1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ZIGGO gekozen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dim, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ging er eigenlijk van uit dat ziggo het nummer automatisch overnam, aangezien ik voor nummerbehoud heb gekozen.

    Ik heb wel zelf online opgezegd.

    In ieder geval even bellen.
     
  2. Ok,

    Tijd en datum kloppen.

    Na verlies verbinding krijg ik de volgende waarden.

    status
    DOCSIS Downstream Channel Acquisition Done
    DOCSIS Ranging Done
    Establish IP Connectivity using DHCP Done
    Establish Time Of Day Done
    Transfer Operational Parameters through TFTP Done
    Register Connection Done
    Cable Modem Status Operational
    Initialize Baseline Privacy Done

    Cable Modem Operation Value
    Standby Mode OFF
    Current Time and Date Jul 02 2009 14:33:49
    System Up Time 0 days 0h:4m:31s
    log
    Time Priority Code Message
    2009-07-02 14:29:33 7-Information B401.0 Authorized
    2009-07-01 16:44:22 7-Information B401.0 Authorized
    1970-01-01 00:00:23 7-Information B401.0 Authorized
    1970-01-01 00:00:20 5-Warning D04.1 ToD request sent - No Response received


    Dimitri
     
  3. Doen ze ook, maar dat duurt natuurlijk even. Vanaf het moment dat je modem is geactiveerd duurt het meestal maximaal twee weken, waarin je dus nog verder kunt bellen via de oude verbinding. Valt de kiestoon op gegeven moment weg (elke dag proberen!) kan je het stekkertje over zetten in het modem van Ziggo. Als je je abonnement zelf hebt opgezegd en de portering is op dat moment nog niet afgerond, zit je in de tussentijd zonder telefoon. Dat is de reden dat je zelf niet telefonie op moet zeggen (Tele2 en Pretium uitgezonderd).
     
  4. Het probleem lijkt volledig in je PC te zitten, en dan denk je al snel aan malware die zo zwaar gebruik maakt van internet dat jijzelf nauwelijks meer aan de beurt komt. Zou je eens willen kijken waar je PC denkt dat hij mee bezig is (b.v. taskmanager voor cpu en lan belasting) wanneer je PC begint te haperen?
    Hoe is je PC trouwens beveiligd (anti-virus, anti-malware, firewall)?

    Mees de Roo
     
  5. Ik heb net even gebeld,

    De portering is inderdaad nog niet helemaal rond.

    Dat verklaard waarom ik wel kan bellen en nog niet gebeld kan worden.

    Ook het internet werkt nu, maar ik juich nog niet te vroeg, ik heb al weer een keer moeten herverbinden. Ik wacht dit nog even af.

    Het probleem zit dus waarschijnlijk in de dienstverlening en niet in mijn thuisconfiguratie. Nadat de modem opnieuw was aangemeld vanuit de technische dienst werkte het al beter.

    Dimitri
     
  6. Heel vreemd, want uit je modem-log en status blijkt niets van herverbinden; die lijkt al een hele dag in de lucht te zijn.
    Maar goed we wachten af .....

    Mees de Roo
     
  7. Hoi,

    Lijkt me sterk, met online nooit problemen gehad op dezelfde laptop.

    Ik gebruik nod32 en windows firewall.

    Maar zoals je hierboven leest lijkt het nu beter te gaan, na heractivering van de modem via ziggo.

    Bij problemen laat ik het natuurlijk direct weten.

    Dimitri
     
  8. Hallo, mensen,

    Alles werkt eigenlijk nog steeds goed, op een enkele E-19 foutmelding na. Maar die is meestal weg als ik de humax opnieuw opstart.

    In het verlengde hiervan: Ik kan op dit moment niet opnemen met mijn digitale ontvanger(humax). Is het mogelijk deze te upgraden?(harde schijf aankoppelen), of moet ik dan een andere ontvanger kopen?.

    Internet loopt trouwens niet op 20 MB, mischien 10 of ietsje meer op bepaalde momenten. Heb ik wel recht op 20 mb, of TOT 20 mb?.

    Mvg,

    Dimitri
     
  9. Voor die Humax kan je beter een aparte draad opstarten in het juiste deel van het forum, of aansluiten bij hetzelfde Humax-probleem daar, wat er geloof ik al is.

    Snelheid meten moet je eigenlijk eerst in safe-mode met netwerkondersteuning en zonder router direkt op het modem doen op http://speedtest.ziggo.nl/ .
    Sommige antivirus/firewall/security-suites (vooral op wat oudere PC's) vertragen je download namelijk enorm, en datzelfde geldt voor wat oudere routers.
    Geef liever upload én download waarden; aan de upload is namelijk vaak vrij goed te zien of je de nieuwe snelheden al hebt.

    Mees de Roo
     
  10. Hoi,

    Dank je wel, ik heb een andere test gedaan en daarbij haalde ikm 1800 kb/s. dus dat klopt wel.

    Dimitri
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina