1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. MC6809

    MC6809 Forum Member

    Berichten:
    7
    Nieuw modem

    Sinds februari ben ik al bezig om over te gaan op een alles-in-een plus pakket. Na allerlei ellende met vastgelopen orders kreeg ik in augustus het bericht dat alles in orde was. Helaas was dat misschien op papier zo, maar het modem stond nog steeds op de oude snelheid. Na verschillende mails en na kontakt met de storingsdienst bleek Ziggo eindelijk overtuigd dat inderdaad het modem op de oude snelheid stond. Vorige week kreeg ik 's avonds ineens een nieuw modem geleverd, euro-docsis 3 van Ubee. Deze zonder problemen geinstalleerd en u raadt het al, nog steeds op de oude snelheid. Het mooiste komt nog. Kreeg ik de factuur van Ziggo. Staat daar doodleuk op dat ik vanaf mei al voor mijn alles-in-een plus pakket moet betalen, terwijl ik ook al vanaf mij heb betaald voor mijn telefoon en televisie. Dus zou ik daar dubbel voor moeten betalen. Over alles in een plus gesproken!. Men kan dus betalen voor niet geleverde diensten!
    Ik ben benieuwd hoe ik nu weer wordt behandeld via de telefoon om dit terug te draaien.:x
     
  2. E.Jekel

    E.Jekel Forum Member

    Berichten:
    99
    Klinkt heel bekend. Zoiets dergelijks ook meegemaakt alleen was het bij mij zo dat ik 2 Abo's had ineens wat volgens verschillende medewerkers niet eens mogelijk moet kunnen zijn (kennelijk wel dus).
     
  3. MC6809

    MC6809 Forum Member

    Berichten:
    7
    Ubee EVM3200

    Overwacht een Euro-Docsis 3 modem ontvangen. Het installeren ging bijna in een keer goed. Alleen de activatiecode moet met kleine letters i.p.v. wat in bijgaande brief stond.
    De snelheid was, waar ik al bang voor was, nog steeds laag, nl. behorend bij mijn oude abonnement, wat ik sinds februari al probeer te wijzigen.
    Gebeld met de storingsdienst. Deze meneer nam mij niet serieus. Ik waarschuwde hem dat als hij mijn modem ging resetten, ook de telefoonverbinding zou verbreken. Tijdens het gesprek ging hij dat onverwacht doen en belde niet meer terug. Ik had al lange tijd gewacht voor ik iemand aan de lijn had.
    Toen kwam de volgende verrassing. Of ik even vanaf mei wilde betalen voor mijn alles-in-een abonnement, terwijl dat pas in augustus was ingegaan! Houd het nou nooit eens op:x
     
  4. sagitta424

    sagitta424 Forum Member

    Berichten:
    27
    Eindelijk nieuw modem

    Vandaag eindelijk een Arris 702B modem gekregen. Motorola snel losgekoppeld en installatie en activatie gingen eenvoudig en snel.

    De aanvankelijk gehaalde snelheden vielen erg tegen. Zo tussen de 14 en 18 Mbps down en soms maar 0,26 Mbps up. Na een aantal keren rebooten haal ik nu wel mooie snelheden:

    [​IMG]

    Alleen lijkt de test erg wisselende resultaten te geven, zeg maar tussen 33 en 48 Mbps down.

    Ik heb nu Newsleecher aangezet met 8 threads op Eweka en 4 op de newsserver van Ziggo. Daarmee haal ik nu een vrij stabiele 5850 KB/s. Daar was het om begonnen natuurlijk. Nu alleen afwachten of de Arris stabiel blijft draaien.
     
  5. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Ja echt rotzakken zijn het, hè? Dit soort dingen heb ik ook al mee mogen maken. Zoals: "meneer, ik zet u even in de wacht". Blijft het 2 minuten stil.. "meneer? bent u daar nog?"

    "- Ja."

    "..ik ben nog even bezig...", weer 2 minuten later verbreekt ie de verbinding (kan je 't antwoord niet vinden? :schater:).
     
  6. Stier

    Stier New Member

    Berichten:
    4
    Een stukje geschidenis

    Zie mijn vorige respons,

    Gisteren is de monteur langs gekomen om een Ubis?? modem bij mij neer te zetten ipv de arris modem.
    De beste man belt aan ik doe open en wat denk je....Meneer helaas moet ik u vertellen dat de modem die u belooft is niet leverbaar is op dit moment.
    Wij de monteurs van ziggo hebben deze nog niet in het magazijn liggen maar als we hem hebben sturen we hem op en kan u hem zelf neerzetten.
    Oke kan gebeuren helemaal goed.
    Maar meneer de monteur U bent hier toch,wilt u misschien even de boel bij mij door meten of er toch niet iets fout bij mij zit,staat ook zo lullig als dat wel zo is.
    Zo gezecht zo gedaan alles door gemeten en er is hellemaal niks mis met alle kabels in en buiten mijn huis.
    Ik dus even vragen naar zijn mening hoe hij er overdenkt.
    Nou meneer we hebben laatst vergadering gehad en de arris modems worden niet meer uitgelevert hij heeft te veel storing,in de test opstelling was er niks mis mee maar met een beetje ruis op de lijn gaat de snelheid hard achteruit.
    Maar ik denk dat uw probleem ook niet is opgelost met het ubis modem maar daar komen we maar op een manier achter en dat is plaatsen.
    Maar meneer de monteur waar gaat het dan fout?
    Ja meneer dat weet ik ook niet alles lijkt er goed uit te zien we hadden gehoopt dat het met de update geregeld was maar dat is dus niet zo als ik u was zou ik het andere modem proberen en als het dan nog niet goed is gewoon weer even bellen met de helpdesk.
    Prettige avond nog verder.
    Dank u wel.:?
     
  7. Arie.

    Arie. Forum Member

    Berichten:
    60
    Nou ik ben tot nu toe tevreden met de overstap van de Ubee weer (terug) naar de Arris, dit lijkt allemaal veel stabieler te gaan, het modem is wel even down geweest (voor een update?) maar nu alweer een tijdje stabiel snel online ;)
     
  8. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Ik heb sinds 2 dagen een Arris 702 en loopt als een trein

    dik 50mbit geen downtime

    Enigste wat me opvalt is dat als je de modem reboot deze er dik 10 min over doet om online te komen
     
  9. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Mijn packetloss is sterk gereduceerd! :thumb up: Ik heb nu circa 2 dagen een ping lopen naar een host bij AMS-IX:

    Goed.
     
  10. madon

    madon New Member

    Berichten:
    3
    [​IMG]

    Hier nog steeds niks zit wel achter een linksys router maar dat moet volgens een kennis van mij niks uitmaken.
    Zal morgen eens contact gaan zoeken met Ziggo, of ze al een ander modem hebben anders ga ik maar een stapje terug naar 20 mbit ipv de beloofde 50 mbit
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina