1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417

    Ik zit in 2273 oude modem nog en haal de volle 3 mbit
    en de downstream si ook volle 20 mbit
     
  2. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Dat klopt, dat is overal zo en 1 upstream kanaal is voorlopig meer dan voldoende om je upload snelheid te halen.
     
  3. Aenea

    Aenea Forum Member

    Berichten:
    31
    Met het oude modem werkt alles zoals het hoort ook hier, met het nieuwe modem is het echter verschrikkelijk! Vandaar dat ik ook het oude modem nog gebruik zolang :D
     
  4. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417

    Als ik de nieuwe modem heb stuur ik ook de oude niet gelijk terug :)
     
  5. Aenea

    Aenea Forum Member

    Berichten:
    31
    Verstandig :D
     
  6. Bernd

    Bernd Forum Member

    Berichten:
    122
    Ook ik heb soms uitval van internet sinds het nieuwe modem aangesloten is. Gisteravond het volgende naar de helpdesk gestuurd (via hun website):

    KLACHT
    "Het is vanmiddag en vanavond geregeld voorgekomen dat internet wegvalt. Soms helpt wachten, maar rond 21:30 heb ik het modem maar gereset om weer verbinding te krijgen.
    Het is vandaag niet de eerste keer. Sinds ik het Arris modem heb (50Mb/s) komt het geregeld voor dat internet wegvalt. Er is iets niet goed. Kunt u daar een oplossing voor vinden? Zo als het nu is is het niet leuk !! Met het oude modem had ik nooit problemen
    ."

    Vanmiddag kreeg ik een zeer uitgebreid standaard antwoord welke me niet verder brengt.

    ANTWOORD
    "Volgens onze gegevens is uw modem correct online. Dit betekent dat uw internetverbinding beschikbaar is. De volgende handelingen lossen mogelijk het probleem op:
    - Haal de netwerkkabel welke uw pc met uw modem verbindt uit uw modem.
    - Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
    - Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
    - Zet het modem terug op de spanning.
    - Wacht tot de lampjes constant branden.
    - Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
    - Sluit ook de telefoonkabel weer aan.
    - Controleer ook even of de coax-kabel niet te strak in het modem gedraaid is. Deze kabel moet handvast aangedraaid zijn.


    Indien u een router heeft:
    - Haal de netwerkkabel welke uw router met uw modem verbindt uit uw modem.
    - Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
    - Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
    - Haal ook de router van de spanning.
    - Zet het modem terug op de spanning.
    - Wacht tot de lampjes constant branden.
    - Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
    - Zet de router terug op de spanning.
    - Sluit ook de telefoonkabel weer aan.
    - Controleer ook even of de coax-kabel niet te strak in het modem gedraaid is. Deze kabel moet handvast aangedraaid zijn.


    Wanneer dit het probleem niet oplost kunt u de verbinding testen door een rechtstreekse verbinding te maken (indien dit nog niet het geval is). Een rechtstreekse verbinding maakt u op de volgende manier:
    - Ontkoppel de netwerkkabel die modem en router verbindt van de router.
    - Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
    - Haal het modem nogmaals van de spanning en wacht enkele seconden.
    - Zet het modem terug op de spanning.
    - Wanneer alle lampjes weer correct branden mag de kabel rechtstreeks op de pc aangesloten worden.
    - Sluit ook de telefoonkabel weer aan.

    De problemen zouden nu verholpen moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice.
    "

    Natuurlijk had ik al deze acties al eens gedaan en als er een probleem is lost het zich dan ook wel op. Maar het probleem komt gewoon weer terug, telkens weer.
    Ik las hierboven dat er nieuwe firmware voor het Arris modem komt, ergens deze maand. Ik ben benieuwd !!

    Ikzelf organiseer heel veel zgn beta-testen voor het bedrijf waar ik voor werk. We delen dan apparaten uit aan "gewone" gebruikers en geven deze een bepaalde tijd om het te gebruiken. Gesignaleerde problemen worden dan stuk voor stuk tot op de bodem uitgezocht zodat bij de grote roll-out er geen problemen meer zijn. Ik vraag mij af of Ziggo dat wel in voldoende mate gedaan heeft ...... :sad:

    Met betrekking tot het soms uitvallen van internet: heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
     
  7. BertK!

    BertK! Forum Member

    Berichten:
    1.824
    Ik weet niet of je dit al probeert hebt..

    Haal ALLE Coax kabels los.. Kijk ze goed na en zet ze weer
    goed vast.. beetje draaien bij het vastzetten zodat ze echt
    goed contact maken...

    Bij mij heeft het geholpen..
     
  8. tuupje32

    tuupje32 Forum Member

    Berichten:
    114
    Mijn resultaten voor de afgelopen dagen zijn betreurenswaardig,ook net even met ziggo helpdesk gebeld omdat als mijn pc via de router loopt(edimax router BR6214K),telkens mijn internet eruit knalt.
    Ik heb voordat de snelheid omhoog ging nooit problemen gehad met mijn Motorola modem aangesloten op deze router,en nu sinds gisteren niks dan ellende.
    Telkens als ik internet op ga krijg ik wel de ziggo pagina,maar als ik een andere URL intik knalt mijn internet eruit.

    Volgens de helpdesk ligt het probleem bij mij en kunnen zij verder niets doen,lijkt me sterk,want ik heb hier niets veranderd in de instellingen van mijn pc.
     
  9. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Nou jongens, wat denken jullie? Had ik vamorgen eindelijk voor elkaar gekregen dat ze een monteur langs zouden sturen om de packetloss problemen op te lossen die al maanden spelen... werkt het sinds vanmiddag opeens allemaal perfect. Ik heb het toen een paar uur aangekeken en toch maar weer de klantenservice gebeld om de afspraak te annuleren. Toeval? :roll:

    ps: snelheid is nog niet in orde (upload ~3.5Mbps), maar dat is niet zó belangrijk.
     
  10. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Als dit probleem daadwerkelijk alleen optreedt als je er een router tussen zet, dan ligt het probleem toch echt bij jou. Sorry. Klantenservice heeft in dit geval gelijk. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de appratuur die jij achter het modem plaatst.

    Je zou kunnen proberen om je router te resetten naar fabrieksinstellingen en deze opnieuw te configureren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina