1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Feelgood

    Feelgood Forum Member

    Berichten:
    51
    Het is al een beestje van 2002, maar wel met alle updates en een half jaar terug het geheugen uitgebreid van 512 naar 1024. Was 256. Kan natuurlijk geen zware dingen tegelijk laten doen. Ben er zeeeeeeeeeeeer content mee. Nou,ja. Het wachten is op Windows 7, nog een half jaar moet ie mee.

    Vannacht en vandaag onderstaande mal/spyware programma's laten lopen en dan nog wekelijks NIS 2009:

    Niks gevonden.

    - Malwarebytes Antimalware
    - Windows Defender
    - Spybot
    - Ad-Aware

    En dan kan ik nog SUPERAntiSpyware laten checken maar volgens mij overbodig.

    Ook nog de file online laten checken van HiJackFree.

    Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
    Model P4B-LA
    Version REV 1.xx


    North Bridge Intel i845 Revision A3
    South Bridge Intel 82801BA (ICH2) Revision A3

    CPU Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz
    Cpu Socket Socket 478 mPGA

    System Slots 5 PCI, 1 AGP

    Maximum Capacity 3072 MBytes
    Maximum Memory Module Size 1024 MBytes
    Memory Slots 3
    Error Correction None
    DRAM Frequency 132.8 MHz
    Memory Timings 3-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

    Device Locator Slot 1 Top
    Property Value
    Capacity 512 MBytes
    Memory Type SDRAM (PC133)
    Speed 133 MHz
    Supported Frequencies 100 MHz, 133 MHz
    Memory Timings 2-2-2-5-0 at 100 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
    Memory Timings 3-3-3-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)


    Device Locator Slot 2 Top
    Property Value
    Capacity 512 MBytes
    Memory Type SDRAM (PC133)
    Speed 133 MHz
    Supported Frequencies 100 MHz, 133 MHz
    Memory Timings 2-2-2-5-0 at 100 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
    Memory Timings 3-3-3-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)


    Device Locator Slot 3 Top
    Property Value
    Manufacturer Kingston
    Part Number 32MX64PC133CL2168
    Serial Number 1A01E90F
    Capacity 256 MBytes
    Memory Type SDRAM (PC133)
    Speed 133 MHz
    Supported Frequencies 133 MHz, 133 MHz
    Memory Timings 2-2-2-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
    Memory Timings 3-2-2-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)

    Sysinternals Process Explorer:

    http://img337.imageshack.us/img337/3...rocessexpl.jpg
     
  2. monnik!

    monnik! Forum Member

    Berichten:
    102
    Vind je het echt normaal, dat je om de drie dagen je modem moet herstarten en je router even spanningsloos moet maken...
    Dat is toch te gek voor woorden.
    Alles ging goed totdat Ziggo de snelheid ging verhogen en zie: het regende klachten. Ik neem ze niet kwalijk, dat er iets fout kan gaan, maar zoveel...
    Wie het nog weet mag het zeggen. En er zijn genoeg mensen, die het niet eens in de gaten hebben, totdat de verbinding helemaal wegvalt.
    O ja, bij de vorige verhoging was er niets aan de hand en ging alles van een leien dakje!
     
  3. Uniseat

    Uniseat Forum Member

    Berichten:
    241
    Ik ben er langzamerhand een beetje klaar mee.
    Sindsdien ik die fantastische snelheids verhoging heb gehad.
    Heb ik alleen maar problemen.
    En dat is elke keer zo na een verhoging.
    Ik heb al 2 keer een stukke modem gehad.(toevallig ook weer na een verhoging).
    Het gaat echt heel goed bij ziggo.
    Maandag komt er weer een monteur langs.
    Want je raadt het al>>>>ik haal niet hoger dan 6,5Mb/s.
    Zonder router en niks ertussen.
    Heb voor de snelheids verhoging toen het nog 15Mb/s was, een stabiele verbinding gehad.

    [​IMG]

    En dat met een Z3 abbo.:applause:

    En tuurlijk ligt het probleem altijd bij de klant.:no:
    Het gaat hierbij om een motorola surfboard modem.
    Zelfs al dat ding rechtstreeks op de Aop gezet, maakt niks uit.
    Andere netwerk kaart erin, maakt niks uit.
    Modem al heel wat keer gereset en spanningsloos gemaakt.
    In veilige modus alles geprobeerd en getest.
    Zelfs het besturingssysteem er opnieuw erop gezet, maak niks uit.
    Waardes modem: Downstream Signal to Noise Ratio 40 dB
    Power Level 14 dBmV

    Upstream Symbol Rate 5.120 Msym/s
    Power Level 47 dBmV

    Bel je met de HD, wordt er doodleuk verteld dat het oude modem z'n snelheden niet haalt. Dus u krijgt een nieuwe modem.
    Maar die gaat u pas hopelijk voor 1 september krijgen.
    Dus dan wacht je al die tijd. Heb 1 september maar weer gebeld.
    Meneer, u krijgt geen andere modem, want de oude zou gewoon de snelheid moeten halen.
    Hulde aan de HD.

    Waarom moet dit nu zo gaan.


    Bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2009
  4. Bernd

    Bernd Forum Member

    Berichten:
    122
    Omdat het bedraad wel goed werkt kun je dit probleem niet in de schoenen van Ziggo schuiven. Je zult het echt zelf moeten zoeken in de instelling van jouw laptop en/of Wireless router.
    • Wat is de signaalsterkte van de nieuwe WLAN? Excellent?
    • Welk kanaal gebruik je? Is deze misschien niet gelijk aan die voor jouw oude WLAN, kan best een kanaal zijn met zeer veel storing.
    Succes.
    Bernd
     
  5. Fietje

    Fietje Forum Member

    Berichten:
    14

    We hebben al verschillende kanalen geprobeerd, maar niets helpt. Signaalsterkte is gewoon uitstekend. En volgens Ziggo ligt het wel aan het nieuwe modem en moet het probleem deze week verholpen zijn, dus ik wacht wel ff af.
     
  6. joopcarn

    joopcarn Forum Member

    Berichten:
    20
    Kan nog slechter

    Tja het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, oktober vorig jaar groote problemen met mijn internetsnelheid die uiteindelijk na heel heel veel contactten in april 2009 opgelost waren.
    En nu ? nieuwe modum binnengekregen en wat zie ik tot mijn verbazing wederom dikke shit haal niet eens de 7mb terwijl ik met mijn power 50 moet junnen halen.
    Wederom maar weer gebelt ja ja problemen waren bekent zit in de firmware van de modum????? waarom stuur met dan zo'n barl op ben dus wederom weer zeer pist en zie de komende tijd weer met veel ongenoegen tegemoet.
    Wel is voor mij de storingsdatum 1 september dus wordt wel weer een teruggave van betaalde abonement wat een prutswerk leverd deze provider toch af was na de laatste storing van 7 maanden diep teleurgesteld dat het zo lang geduurd had en nu dit weer pffffffff we wachten maar weer af meer doet ziggo ook niet.

    :censored::censored::censored::censored::censored::censored:
     
  7. Interneppen

    Interneppen Forum Member

    Berichten:
    170
    Maar ze lossen ook dingen op. Ik had hier ook een slechte verbinding met een Arris modem. Deze is omgeruild voor een nieuwe Arris. Monteur heeft alles uit de kast gehaald om snelheid goed te krijgen. Hulde aan de Ziggo monteur :thankyou: :thumb up:

    [​IMG]
     
  8. Damandan

    Damandan Forum Member

    Berichten:
    252
    Vorige week heb ik een bericht gestuurd richting de helpdesk en ik verwachtte eigenlijk dat ik hier zoals gewoonlijk een standaard mailtje op terug zou krijgen met één of andere niets zeggende oplossing.

    Maar wat schetst mijn verbazing, ik werd vanmorgen gewoon opgebeld.
    Over mijn problemen met het modem ging het telefoontje.

    Ze hadden naar de waarden gekeken die ze uit het modem hadden uitgelezen en zagen hierin niets raars. Wel vonden ze de upload vrij laag (3,5MBit). Ook verklaarden de Ziggo medewerker dat een afwijking van 10% hanteren als zijnde acceptabele afwijking. Dus van de 50MBit moet 45MBit daadwerkelijk te halen zijn. Is het hoger dan deze 45MBit dan is er van Ziggo zijn kant geen probleem. Wanneer we echter van 5MBit upload 10% halen kom je op 4,5MBit. Dit vond de Ziggo medewerker bij ons dus ook niet acceptabel. Immer is 3,5MBit een stuk lager dan 4,5MBit wat als minimum gezien wordt.

    Ik vertelde hem toen over de verhalen van een firmware upgrade die aanstaande is en hij reageerde hier meteen op met het feit dat deze firmware update voor de upload waarde inderdaad een verschil zou kunnen maken. De download waarde zou hier echter geen tot nagenoeg geen verandering in zien.

    Zijn advies was dan ook om de aanstaande firmware update af te wachten en indien de waarden zouden verslechteren dit toch door te geven aan de helpdesk.

    Toen ik hem vroeg naar de hoge waarden die ik uitlas uit het web-interface van de Arris vertelde hij me dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat klanten in dat interface gingen zitten rommelen. Toen ik hem echter vertelde dat er alleen waarden uit te lezen zijn en er niets te veranderen valt vond hij het echter geen probleem en leek het alsof hij het juist prettig vond dat een klant zich zo goed had verdiept.

    Hij vertelde me verder dat storingen veroorzaakt door DECT telefoons of wireless routers absoluut niet aan de orde zijn (iets wel ik zelf overigens ook al vermoedde).

    Al met al een bijzonder prettige ervaring met de afwerking van een ingediende klacht. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

    Nu afwachten of er daadwerkelijk iets aan de waarden gaat veranderen na de firmware update.
     
  9. Phenom

    Phenom Forum Member

    Berichten:
    39
    Ik ben nu net gebeld door Ziggo. Of dit nu is namens de vele telefoontjes of het webcare formulier weet ik niet.
    Dit formulier heb ik het laatst ingevuld.
    Er werd mij gevraagd of de problemen ivm de snelheid inmiddels opgelost zijn.
    Nee dat is het niet.
    Er werd mij verzocht om het modem even te resetten (10 sec reset knop indrukken) zodat de nieuwe firmware gedownload zou worden. Ik dus direct even de router ertussenuit gehaald, voordat ze daar weer over beginnen.
    En ik werd netjes 5 min later terug gebeld, na het resetten.
    Het is maandag ochtend: down 24Mb/s
    De snelheid was niet veranderd!
    Toen ging hij even overleggen met z'n collega.
    En toen zei hij dat er nog helemaal geen nieuwe firmware is. :?
    Hij was verkeerd ingelicht blablabla. :censored:
    Hij belt nu terug wanneer de nieuwe firmware er wel is.
    Wat moet ik hier nu mee.
     
  10. Interneppen

    Interneppen Forum Member

    Berichten:
    170
    De firmware is voorlopig nog niet aan de orde. Dus als men over een firmware update begint is dat niet n.v.t.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina