1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet valt weg

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Mitchlw, 1 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Ziggo Gebruikers,

    Ik heb er al meer over gelezen en loop al enkele maanden uit te proberen + geld uit te geven...maar het wil maar niet lukken....

    het DNS probleem...

    Als ik mijn computer rechtstreeks op het modem aansluit is er niks aan de hand! Zodra ik er een router tussen stop, wil hij om de zoveel tijd mn verbinding eruit gooien en krijg ik de melding DNS-Server niet bereikbaar....

    Ik heb in alle routers al handmatige DNS-Server adressen gezet, zowel van OPENDNS en die van Ziggo zelf...

    Ik heb verschillende routers geprobeert;

    Sitecom (van ziggo zelf)
    ZyXeL (van mn vorige provider)
    Linksys Cisco (zelf aangeschaft)....

    Bij alle 3 heb ik hetzelfde probleem...

    Kan iemand mij helpen en wellicht een oplossing geven?

    Dank je wel,
    Groetjes,
    Mitch.
     
  2. De rest van je router instellingen heb je ongemoeid gelaten?
     
  3. Ja, verder heb ik nergens aangezeten..
     
  4. dus ook de optie (bij mij ziet'ie er zo uit):
    Obtain an IP address from ISP automatically. (Dynamic IP Address)
     
  5. en krijg je die melding op je router of op je PC?
     
  6. Ik heb hier een plaatje van wat ik kan instellen IN mijn router;

    LET OP!!!
    Dit zijn niet mijn instellingen, maar dit heb ik even gevonden op internet...
    Wellicht helpt het jullie te vertellen, wat ik waar moet invullen/instellen...

    Ik heb alles STANDAARD gelaten, behalve de 3 DNS adressen...
    Die heb ik ingevuld met de 2 DNS servers van ZIGGO en de 3e DNS optie met die van OPENDNS....

    [​IMG]
     
  7. Ik krijg de melding op mijn computer...
     
  8. Deze 2 staan bij mij (automatisch) ingesteld in mijn System Status scherm:

    212.54.35.25, 212.54.40.25

    Maar ik weet niet of dit het zelfde is wat jij bedoelt
     
  9. Die 2 adressen staan bij mij handmatig ingesteld in de Router....

    Dit op aanraden van Ziggo....
     
  10. Verder heb ik niets bijzonders ingesteld bij de DHCP instellingen.

    Heb je deze problemen ook als je een andere PC en/of laptop aansluit?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina