1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

keuzepakket 2e kaart

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door s.r., 3 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo,

    ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de oplossing voor het volgende probleem, maar kan nergens iets vinden.

    Volgens mijn ziggo zou ik sinds 12 juni het digitaal totaal pakket moeten hebben op mijn beide decoders. Het vreemde is echter dat dit pakket op de ene decoder wel werkt, maar op de andere niet. Ik heb al eens geprobeerd de kaart om te wisselen, maar wanneer ik de kaart van de decoder die werkt in de decoder die niet werkt duw werkt het totaal pakket nog steeds niet. Ik dacht zelf al dat het misschien een kapotte decoder of slecht signaal kon zijn, maar dan zou ik toch helemaal geen zenders moeten ontvangen, of wel?

    Heeft er misschien iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
    Alvast bedankt
     
  2. Je bedoelt dat het op de Smartcard waarop het wel werkt in de ene decoder niet werkt in de andere decoder? En op de Smartcard waarop het niet werkt, als je die in de eerste decoder steekt, werk hij dan wel? Welke foutmelding krijg je als het niet werkt?
     
  3. Ik heb even gekeken. Bij beide smartcards krijg ik het keuzepakket niet te zien op de decoder die niet werkt. Ik krijg wel bij beide kaarten het keuzepakket te zien op de decoder die wel werkt. Ik gok dus dat het iets met de decoder te maken heeft.

    Als ik op de decoder die niet werkt probeer naar de extra kanalen te gaan krijg ik de fout 'geen signaal' (e48).
     
  4. Kan mij alleen maar voorstellen dat het een signaalprobleem is. Had ditzelfde deze week ook bij een collega. Bij de ontvanger met slecht signaal een versterker er tussen gezet en voila alles werkte op beide ontvangers.
     
  5. Probeer eens indien mogelijk de decoders om te wisselen van plaats, maakt dan verder niet uit welke Smartcard je erin stopt. Kans is groot dat de bekabeling naar de andere decoder niet in orde is, maar zo weet je het 100% zeker. Een signaal versterker lost het vaak op, hoe lang is je kabel? En is deze wel goed afgeschermd? De splitter is ook altijd zo'n gevaarlijk punt. Voorzien van KabelKeur?
     
  6. Het lijkt erop dat jullie gelijk hebben. Ik heb de decoders eens geprobeerd om te wisselen en op de ene antennekabel doen ze het beide niet en op de andere wel. Toch vreemd dat je dit alleen maar merkt bij de keuzezenders... In ieder geval bedankt voor de snelle reacties:thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina