1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. bokker30

    bokker30 Forum Member

    Berichten:
    48
    Arris modem 3.0

    Hier bij resultaat speed test val me toch wat tegen dit is tot nu toe beste ik gehaald heb heb modem sinds gisteren geactiveerd.
    Is ook zeer onstabiel heb heb ook meerde malen modem gerest.
    Weet ook niet waar het aan kan liggen maar mijn casema aansluiting zit in
    aan een verdeler voor tv boven en uiteraard beneden maar van de verdeler gaat hij naar versterker die casema zelf heeft aangesloten en daar kom dus ook mijn data kabel uit die ik aan Modem moet bevestigen.myby iemand oplossing hoe ik snelheid op 47 a 48 mb down krijg?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Is er nu zoveel verschil in de verschillende aanbieders van speed testen
    [​IMG]

    Ja bij ziggo kom ik dus uit op 47,8 Mbits downstream en 4,4 upload ??


    heb ook paar keer 4,5 gb gedownload kom niet verder als 39,8 Mbits download .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2009
  2. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Speed.io is niet betrouwbaar bij hogere snelheden. Niet gebruiken dus. je speedtest.net en ziggo waarden zijn prima hoor. Die laatste 1 a 2 megabit kunnen makkelijk veroorzaakt worden door virusscanners, fragmentatie etc. Desnoods even testen na defragmentatie en met windows in veilige modus rechtstreeks op modem.
     
  3. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Gebruik je wifi? heb je wifi? staat je router soms naast de arris? heb je dect telefoons? staat er soms een dect basisstation naast het modem?

    Kortom, probeer eens te testen met windows in veilige modus en bedraad rechtstreeks op het modem. Zet voor de zekerheid tijdens de test je router en eventueel dectstation uit. In veel gevallen blijkt de wifi of een aansloten telefoon die te dichtbij stond de oorzaak. Zet dergelijke apparatuur er zover mogelijk vanaf, minimaal 1 meter, liever meer.
     
  4. bokker30

    bokker30 Forum Member

    Berichten:
    48
    dank je voor je andwoord:thankyou:
     
  5. kruijffjes

    kruijffjes Forum Member

    Berichten:
    11
    Meting in veilige modus van gisterenavond bleek achteraf toch een toevalstreffer te zijn. Vandaag op meerdere tijdstippen in veilige modus gemeten en kom niet boven de 21 MB download. Upload blijft stabiel rond de 4,6 MB
     
  6. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Alles-in-1 EXTRA

    [​IMG]

    [​IMG]

    :pompom:
     
  7. Damandan

    Damandan Forum Member

    Berichten:
    252
    Geen wifi, maar bekabeld.
    Wifi staat aan, maar de afstand tussen router en modem is sinds het vorige modem niet veranderd. Onze meterkast is trouwens ook niet groter. Modem hangt aan één kant van de kast, de router aan de anders kant. Zou dit dus nu ineens mogen storen dan dient Ziggo dit op te lossen. Immers kunnen ze niet van mensen verwachten dat zij hun apparatuur over het hele huis verspreidt neer gaan zetten ivm eventuele storende straling van apparatuur die gedacht is om met internet te verbinden en dus ook met het modem.

    Verder staat er inderdaad een DECT telefoon basis station ongeveer een halve meter onder het modem, maar ook hier geldt dat dit er bij het vorige modem ook al stond en ook hier geldt dat het modem gedacht is om ook mee te bellen. Zou dus een fout in het product zijn als het modem dan niet afgeschermd is tegen de straling die van eventuele DECT telefoons afkomt.

    Kortom indien één van deze omstandigheden oorzaak is van het 'wegvallen' van de verbinding dan is dit een 'tekortkoming' van het product en dient Ziggo dit op te lossen. Hetzij via hunzelf hetzij via Arris.

    Als ik een auto verkoop/koop die tot 120KM/h kan, dan kan ik als koper van die auto beslissen dat deze snelheid het veiligste op een autosnelweg kan worden behaald. Zou raar zijn als deze auto dan ineens niet tegen autosnelwegen kan en langzamer gaat rijden en de verkoper dan zegt: "Ja dat is een bekend probleem, dan moet je proberen om uit de buurt van autosnelwegen te blijven."

    Het direct aansluiten op het modem zonder dat de router er tussen zit heeft nauwelijks effect. Deze router is trouwens speciaal aangeschaft na de vorige verhoging van de internetsnelheid. Toen is er ook bij aanschaf gekeken of de WAN->LAN doorvoersnelheid hoog genoeg was en deze was met 249.6 Mbit/s ruim voldoende de komende tijd.

    update: Wie heeft deze post als negatief beoordeeld? Alle genoemde punten zijn valide punten waar rekening mee gehouden dient te worden door Ziggo. Een argumentatie als "vooral niet je eigen intra de schuld geven" is kul! Ik weet zelf duivels goed dat mijn infrastructuur niet de boosdoener is. 2 van de 3 PCs in huis zijn bekabeld via gigabit. Dit kan dus niet het probleem zijn. Verder is de router met een LAN-WAN/WAN-LAN snelheid van 249.6MBit/s meer dan voldoende in staat om de huidige snelheid van Ziggo door te geven. Wanneer er nu dus toch iets mis is, dan ligt het aan het modem of aan de ziggo wijkcentrale. De infrastructuur binnenshuis is zeer zeker niet de boosdoener.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
  8. SnakeByte99

    SnakeByte99 New Member

    Berichten:
    2
    Hier ook slechte snelheid!

    alles-in-1 extra

    [​IMG]

    dat zou toch wel wat beter moeten zijn niet?
    Heb al meerdere malen gereset.

    Lijn is wel stabiel, WiFi staat ver genoeg van de modem.

    Router: Linksys WRT54G
    MOdem: Docsis 3.0 Arris
     
  9. wvroessel

    wvroessel Forum Member

    Berichten:
    237
    Vandaag eindelijk mijn modem gehad en meteen getest. Na een uurtje wachten was het modem klaar voor gebruik. In eerste instantie aangesloten direct naar de pc en de router geheel uit (staat naast het modem, dus om verstoring te voorkomen). De maximale snelheid download bleef hangen op 35 Mb en upload 4 Mb.
    Router aangesloten en aangezet. Nieuwe test was gelijk aan direct via de pc (35/4).

    Ik kon geen test draaien op speedtest.ziggo.nl. Die blijft hangen op starten test........Dus getest via www.speedtest.net.

    Benieuwd wat morgen de snelheid word bij een test. Er hangt wel binnen een straal van 70 centimeter een DECT centrale in de meterkast. Die zou volgens sommige opgave kunnen storen, maar dat kan ik eens testen met de centrale uit.

    Mijn router is een netgear WNR 3500 Gigabit, die kan tot 185 Mb aan met het WAN. Dus voor de komende jaren nog goed.

    Iemand ideeën om aan te denken ?
     
  10. Ifeman

    Ifeman Forum Member

    Berichten:
    40
    Vandaag de nieuwe docsis 3 modem binnen gekregen. Activeren ging zonder problemen maar de snelheid is terleurstellend. Ik zit achter een D-Link DIR-655 gigabit router met cat6 bekabeling.

    [​IMG]

    Kortom gewoon de "oude" snelheid. :cry:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina