1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Nope gaat specifiek over de down/upstream, Ubee spreekt zelf over bonding op de status pagina:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Fietje

    Fietje Forum Member

    Berichten:
    14
    Modem heeft zichzelf sinds zondag 17.15 uur niet meer gereset :pompom:
    Wel is de snelheid nog steeds hetzelfde (zo rond de 4,5 Mbps).

    Ik kan nu eindelijk in het log komen en heb daarom maar even onderstaande waarden gekopieerd. Ik heb er geen verstand van, maar misschien dat iemand er iets uit wijs kan worden en me kan vertellen of er afwijkende waarden in voor komen?!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Je hebt helemaal gelijk, excuses dat ik er aan twijfelde.
    Ik kom zelf met geen mogelijk in de statuspagina via 192.168.1.1. Ik probeer het direct na het opstarten van het modem maar zonder succes.
    Op welk moment kom jij er in?
     
  4. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Maakt niet uit, had er vanuit mijn werkveld (telecom) ook nog nooit van gehoord, dat Docsis platform ken ik ook alleen maar als klant :mrgreen:

    En de statuspagina, tja dat is een lastige ik krijg die alleen maar op IE8 (Firefox lukt niet) na een lange reset van 20 seconden gevolgd door een reset van 10 seconden..
    Heeft er denk ik mee te maken dat het booten hierdoor verstoord raakt waardoor de beveiliging voor de http:// login tijdelijk uit staat.
     
  5. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Ik heb net het Arris modem er maar weer eens tussengezet en geactiveerd. Net had ik 48 down en 2.7 up, dat komt al weer in de richting, maar of het stabiel blijft, geen idee.
     
  6. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Fietje,

    Dat zijn niet de log-entries van dat modem maar de signaal-waarden.
    Die zijn op zich best aardig maar er zit één slecht kanaal (downstream 2) met laag signaal en teveel ruis bij.
    Het modem werkt daar meestal wel omheen, maar het blijft een punt van aandacht omdat afwijkende waarden per kanaal kunnen wijzen op staande golf fouten (aanpassingsfouten/gedeeltelijke sluiting enz.).
    Weet je zeker dat je eigen aansluiting volgens de voorschriften geheel in orde is?

    Mees de Roo
     
  7. Antoniya001

    Antoniya001 Forum Member

    Berichten:
    39
    Hoera... ! Mijn verbinding is weer ok !

    [​IMG]

    Hier in Heiloo kwam mijn upload niet boven 2 a 2.5 Mbits per seconde in de laatste maanden. Afgelopen 3 dagen helemaal geen verbinding gehad en er stond een melding van op de ziggo site.

    Maar nadat ze dat gefixed hebben heb ik mijn upload weer terug.
    Nu hopen dat het zo blijft...

    Ar

    (Klein beetje goed nieuws is ook wel aardig zo nu en dan)
     
  8. jpvr74

    jpvr74 Forum Member

    Berichten:
    8
    EVM, lampjes en geen snelheid

    Hallo allemaal,

    Na 2 aannemers en 3 monteurs sinds vandaag ook een EVM modem (ipv Arris, die het nooit gedaan heeft). Vanochtend is modem door monteur geinstalleerd en ik heb hem - dom dom dom - laten gaan terwijl de snelheid DS niet boven de 1Mbit kwam. Kwam omdat ze "dan bij de helpdesk nog iets moesten doen, zou binnen paar uur gebeurd moeten zijn"
    .
    Inmiddels bimbo bij de helpdesk gesproken die niets eens wist dat Ziggo 2 types DOCSIS 3.0. modems had en verder geen idee had wat te doen. Resetten e.d. al geprobeerd. Woon in Woerden, iemand idee? Upload is wel ok (5Mbit, heb Alles-in-een-extra wat met oude modem vanochtend nog gewoon 20Mbit DS deed). En inderdaad is US lampje oranje, rest groen.

    Hellup, dank!

    Jeroen
     
  9. dennisregoort

    dennisregoort Forum Member

    Berichten:
    13
    Ubee omgeruild met Arris

    Vanmorgen een monteur over de vloer gehad.
    De beste man wist niet wat de storing was. (slecht communicatie met de helpdesk).
    Verhaal opnieuw uitgelegd. Zegt die monteur: Tja, je bent draadloos verbonden :shock:
    Ook wilde hij de wandcontactdoos controleren; is tenslotte niet door een monteur geinstalleerd.:giveup:
    Gelukkig kon ik hem overtuigen dat het modem het probleem was aangezien ik dit zelf had getest met het modem van mijn ouders. :oyeah:

    Eenmaal het modem vervangen voor een Arris een snelheid van ruim 48Mbit (5800Kbps). Draadloos uiteraard.
    Monteur begreep er niets van maar ik ben nu dus helemaal tevreden.
    :pompom::pompom::pompom:
     
  10. Hakker

    Hakker Forum Member

    Berichten:
    103
    7 modems gehad Arris en Ubee maar een degelijke verbinding houden is een probleem. De verbinding ligt er een keer of 4 per dag uit.

    Usenet snelheid is een drama ook al werk ik met 2 servers 1 van ziggo en een payserver. Heel in het begin heb ik de snelheid een weekje gehaald. Nu schommelt het op 20mbit ondanks dat het met gemak volgetrokken moet worden naar 50mbit.

    Tijdens het downloaden van usenet wordt de rest van internet heel traag ondanks de 50% overhead op de lijn een ping met de ziggo test server deed er ruim 1500 ms over.
    Docsis 3 hoe slecht kan een provider het voorbereid hebben.

    Slechte firmwares op zowel de Ubee als de Arris. De backbone die het schijnbaar gigantisch laat afweten. Wegvallende verbindingen ondanks een nieuwe firmware. Ik heb sinds Half Juni nu al geen stabiele verbinding meer. Wat een ongelooflijke gepruts gebeurt daar zeg.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina