1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet valt weg

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Mitchlw, 1 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Niemand?
     
  2. Je hebt in het begin aangegeven dat je het probleem hebt met meerdere (type) routers.
    Het probleem zal dan toch wel in de instellingen liggen
     
  3. Heb in mijn Linksys WRT 160N router de DHCP server ingeschakeld en alle DNS adressen op 0 (nul) staan.
    Met o.a. deze instellingen werkt alles naar behoren.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  4. Bedankt voor deze reacties...

    Ik ga het thuis even opnieuw proberen!

    Is er iets duidelijk over die firmware....dat de standaard 2.0.0.1 versie niet goed werkt met Ziggo??

    Bedankt,
    Mitch.
     
  5. Ik heb de instellingen teruggezet...naar standaard....maar nog steeds doet het probleem zich voor!

    Kan het ook aan je Windows liggen?? Die de DNS (verbinding) eruit gooit...??

    Groetjes
     
  6. al de optie andere PC/laptop geprobeerd?
     
  7. Standaard firmware versie 2.0.0.1 alleen voor de WRT160N VERSIE 2 gebruiken hè? Misschien weet je dit wel, maar just in case. De WRT160N versie 1 is ook nog gewoon in omloop.
     
  8. Wanneer de router DNS problemen heeft kan het lonen static DNS adressen in te vullen.
    De OpenDNS servers die je daar nu voor gebruikt zijn aardig langzaam (en hebben privacy problemen).
    Suggestie (als test):
    DNS1: 213.132.189.250
    DNS2: 195.241.77.53
    DNS3: 213.73.255.52
    Deze zijn veel sneller dan OpenDNS.
    Je Router geeft deze adressen nu alleen maar uit (via DHCP) aan je PC's.
    Hij hoeft dus helemaal geen DNS werk meer te doen alleen de UDP pakketten samen met alle andere doorsturen (en daar zijn de meeste routers veel beter in).
    Wel even goed opletten of in je PC's nu 192.168.1.1 als DNS-server verdwenen is!
    O, en zet je time zone even goed (op amsterdam oid)

    Rapporteer of dit iets uitmaakt.

    Mees de Roo
     
  9. Bedankt Meesdro, voor je reactie!

    Ik ga het nu even testen....

    Ik kan alleen mn tijdzone niet in Amsterdam wijzigen...
    Hij staat nu op; Frankrijk, Duitsland, Italie........Nederland staat er helemaal niet bij..

    Groetjes,
    Mitch
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina