1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmmm.....
    [​IMG]
     
  2. Gebruik een programma om de de daadwerkelijke doorvoersnelheid via de netwerkkaart te meten. Dit kan met DUmeter of het gratis NetMeter.

    [​IMG]
     
  3. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben. Ziggo levert nieuwe modems en mag dan niet van mensen verwachten dat ze in eens alles moeten gaan verplaatsen om het maar goed te laten werken. Alles staat hier al jaren bij elkaar (telefoon/modem/router etc) en ik ga echt niet iets verplaatsen omdat alles nu niet naar behoren werkt door dat nieuwe modem. Het verplaatsen van een DECT-telefoon helpt trouwens ook helemaal niet, maar dat terzijde. Ziggo moet die problemen nu maar 's oplossen, want ik word er helemaal gek van dat mijn internet er gemiddeld 10x op een dag uitvliegt. En laten we het maar niet over mijn downloadsnelheid hebben van 4 MB p/s (wat dus 50 MB p/s moet zijn)....:x
     
  4. Ik haal ongeveer 4 mbit bij download. De upload is meestal rond de 4,5 dus vrij normaal. Bellen naar Ziggo heb ik 1x geprobeerd, maar de wachttijd daar vind ik veel te lang :x
     
  5. De modemwaardes die je gepost hebt, wijzen erop dat je waarschijnlijk een versterker voor het modem hebt hangen. De waarden zijn behoorlijk hoog (ongeveer 8dB boven de ideaalwaarde) en mogelijk reden voor oversturing van het modem.

    * Heb je inderdaad een versterker (10dB model schat ik in)?
    * Kun je eens een poging wagen zonder versterker of met een lagere versterking?
     
  6. Nee, zonder de versterker gaat niet. Maar het modem zit ook op de uitgang 1 van de versterker en deze versterkt niet.

    Type versterker is: KABEL KEUR HUISVERSTERKER TECHNETIX FRA-752/N

    Hier zijn de specificaties te vinden en als je op het plaatje inzoomt zie je ook een 0dB versterking op poort 1. Dit is extra vanwege digitale tv zo aangesloten en werkt verder optimaal. Komt het dus al te sterk binnen dan komt het al vanuit Ziggo zo binnen.
     
  7. Nadat Ziggo vraagt om via speedtest.bbned.nl eerst te testen kom ik schrikbarende cijfers tegen. 21 Mb down.
    Dan maar weer speedtest.net en zie:

    [​IMG]

    Dat is direct op het modem zonder router er tussen.
     
  8. Die werkt bij mij niet..Na 4 minuten naar test starten te kijken breek ik hem maar af...

    Wel zie ik via bbned als ik 100Mb download dat ik met 4,3 Mb/s download. Dan kom ik weer uit op ongeveer 37 Mb van speedtest.net.

    Net de laptop bedraad aangesloten. En wat schets mijn verbazing, daarmee haal ik 46 Mb. Dus zoals ik al eerder aan gegeven heb de lagere snelheid ligt aan de pc. Dus we gaan binnenkort maar eens kijken voor een iCore 7 set :oyeah: Nog even sparen...

    Alleen qua download van bestanden komt de teller niet boven de 4,5 Mb/s. Dat moet theoretisch toch 5,7 Mb/s zijn ? daarbij getest met newsleecher en een groot bestand vanaf speedtest.bbnet.nl.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
  9. Ik zou eerst met je bestaande PC eens kijken als je opstart in veilige modus met netwerkondersteuning of het dan niet sneller is. Vaak zorgt een virusscanner of firewall voor een vertraging en kun je door windows op te schonen je resultaten enorm verbeteren. Een nieuwe netwerkkaart driver doet ook wel eens wonderen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina