1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing na werkzaamheden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Sjoop1985, 2 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik woon in het voormalige @Home gebied, postcode 6102. Vandaag hebben hier werkzaamheden plaatsgevonden aan de kabel, er zijn op plekken waar nog geen nieuwe kabels lagen nieuwe gelegd. Toevallig staat er voor ons huis zo'n verdeelkastje, ook daar is aan gewerkt.

    Toen de werkzaamheden klaar waren kwam ik voor een onaangename verrassing te staan. De signaalkwaliteit van een groot aantal digitale kanalen is drastisch achteruit gegaan. Zodanig dat er digitale ruis (blokjes) te zien is en sommige kanalen niet eens genoeg signaal krijgen om een beeld te vormen. Vanzelfsprekend vind ik dat onacceptabel, zeker omdat het onder andere de kanalen betreft van het HD pakket waarvoor ik nota bene extra betaal.
    Vóór de werkzaamheden had ik dit ook, maar dat waren paar een paar zenders. Nu gaat het om meerdere zenders (nog niet gecheckt hoeveel en welke transportstreams) waaronder één van de Nederlandse zenders, RTL 8.

    Hoe pak ik dit aan? Nog even afwachten? Op de site van Ziggo staat dat de werkzaamheden tot vrijdag 3 juli duren. De brief die we eerder ontvingen sprak echter alleen over vandaag.

    Ik ben een beetje huiverig om naar Ziggo te bellen omdat ik bang ben afgescheept te worden met het antwoord dat het aan mijn bekabeling ligt (TV met het digitale abbo staat boven, beneden kijken we analoog) of dat ze mijn Alphacrypt oplossing sowieso niet ondersteunen.
    Op die antwoorden (vooral wat betreft de bekabeling) zit ik hier natuurlijk ook niet te wachten. Alles werkte namelijk tot vandaag zonder problemen.
     
  2. pcies ff afwachten tot morgen. als je zelf nog vroeg thuis kan zijn, spreek je die gasten toch even aan? kop koffie...of wat fris doet wonderen.

    succes.
     
  3. Never mind, ben er zojuist achtergekomen dat Ziggo daadwerkelijk verbeteringen heeft doorgevoerd :P
    Op de een of andere manier werkt het nu wél als ik mijn signaalversterker ertussenuit haal.
    Nu had ik laatst al nieuwe stekkers gemonteerd overal, dus 't kan ook zijn dat de signaalversterker sowieso niet meer nodig was en nu door de warmte naar z'n grootje is gegaan.

    In ieder geval: iets te vroeg gepost hier ;) Ik stuur zometeen een berichtje naar een mod om dit topic te sluiten/verwijderen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina