1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamiteluc

    dynamiteluc Forum Member

    Berichten:
    8
    gelijk

    ik heb een redelijk nieuwe computer en mijn broer heeft precies dezelfde. Hij woon 4 straten verder en bij hem werkt het gewoon op volle snelheid. Dus het kan gewoon niet aan de computers liggen. Als ik mijn computer bij hem neerzet, gaat dit ook goed. Als ik de modem uitlees, zie ik bij downloadstream inderdaad maar 1 lijn ingevuld. De andere 3 zijn leeg.
     
  2. Phenom

    Phenom Forum Member

    Berichten:
    39
    Het moeten standaard 3 of 4 lijnen zijn, even de modem resetten aan de achterkant zit een gaatje, 10 seconde even ingedrukt houden.
    Als je jou pc bij je broer heb getest en dan wel de volledige snelheid haal zal het idd niet aan je pc liggen.
    Wat je nog zou kunnen proberen is zijn modem bij jou proberen. Maar ik weet niet of dat kan ivm activatie.
     
  3. aKra

    aKra Forum Member

    Berichten:
    41
    Ik ben een nieuwe klant in Laren waar ik echt een van de weinigen ben die kabelinternet zal hebben gezien het pas een half jaar mogelijk is hier. Maar de upload is duidelijk niet goed, NewsLeecher downloadt met 5,42MB/s en piekt op 5,72MB/s. Upload krijg ik niet hoger dan 320 Kbyte/s, dus daar zit een probleem. Router, modem resetten helpt niet, direct op de modem zelfde resultaten.

    [​IMG]

    en

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    (Niet betrouwbaar, want ik krijg regelmatig metingen terug van 250Mbit :oyeah:)
     
  4. Stier

    Stier New Member

    Berichten:
    4
    Ziggo komt afspraken niet na

    Een stukje geschidenis,

    Na dat ik vorig jaar er achterkwam dat ik niet meer de snelheid had waar ik voor betaalde heb ik Quicknet maar eens gebeld.
    Lieve dame aan de telefoon, alles uit gelegd dat ik de modem heb gereset, dat ik de computer rechtstreeks op de modem heb gehad dat ik mijn bekabeling getest heb dat ik het met een andere computer heb geprobeerd.
    Maar mevrouw wou dat ik de modem toch nog even ging resetten.
    Geen veranderingen nog steeds tussen de 400 KB/s en de 900KB/s
    Na lang heen en weer gebel is de enige mogelijkheid een monteur langs te laten komen zegt hij (is ondertussen al een half jaar aan de gang dus een ander persoon) maar als het wel bij mij ligt zijn alle kosten voor mij maakt ze nog eens extra duidelijk.
    Dus anderhalve week later een monteur van ziggo in mijn huis (aardige gozer) hij alles doormeten, modem op een andere frequentie gezet erg veel pingen naar verschillende plekken in Nederland maar geen verandering.
    Dus.......inderdaad het ligt bij Quicknet meneer ik maak een taak aan en dan word er actie ondernomen en we gaan het regelen.
    Joepie... ze gaan het regelen....niet dus weer bellen,we zijn er mee bezig meneer even een paarweekjes geduld en dan komt alles goed.
    Niet dus er wordt niks gedaan de snelheid blijft nog steeds even traag en dat voor 64 euro per maand.Nog eens bellen, nu met ziggo, meneer we krijgen binnenkort een nieuw modem en dan is alles opgelost het ligt namelijk in de modem.He he eindelijk gevonden.
    Wat hoor ik tot mijn verbazing ik krijg een download snelheid van 50MB van ziggo gelijk met het nieuwe modem helemaal TOP.
    Ik ziggo bellen met de vraag of ze het wel waar kunnen maken wat ze beloven ivm mijn voor geschiedenis, meneer geen probleem alles komt goed.
    Niet dus mijn internet snelheid is nog steeds te laag ja hij is wel hoger als eerst nu is hij 20MB per seconde maar nog steeds geen 50MB dus, bellen met ziggo en je raad het nooit wat ze zeggen, modem resetten, kabels vervangen, rechtstreeks op het modem aansluiten, ZUCHT ik maar WEER alles doen(had dat allemaal al gedaan voordat ik gebeld had) geen resultaat dus ik een beetje pissig, wat ze denken er aan te gaan doen, en dat ik geld terug wil hebben voor een abonnement dat ik niet krijg. Meneer ik maak en taak voor u aan en dan gaan we het regelen met de juiste mensen, Ja maar ik wil die mensen graag zelf spreken, meneer dat kan niet want ze werken s'avonds niet, nou dan mogen jullie mij terugbellen want mijn mobiel word nu wel erg duur zo, meneer ik zet het erbij en u word terug gebeld.

    En dat is nu 4 dagen terug Zucht...........:cry:
     
  5. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Je kunt het beste je probleem nog een keer aanmelden via het formulier van Ziggo-Webcare en vragen of ze contact met je opnemen. Deze zijn ook actief op dit forum:
    https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam
     
  6. ardegraaff

    ardegraaff Forum Member

    Berichten:
    29
    Mijn ervaring is dat ze bij de helpdesk uit hun nek kletsen, ze maken telkens een notitie dat de technische dienst je zo snel mogelijk terug moet bellen maar dat gebeurt niet.
    Dat webcare formulier kun in blijven vullen en telkens aangeven dat je het probleem nu echt opgelost wilt hebben en verwacht door iemand te worden teruggebeld die het probleem kan oplossen, je wordt gewoon niet gebeld.
    Als je geluk hebt wordt uiteindelijk zonder enige terugkoppeling je probleem opgelost en als je pech hebt kun je op een oplossing wachten tot de dag dat de duivel naar zijn werk schaatst.
    Vragen om schadevergoeding? Daar krijg je wel antwoord op: pas als het probleem is opgelost kan de schade worden vastgesteld, tot die tijd netjes je volle abbonements prijs aftikken graag. Maar wees gerust: de technische mensen zijn hard aan het werk om je probleem op te lossen hoor.
    Zo werkt Ziggo is mijn ervaring (en met mij nog een heleboel anderen die ik hierover gesproken heb).
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Het formulier waar ik naar verwees is niet het standaard formulier van de helpdesk, maar een speciaal formulier van de webcare mensen die ook op dit forum zitten. Dat werkt op een andere manier en de klachten worden door een speciaal team opgepakt.

    Mocht je daar geen reactie op gekregen hebben, wil je me dan even per PB doorgeven wanneer je die verzonden hebt, want ons is toegezegd dat via het webcare formulier de zaken snel afgewikkeld worden. Wat we tot nu toe gezien hebben gebeurt dat ook, daarom verwacht ik dat je in de war bent met het standaard formulier. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag.
     
  8. Stier

    Stier New Member

    Berichten:
    4
    Donderdag 28 augustus 23:00 heb ik het formulier verstuurd.
    En nu maar afwachten.
    Het lucht wel op je verhaal kwijt bij mensen die vergelijkbare problemen hebben met ziggo.
    Bedankt daarvoor.

    Stier.
     
  9. Peerke12345

    Peerke12345 New Member

    Berichten:
    1
    Nu steeds meer gebruikers een snellere breedband internet verbinding hebben (bijvoorbeeld doordat @Ziggo de maximale snelheid 'gratis' verhoogd van het 'Intensief 15000'-abonnement met 150% naar 50Mbps), constateren ze, bijvoorbeeld door het uitvoeren van snelheidstests, dat ze helaas de (theoretische) maximale bandbreedte snelheid NIET tot hun beschikking hebben.

    Vaak wordt dit veroorzaakt doordat de router die gebruikt wordt de beperkende factor is: een (meestal (te)) goedkope router kan eenvoudigweg die hogere snelheden niet aan.....!

    De mensen van de Hobby Computer Club (HCC!Noord-Limburg) hebben dit hier 'ns op een rijtje gezet: veel suc6.

     
  10. Ella

    Ella New Member

    Berichten:
    1
    bagger snelheid

    Heb net een formulier naar webcam gestuurd heb al meerder telefonisch contact gehad met de helpdesk en telkens zeggen ze hetzelde stekker eruit voor 1 uur en dan moet die werken dus mooi BAGGER

    ik heb een upload van 0,5 mb ipv 5 mb en een dl van 43,1 ipv 50 mb

    Ik hoop dat ik nu eens een keer een goed antwoord te krijgen en ik ben niet de enigste zie ik wel op het forum

    Ella
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina