1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Snelheid

    Gelukkig is snelheid een relatief begrip, dat leerde Einstein ons al. De discussies over snelheid idem dito. Maar toch even wat informatie. Ik had klachten over de download- en uploadsnelheid, ondanks de belofte van Ziggo dat deze per 1-9-2009 verhoogd zouden worden. Het bleef bij mij aan de lage kant 5 - 7Mb/s download en hooguit 2 Mb/s upload. Ik heb daarom nieuwe firmware gezocht voor mijn (@Home)router Netgear WGR614v6 en gevonden op de Ziggo-site. Gedownload en geïnstalleerd met als resultaat:

    [​IMG]

    Hier ben ik niet ontevreden over, als het zo blijft tenminste.
     
  2. En wat een tegenvaller. Heeft 3 dagen goed gewerkt en nu begint het weer. Internet en telefonie valt weg. Lampjes op modem blijven wel branden. Modem gereset en ja hoor. Uw adsl verbinding is opgeleverd :giveup:

    [​IMG]
     
  3. En als je het test zonder de router? Ik krijgt nl de indruk dat deze wat oudere router je resultaten nog aardig drukt en het best eens zo zou kunnen zijn dat de resultaten nog beter uitvallen als je het zonder de router test.
     
  4. Beste mensen , tot mijn grote verbazing ben ik wel ergens achter gekomen na veel zelf sleutelen aan mijn eigen PC kwam ik er achter dat er een groot probleem is met de soort internet explorer die men gebruikt .
    Gebruik ik namelijk de normale zeg maar de IE8 dan kom ik met mijn snelheid boven de ( gemiddeld ) 45 MB en gebruik ik FOX dan kom ik niet hoger dan 25 MB . Misschien dat de meeste tegenwoordig wel FOX gebruiken ????
    Probeer het voor de lol eens uit wat bij jou het verschil is .

    Wat betrefd het uitvallen , nee dat ligt toch gewoon duidelijk aan het modem zelf , dat is bij mij ook nog steeds niet opgelost , hoewel het toch 2 weken goed is gegaan , maar sinds gister avond moet ik toch weer regelmatig mijn router resetten om weer verbinding te krijgen .

    mvg DR:cool:
     
  5. [​IMG]
     
  6. Wel, het dieptepunt is bereikt:

    [​IMG]

    Met Belkin router of rechtstreeks op het Motorola modem (in veilige modus!): het maakt niets uit.
    Hoogste snelheid was 2.8 Mb/s.
    Morgen maar eens om een monteursbezoekje vragen...
     
  7. Enof dat gaat helpen :schater:
     
  8. Tot de vorige twee verhogingen (van 8 Mb en 10 Mb) had ik een goede en qua snelheid stabiele verbinding tussen de 4 en 5 Mb. Sindsdien is het knuddde.
    Ik heb dus nu een probleem en het lijkt me dat de oorzaak van dat probleem bij Ziggo ligt. Het ligt voor de hand dat ik, vóór ik eventueel overstap naar een ander provider (suggesties?), hen er op aanspreek dit probleem op te lossen. En dan is bezoek van een monteur één van de te ondernemen stappen, dunkt me.

    Aanvulling: van mal-/spyware etc. is geen sprake. Er is ook getest met een vrijwel nieuwe MacBook Pro: zelfde "hemeltergende" (aldus mijn dochter) resultaten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
  9. Daar gaat het niet om. Niet alleen bij mij is een monteur geweest en bij sommige al drie keer. Het probleem zit hem in de Aris modem. Ze kunnen het niet oplossen... Dus.. suc6 :frons:
     
  10. Ik heb geen Arris, maar een Motorola modem. De buren ondervinden trouwens dezelfde problemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina