1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [​IMG]

    Wat zal ik er van zeggen. :shock:
    Zelfs na een nieuwe installatie.

    gr bas
     
  2. [​IMG]

    hier mijn bevindingen, heb het alles in 1 plus pakket. Dus zou eigenlijk het dubbele moeten doen toch?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2009
  3. Het is best mogelijk, dat Zeist nog niet is verhoogd.
     
  4. De realiteit van 50/5:

    [​IMG]
     
  5. Komen deze waardes overeen met alle speedtest sites?
    Haal je overal vergelijkbare resultaten?

    http://speedtest.bbned.nl
    http://speedtest.ziggo.nl
    http://speed.io
    http://speedtest.net

    Als er dan een crapy netwerkkaart in zit kom je nog niet verder, alleen de iCore7 gaat het niet oplossen, is wel leuk overigens :P
     
  6. Natuurlijk, maar dat wordt dan gewoon een mooi setje op windows 64 bits :oyeah:

    Vandaag in veilige modus nogmaals geprobeerd en dan haal ik toch echt 48 Mb. Alleen upload blijft op 4 MB hangen.

    [​IMG]

    De download van 100 Mb file vanaf bbned.nl gaat op 4,6 Mb/sec.

    Dus mijn pc wat getuned door wat services te stoppen en uit te schakelen: twonkey mediaserver, Windows firewall/ICS service, etc.
    Dan haal ik 40 Mb snelheid.

    [​IMG]

    Ik zie wel uitschieters tot 44 Mb...

    De download van 100 Mb file vanaf bbned.nl gaat op 4,5 Mb/sec.
    Waarom dat die snelheid niet naar de theoetische 5,75 Mb/sec vliegt in veilige modus is me onbekend. Of wordt dit geknepen ? Want in Newsleecher is het ook niet sneller, terwijl ik een abbo heb van 50 Mb bij Newsxs.

    Trouwens ik kan op de andere testsites niet normaal meten. Ziggo loopt niet door. bbned.nl geeft 21 Mb. Dus die vertrouw ik niet. Wel de filedownload van bbned waardoor je de downloadsnelheid ziet.

    Met welke snelheid gaat jullie download uit de nieuwsgroepen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2009
  7. Alles in 1 PLUS (zou pas per 01 september verhoogt worden) nu rond de 1800 tot 2000 ipv de oude 1250. Nog niet in orde dus, maar wel lekker dat ik het nu al heb!!
     
  8. Na problemen met het activeren, cmac adres was niet bekend bij Ziggo en ze zagen ook een error op afstand, probleem werd doorgegeven aan de technischedienst. Het zou 2 a 3 dagen gaan duren, dus ook geen telefonie meer. Nadat ik zelf het Arris modem een paar keer een reset gegeven te hebben, kreeg ik een activereings scherm op mijn pc, gegevens ingevuld en toen maar wachtten, het modem was rechtstreeks aan mijn pc aangesloten, en na een 1.5 uur had ik alles. Downloadsnelheid: 38.19 Mb/s en een upload van: 4.39 MB/s, Download snelheid valt dus tegen.
    Na alles uit gezet te hebeen ging ik mijn router er weer tussn zetten, na alles op volgorde weer alles aan gezet te hebben, ging het modem weer een restart uitvoeren, dit duurde ook omgeveer weer een 1.5 uur, alle ledjes branden weer. De speedtest gaf nu een nog slechtere resultaat,
    downloadsnelheid: 30.90 MB/s
    uploadsnelheid: 4.49 Mb/s.

    Het duurde al met al 1 dag dus voordat ik het werkend heb gekregen. Tot nu toe nog niets gehoord van de technischedienst van Ziggo.

    Ik heb een D-Link DIR855 als router.

    Ik haal dus niet de goede downloadsnelheid.
     
  9. Kom net thuis, kijk direct naar het modem (mijn vrouw komt sinds de perikelen helaas even op de tweede plaats, ik noem haar soms zelfs Arris.....), ik zie powerlampje en het DS-lampje branden, verder niets. Vaag, dacht ik. Stroom eraf, stroom erop, en kort daarna alles weer online. Het gekke is nu wel downloadsnelheid zo rond de 40 ligt, was de afgelopen week altijd rond de 48. Upload lag plotseling zo rond de 4, was afgelopen week rond of onder de 1. De waardes zijn gelijk gebleven en toch is er iets gebeurd. Zou Ziggo op de achtergrond bezig zijn met tweaks/tuning? Of is het toeval?
     
  10. iets positief

    vandaag een email van ziggo ontvangen dat het probleem naar de technische dienst is doorgezet. Tevens had ik gevraagd hoe het zat met betalen voor een dienst die niet goed is. Kijk maar naar onderstaande mail, ALS het dan eindelijk is opgelost, mag ik een vergoeding vragen voor al die tijd.

    mail ziggo:
    Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over uw internetsnelheid.

    Ik heb het modem op afstand doorgemeten en dit restultaat doorgegeven aan de technische dienst.
    De technische dienst zal dit probleem zo spoedig mogelijk oplossen.
    Over de periode dat u geen gebruik heeft kunnen maken van de beloofde snelheid kunt u, als het probleem is opgelost, een vergoeding vragen.
    Onze excuses voor het ongemak.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina