1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

De SICKO´S van ZIggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door peppes, 2 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    En dan? Als de uitzending is geweest zijn dan alle problemen opgelost? Of zal de toch al niet zo beste naam van de Ziggo klantenservice daarna nog slechter zijn?

    Bij Radar houden ze wel van het trappen tegen de grote jongens, Ziggo zal nederige excuses maken en een aantal beloftes doen, de hardst schreeuwende gevallen zullen worden opgelost en daarna vervalt alles weer in de oude routine.

    Ja, ook ik heb het gevoel dat ik in het geval van de uitlevering van het nieuwe modem van het kastje naar de muur wordt gestuurd, maar het gaat me te ver om daar zo veel energie in te steken.

    Voor zo ver het nodig is succes met je actie en hopelijk brengt het datgene wat je hoopt te bereiken.

    PS: tros radar heeft ook een forum met een speciaal subform over internet.
     
  2. Bullet NL

    Bullet NL Forum Member

    Berichten:
    2.327
    Ik wens je ook veel succes, vrees dat je meer succes van slagen hebt op moment dat Ziggo de problemen niet zou onderkennen.
    Wanneer je nu de helpdesk beld geven ze aan het probleem te onderkennen, ze hebben er alleen NOG geen oplossing voor. (in de zin van een firmeware voor het modem) Deze is nog in ontwikkeling....

    Voordat jij met je specifieke probleem in Radar of Kassa bent geweest is dit probleem opgelost. Dit soort programma's vinden het inderdaad leuk om tegen de grote boze bedrijven aan te schoppen.... Ze gaan simpel weg voorbij aan het feit dat jij geen SLA hebt op je internetabonnement.
    Ziggo heeft zich nooit verplicht tot percentage uptime oid.

    Daarnaast, en ik zeg het nog maar eens, het probleem is onderkent, aan de oplossing wordt gewerkt, take it or leaf it.....
     
  3. peppes

    peppes Forum Member

    Berichten:
    74
    Ik denk dat jij er goed aan doet om ALLES wat hierboven staat nog eens te lezen, voor je reageert. Het get hier om IETS meer dan een defect modem!!
    Een modem wat perfect is, na een ongevraagde abonnements wissel, ineens defect is, om na een ingreep van een tweedelijns medewerker plotseling NIET meer defect is, om daarna weer wel defect te zijn. En al die "defecte" modems vallen TOEVALLIG samen met een of andere idioot die mijn abonnement weer ongevraagd 2 stappen verlaagd. Eerst lezen dus.


     
  4. peppes

    peppes Forum Member

    Berichten:
    74
    Volgende stap

    Ik heb inmiddels 67 emails binnen gekregen van forum leden. Deze zijn allemaal al doorgestuurd naar Arag rechtsbijstands verzekering,

    Ik dacht dat IK genaaid werd, maar uit de vele emails blijkt dat het nog VEEL erger kan!
    Ziggo incasseert er (automatisch) lustig op los!! (Zelfde klacht van 12 abonnee´s!!) Na verlaging abonnement, of na afsluiten gedeeltes van abonnementen blijft Ziggo tot en met ZES maanden na opzegging rustig doorgaan met incasseren. Als ziggo klanten deze (onterechte) afboeking door hun bank laat terug halen, krijgen ze dreigbrieven van ziggo waarmee een deurwaarder wordt aangekondigd!
    ONDANKS 3 dubbele opzeggingen! Per telefoon, email en aangetekende brief, blijft Ziggo dus gewoon "harken"

    Wat meer "algemene" klachten die vaak voorkomen :
    "debiele medewerkers bij de helpdesk" (Mevr. ik heb geen internet meer.
    Heeft u wel de goed internetinstellingen? Die kunt u vinden op www.ziggo etc etc JUFROUW!!! ik zeg net dat ik geen internet heb......"oh jaaaaaa"
    "Afspraken voor monteursbezoek worden niet nagekomen, men moet vrij nemen omdat savonds en weekend al alles vol is en dan komt er niemand opdagen. Tot DRIE keer toe"
    ALLE reacties "ja sorry mijnheer we kunnen niets veranderen er zit nog iets van u in het systeem, en zolang kunnen we niets doen"
     
  5. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Ik begrijp dus dat het uiteindelijk draait om een slecht werkende helpdesk en abonnementen service wat uiteindelijk de voornoemde problemen veroorzaakt.
    Laten we uiteindelijk de (on)deskundigheid van de klanten van Ziggo maar even buiten beschouwing. ;)

    Wat begon met een klacht over internet dat niet werkte of slecht werkte en een abonnement dat weer terug gezet is eindigt uiteindelijk in wel heel uiteenlopende klachten zoals monteur die niet op afspraken verschijnt e.d.

    Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat deze problemen al veel langer lopen dan de afgelopen maanden.
    Radar en Kassa hebben hier uiteindelijk al behoorlijk vaak aandacht aan besteed.

    Ik wens jullie al met al succes met deze kruistocht en hoop dat Ziggo jullie problemen kan oplossen. :)

    Grtz, Sjaool... tevreden klant van Ziggo... ;)
     
  6. peppes

    peppes Forum Member

    Berichten:
    74
    In een goed gerund bedrijf staat tegenover elke ontevreden klant 10 tevreden klanten. Bij Ziggo, als je goed leest bijvoorbeeld in dit forum, tegenover 1 tevreden klant 10 ONTEVREDEN klanten. DAAR gaat het dus om, dat dit feit bij Ziggo al lang bekend is en men daar gewoon niets aan doet.
    Een ander voorbeeld. Ziggo kan al maanden geen nieuwe cisco decoders leveren, een enorme achterstand. Wat doet ziggo. Terug gestuurde defecte exemplaren worden weer doorgestuurd naar de volgende ontevreden klant.
    Mijn exemplaar was niet alleen niet compleet, kabels met elastiekjes aan elkaar en zelfs met ballpoint in de handleiding geschreven, duidelijke gebruikt. Deze mocht ik weer terug sturen. De tweedelijns medewerker verteld me dat er geen andere exemplaren meer op voorraad zijn en geeft me schriftelijk toestemming een exemplaar bij de Mediamarkt te kopen. Bij Ziggo is het dus schijnbaar ZO goed geregeld dat Mediamarkt het magazijn van Ziggo is geworden. Oke kan je zeggen, wees blij dat ze dat toestaan, want zo praten de positief denkende van de Ziggo sekte. Mij is schriftelijk toegezegd dat, na toezending van de aankoopnota, het aankoop bedrag per onmiddelijk zou worden terug gestort. Maar zoals bijna ELKE afspraak gemaakt met ZIggo wordt ook DEZE afspraak geschonden. Men deelt me NU mee dat het aankoop bedrag van 429.- euro is verrekend met het itv abonnement wordt verrekend. IK, als klant, moet dus een voorfinanciering doen voor het miljoenen bedrijf Ziggo, en deze gaat mij in 24 maanden terug betalen!!! Wanneer heb ik ziggo de toestemming OF de indruk gegeven dat ik een bankbedrijf heb dat renteloze leningen verstrekt?????
    In goed Nederlands heet dat OPLICHTING. Maar wees verder een vooral blije en gelukkige ziggo abonnee.
     
  7. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Elk probleem is er één te veel, echter om nu te beweren dat Ziggo meer dan 2,7 miljoen ontevreden klanten zou hebben is ietwat overtrokken.

    Bij de verhouding 1 op 10 die je aangeeft voor een goed gerund bedrijf zou dit betekenen dat Ziggo het goed doet als ze niet meer dan ongeveer 30.000 ontevreden klant hebben. Tot nu toe heb je - met je zelf er bij - 70 abonnees met klachten. Dit is het beroemde topje van de ijsberg, laten we voor het gemak een factor 100 gebruiken dan zou dit betekenen dat er op een totaal van meer dan 3 miljoen abonnees zo'n 7000 abonnees met problemen zijn. Bij Ziggo komt -helaas- de wet van de grote getallen om de hoek kijken.

    Problemen zijn niet leuk, zeker niet als het je zelf overkomt, maar een beetje realisme is wel op zijn plaats.
     
  8. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Denk dat het meer is dat Ziggo oude terugkerende problemen niet goed oplost en of in herhaling valt
     
  9. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Dit is een zeer kromme/oneerlijke vergelijking en niet eens gebaseerd op feiten maar op je eigen aanname.
    Ontevreden klanten laten hun mening eerder horen op een forum dan tevreden klanten.
    Ik ken hier op het forum trouwens meer dan genoeg tevreden klanten van Ziggo en daarvan zijn er een aantal zeer actief aanwezig.

    Wat dat betreft zou ik eerder zeggen 1 ontevreden klant op 10 tevreden klanten en misschien is het wel 1 op 20 maar dat zou je aan Ziggo zelf moeten vragen. ;)

    Nu moet ik het allemaal afkloppen omdat ik tot nu toe geen grote problemen ervaren heb met Ziggo en verder altijd zeer vriendelijk en netjes geholpen ben door de helpdesk. Dus om nu te zeggen dat ik erg objectief ben... :rolleyes:
     
  10. Saywhat

    Saywhat Forum Member

    Berichten:
    953
    Je schrijft dat die persoon je toestemming gaf, dat is heel wat anders dan dat je iets MOET...
    Je kon ook gewoon wachten tot er wat werd geleverd, de mediamarkt was een mogelijke oplossing die je duidelijk zelf met twee handen hebt aangegrepen.

    IK had zelf overigens waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan, maar gaat hier even om de verwoording, en het enigszins doordraven. Met deze paar klachten die ook nog eens over verschillende zaken gaan zal kassa, radar, of welk ander programma dan ook niks doen. Zoals iemand al eerder opnoemde heb je maar het topje van de ijsberg...

    Sterkte bij de afhandeling van de problemen!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina