar het signaal is steeds anders, te laag, en dat is natuurlijk van invloed op de download. Aan de router ligt het niet, daar ben ik best tevreden over al is er wat verlies, maar het lijkt wel of het onderhoud maar niet ophoudt. Of pas na het weekend?
     
  7. Zeer slechte downloadsnelheid

    Abo: alles in 1 extra
    Modem: ubee
    Connectie: wired
    [​IMG]

    ongelofelijk maar waar, helpdesk maar eens bellen? of storing in Delft?
     
  8. [​IMG]

    Dit klopt ook niet en dit is al een paar dagen zo
    heb niet gelijk een bericht geplaatst omdat ik dacht dat het om een storing ging
    maar een storing van 4 dagen lijkt mij sterk..

    Heb alles in 1 extra
    modem arris


    vreemd is dat de download niet goed is en de upload wel


    Groet Gerard
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Gebruik je een router?
    Wat is je snelheid direct op het modem?
    Gebruik ook de speedtest van Ziggo zelf eens:
    http://speedtest.ziggo.nl/
     
  10. [​IMG]


    Vanmorgen gedaan om 8.30

    ik gebruik geen router




    Screen deze is om 11.58 genomen

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina