1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dennisregoort

    dennisregoort Forum Member

    Berichten:
    13
    Modem defect

    Ik heb nu al een tijdje dat ik maar zo'n 10 Mbit haal.
    Alle bekabeling nagelopen en vervangen.
    Nu kwam ik gisteren op het briljante idee om het modem van mijn ouders even te lenen.
    Tot mijn verbazing haalde ik met dezelfde setup wel 50Mbit:!:
    Mooi dacht ik, weet ik iig waar het aan ligt.
    Dus ik bellen met de helpdesk en het verhaal voorgelegd.
    In eerste instantie kon er geen verbinding gemaakt worden met het modem. Na 5 min eidelijk wel. Signaal was volgens de HD wat zwakjes.
    De heldesk heeft vervolgends wat fratsen uitgehaald en haal nu net geen 25Mbit. (terwijl dit in het begin gewoon 48MBit was).
    Dus ik zeg: nou, stuur mij maar een nieuw modem.
    MAAR DAT GAAT NIET!
    Er moet volgens de richtlijnen een monteur langskomen om tot dezelfde conclusie als mij te komen zodat hij/zij vervolgens het modem kan vervangen.:no:
    Wel was de HD zo vriendelijk om mij een keuze voor te leggen.
    de monteur kan langskomen wanneer u dat wilt, namelijk:
    Ma/Vr in de ochtend of de middag.
    Nu heb ik dus een ochtend vrij moeten nemen van mijn werk. want de monteur kan langskomen tussen 09:00 en 13:00 uur. een tijdstip afspreken kan namelijk niet.:evil:

    Kan ik hiervoor een klacht indienen en schadeloos worden gesteld?

    Bedankt voor de reacties.:thankyou:
     
  2. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Een klacht indienen kan altijd.

    Ik weet niet waarvoor je schadeloos gesteld wilt worden? Een halve dag vrij wordt toch nog steeds door je baas doorbetaald? Als het je gaat om een vergoeding over de periode dat je niet de volledige snelheid hebt gehaald: over het algemeen is dat wel te regelen.

    Hopelijk lost de monteur het voor je op.

    Overigens bedankt voor de tip: Misschien moet ik ook maar eens een monteur langs laten komen, ik haal de 50mb ook niet en hoe kan ik nu weten dat mijn motorola daartoe niet in staat is? De helpdesk heeft ooit gezegd dat dat geen enkel probleem zou moeten zijn.... :schater:
     
  3. dennisregoort

    dennisregoort Forum Member

    Berichten:
    13
    Aangezien ik mijn vrije dagen er allemaal al doorheen heb gejast wordt dit gewoon ingehouden van mijn loon.
    Vergoeding voor de periode dat ik geen volledige snelheid heb gehaald is denk ik niet mogelijk aangezien ik dit niet meteen heb gemeld.
    In 4 werkdagen het probleem oplossen is natuurlijk wel vrij snel.
    Het stoort mij echter dat ik hiervoor moet vrij nemen.
     
  4. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Voor wat het waard is:

    Vanmiddag contact gehad met de helpdesk in verband met een lopende storing.
    Te horen gekregen dat mijn melding "geparkeerd" is in verband met de uitrol deze week van nieuwe firmware voor de Arris en Ubee modems.

    Ik ben reuze benieuwd....
     
  5. heerden

    heerden Forum Member

    Berichten:
    96
    Na bijna 40 dagen zonder onderbreking op de Arris 702 is het de laatste paar dagen weer mis. Wegvallende verbinding en niet goed meer online raken zonder ingrijpen. Momenteel weer goede downstream maar slechts 0.5Mbit upstream... :censored:

    Hopelijk is die firmware werkelijk binnenkort want dat verhaal hoorde ik 6 weken geleden al van de monteur....
     
  6. Phenom

    Phenom Forum Member

    Berichten:
    39
    Je kan dat pas verhalen als het probleem is opgelost. Heeft iemand al ergens eerder in dit topic gemeld. Want dan kunnen ze kijken wanneer jij voor het eerst heb gebeld en wanneer het probleem is opgelost en die periode...
     
  7. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Heb dit net ook als apart topic geplaatst, maar past hier ook wel, dacht ik.

    Vanochtend een zeer aardige en kundig monteur hier thuis gehad. Nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en, op mijn eigen verzoek, een Ubee modem aangesloten. (ik had een Arris maar die was erg instabiel, vooral bij de Upload). Activatie lukte niet, maar kon ik vanavond zelf doen via de webpagina. Nu blijft het 'pijltje omhoog' (upload?) lampje oranje branden op het Ubee modem. Ik heb wel internet, maar zo instabiel als wat. Download was heel even tegen de 48mbit, daarna was het continue rond de 6 mbit. Upload varieert van 1.5 tot 3.8 mbit. Ik kan helaas niet in het modem komen via 192.168.1.1. Heeft iemand ervaring met het Ubee modem, en mij kan verklaren waarom het 'pijltje omhoog' (3e lampje van rechts) oranje blijft branden? Iedere hulp is zeer welkom.
     
  8. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Werkelijk geen idee...
    Er is geen documentatie van de EVM3200 en andere modellen hebben alleen waardeloze datasheets zonder inhoud.

    Ik weet dat ik hier het volgende heb.

    Downstream => groene led, single channel, QAM256 modulatie
    Upstream => oranje led. single channel, ATDMA

    Het led is volgens informatie van de Dvm3200 bedoeld om de channel bonding wel/niet aan te geven.
    Maar in werkelijkheid heb ik geen channel bonding down/up maar wel twee verschillende kleuren leds....
     
  9. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Het is inderdaad zo dat er totaal geen documentatie is over het Ubee EVM3200 modem. Channel Bonding heeft, volgens mij, te maken met het gebruik van meerdere kanalen binnen een Wireless omgeving. Niet relevant in dit geval dus. Wie het weet mag het zeggen........
     
  10. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Staat bij jouw een komaatje verkeerd ;)
    moet 44,7 zijn :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina