1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Phenom

    Phenom Forum Member

    Berichten:
    39
    Ok dit is wel handig dat van die vergoeding, ga ik dan ook zeker even doen, alleen hoe vraag je dat aan?
    Ben wel benieuwd hoe land dit gaat duren.
    Aangezien mijn probleem morgen een week bij de technische dienst ligt en er nog steeds geen verandering is.
    Het valt me ook wel op dat er op het forum een hoop snelheidsklachten zijn. Maar reacties dat het inmiddels is opgelost heb ik nog niet gezien.
    Zie het dus somber in.
     
  2. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Kwam toevallig dit e-mail bericht tegen n.a.v. een van mijn vele telefoontjes naar de helpdesk.



    Het pobleem bestaat echter nog steeds. Ik heb zoals eerder vemeld slechts één middag (vorige week) kunnen genieten van een acceptabale verbinding (snelheid: 48/4). Voorheen en sindsdien regent het packetloss en lage snelheden.
     
  3. Damandan

    Damandan Forum Member

    Berichten:
    252
    Het probleem is volgens mij echt dat Ziggo nog onvoldoende getest heeft of de aangeboden snelheden ook echt in elk gebied gehaald worden. Ik ben er van overtuigd dat ze dit echter binnen enkele weken in de grip krijgen. Ook mijn snelheid was tot voor kort rond de 40-41MBit down. Echter merk ik sinds gisteren laat en vandaag dat ik al piek snelheden van 46MBit voorbij zie komen. De snelheid blijft niet lang zo en zakt al gauw af naar 36MBit en stabiliseert daarna rond de 40MBit, maar dit is toch al een vooruitgang.
     
  4. poweruser

    poweruser Forum Member

    Berichten:
    9
    Nu, om deze tijd, is de snelheid zoals ie hoort te zijn:

    [​IMG]
     
  5. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    wel alles in 1 extra maar geen 50mb down snelheid

    na een hoop gedoe eindelijk internet werkend, alleen de beloofde snelheid blijft nog weg :


    [​IMG]

    Kan dit zijn omdat ik een motorola modem heb? Volgens de helpdesk is dit modem een docsys 3.0 modem? Het is een motorola SBV5121E
     
  6. ardegraaff

    ardegraaff Forum Member

    Berichten:
    29
    Volgens mij is dat kabelmodem nog een docsis 2.0 modem... dus geen 50 Mb/s download.
     
  7. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    dat leek mij ook maar volgens de helpdesk is dit ook een docsys 3.0 modem, volgens hem waren er 3 modems in inloop :

    de arris, de ubee en de motorola sbv5121e

    als ik in de motorola zelf inlog vindt ik wel ergens deze regel :

    RF Downstream InterfaceEnabledUp55.616n/a
    en die 55,616 zou Mbps moeten zijn volgens tabel??
     
  8. ardegraaff

    ardegraaff Forum Member

    Berichten:
    29
    Geen idee, ik heb dat modem nooit gehad. Hoe dan ook is het eigenlijk niet relevant:
    SBV5121E is (euro-)docsis 2.0 en haalt in de praktijk gewoonweg die 50 Mb/s niet en die helpdeskmedewerker kletst uit zijn/haar nek (Daar hebben ze er aardig wat van heb ik de afgelopen dagen gemerkt).
     
  9. bjorn1976

    bjorn1976 Forum Member

    Berichten:
    54
    Helaas dat is docsis 2.0
     
  10. aaargh

    aaargh Forum Member

    Berichten:
    465
    Je kan nog beter je oma om advies vragen dan de Ziggo helpdesk, die lui kunnen niet tot 10 tellen. Dat is dus zoals gezegd een EuroDOCSIS 2.0 modem.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina