1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mod-5, 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Theo61

    Theo61 Forum Member

    Berichten:
    51
    Problemen na installatie Docsis 3.0 modem

    Sinds ik afgelopen zondag het nieuwe docsis 3.0 modem heb geinstalleerd wordt ik met de dag nijdiger op Ziggo. Voor de installatie van de Arris TM 702b had ik al de helpdesk nodig. Blijkbaar wordt je ook gefeliciteerd met de activitatie als er niets gebeurd. Ondanks dat positieve bericht hoorde ik van de HD dat zij het ook weer moesten uitvoeren. Na twee keer een contactformulier ingevuld te hebben werd ik toch weer terugverwezen naar de helpdesk om het probleem van extreem lage uploadsnelheid en halve downloadsnelheid te verhelpen. Ik vind het jammer dat het enige waartoe het ingevulde contactformulier leidt, een verwijzing naar de HD is.

    De HD kwam er niet uit en beloofde dat iemand van de technische afdeling binnen 48 uur contact met mij zou opnemen voor een afspraak. Die termijn is lang voorbij, zonder enig resultaat.

    Ik lees op dit forum over ticketnummers. Hoe werkt dat? Volgens mij zijn ze mij vergeten. En kan ik nu nog een nummer achterhalen waarmee ik dat kan nagaan?

    Firmware Name:TS070072_020509_model_7Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45


    Over de mensen van helpdesk heb ik niets te klagen. Ja, het duurde wel lang, maar ik voelde me (in tegenstelling tot de afdeling contactformulieren) wel serieus genomen. Ik begrijp dat er veel meer problemen zijn rond de nieuwe modems. Waarom kan ik dan niet de oude blijven gebruiken? Daar haalde Ziggo een 3x hogere up en ook een hogere dowload snelheid mee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
  2. Darkraven

    Darkraven Forum Member

    Berichten:
    18
    Vandaag nieuwe modem binnen gekregen , waardeloossssssssss.


    [​IMG]

    quote van medewerker van thuishelp :
    Zo ken ik er dus nog wel een paar zelf verzinnen :no:

    En wat dacht je van die mooie brief de ze er bij geven , ik citeer :

    Nou snap ik niet welke nieuwe snelheid ze bij mij in ieder geval bedoelen :evil:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2011
  3. rensk

    rensk Forum Member

    Berichten:
    14
    Hallo

    Eindelijk gistermiddag 13-08-2009 een email ontvangen van Ziggo.
    En vanmiddag al het modem ontvangen, wel even een probleem gehad met internet verbinding.
    Maar even in je configuratiescherm/apparaatbeheer Ethernetkaart aanklikken met je rechterkant van je muis klikken en kiezen voor Eigenschappen.
    Dan zoek naar Speed & Duplex bij Waarde klik je op 100Mbps Full Deplex en klik op OK. Dan werk je Internet verbinding.


    Downloadsnelheid is nu: 48,3 Mbit/s
    Uploadsnelheid is nu: 4,7 Mbit/s
     
  4. Ronner

    Ronner New Member

    Berichten:
    2
    Afgelopen maandag een mailtje gehad dat ik het nieuwe modem binnen enkele dagen zou ontvangen. Vandaag kwam de TNT em keurig afleveren.

    [​IMG]

    Zoals bij blijkbaar veel mensen heb ook ik last van een matige upload.

    Vaak ook kom ik bij speedtest.net en ook bij speedtest.ziggo.nl niet door de upload test heen. Dan hangt ie gewoon en komt er geen resultaat.

    Ik heb geen idee welke firmware ik heb en of deze up to date is, want op http://192.168.100.1 reageert de arris niet. Dat is, hij reageert half. Ping reageert ie op dat ip-nummer en in een browser wordt het http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi maar doet daarna niks dan een pagina tonen dat het niet bereikbaar is, zowel in IE als in firefox.
     
  5. Darkraven

    Darkraven Forum Member

    Berichten:
    18

    Heel leuk allemaal , maar ik heb iemand van ziggo gesproken vanavond en het ligt daar niet aan (zelf ook al geprobeert namelijk) .
    Het blijkt dat er iets niet in orde is met de firmware van een aantal modems en dat ze die gaan vervangen in week 34 ( week van 25 aug.) .
    Ik heb het over de firmware dan wel te verstaan he , met vervangen , niet de modem !!!!
     
  6. snuggles123

    snuggles123 Forum Member

    Berichten:
    193
    Hier totaal geen problemen gelukkig.

    [​IMG]
     
  7. Ronner

    Ronner New Member

    Berichten:
    2
    behalve dan dat die 91.8 niet klopt als je een 50mbit verbinding hebt ;)
     
  8. MichaelH

    MichaelH Forum Member

    Berichten:
    21
    Hallo,

    Wat is bij jullie de datum van de laatste firmware release van de ARRIS 702b?

    Te vinden op:
    http://192.168.100.1/

    Tab: HW/FW Versions
    Bij mij:
    Firmware Build and Revisions
    Firmware Name: TS070072_020509_model_7
    Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

    Lijkt mij niet echt recent?

    Thanks,

    Michael
     
  9. harryd

    harryd Forum Member

    Berichten:
    11
    kan het kloppen dat de router snelheid tegenhoudt ??

    Results from http://www.speed.io
    (Copied on 2009-08-15 07:48:05)
    Download: 48318 Kbit/s
    Upload : 4979 kbit/s
    Connects : 2825 conn/min
    Ping: 14 ms
     
  10. w.cassee

    w.cassee Forum Member

    Berichten:
    15
    Michael,
    Het is normaal dat van de 4 kanalen er 3 in gebruik zijn.
    Wat zijn de waarden van je modem? Met name de spanning is van belang. Als de spanning te hoog is zakt de performance flink in elkaar.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina