1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ZIGGO gekozen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dim, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hmmmm.

    Vandaag is de installateur geweest, tv werkt.

    internet en telefoon niet....

    Ik heb nog geen draadloze router, dus moet de lan kabel even gebruiken. Waneer ik hem aansluit heb ik ongeveer 10 sec. internet, en daarna niets meer. De lan verbinding geeft wel de status verbonden, maar kan geen pagina's laden of email checken.

    De telefoon werkt gedeeltelijk, ik kan wel bellen, maar ben op het nummer nog niet bereikbaar...

    Ik kan me zo voorstellen dat het nummer nog niet overgezet is van orange naar ziggo...

    Op de modem brand het "link" lampje in het begin oranje, en knippert soms.

    Het is een motorola sbv5120E modem.

    Iemand suggesties?.

    Dimitri
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2009
  2. Wanneer je zegt: "Ik heb nog geen draadloze router" bedoel je dan dat je wel een gewone bedrade router hebt of bedoel je dat je nog helemaal geen router hebt?
    Wanner je zegt: "de lan kabel even gebruiken" bedoel je dan een kabel die (aan de andere kant) toegang geeft tot een local area network (LAN) of bedoel je een gewone rechttoe rechtaan ethernet (cat5/5e) kabel, die vaak in een LAN gevonden wordt.
    Wanneer je zegt: "De lan verbinding geeft wel de status verbonden" bedoel je dan dat de bedrade router verbinding maakt met je modem of bedoel je dat de ethernet kaart voor bedraad netwerk op je pc verbinding maakt met het modem?
    Wanner je zegt: "en daarna niets meer" bedoel je dan dat je je IP-nummer op router of PC kwijtraakt, of dat lopende mail,ftp,enz acties afbreken of dat nieuwe mail, ftp, browserverzoeken niet worden gehonoreerd en zo ja wat zijn bij dat alles dan de foutmeldingen en houdt je die meldingen ook wanneer je directe ip-nummers gebruikt.

    Mees de Roo
     
  3. Iedere keer als je een andere pc aan je modem hangt, moet je even je Modem resetten.
    Dit doe je door even het modem van de stroom af te halen, nadien op laten starten en je kan je laptop bedraad aansluiten en opstarten.
     
  4. Ok,

    Ik zal het iets duidelijker proberen uit te leggen,

    Ik heb een ethernet kabel rechtstreeks op de modem en de lan poort van de laptop aangesloten. omdat ik in een later stadium nog een draadloze router wilde aanschaffen. Maar nu uit noodzaak dus even zo.

    Waneer ik de kabel dus aansluit op de laptop(ik moet dit iedere keer opnieuw doen omdat de modem zich in de meterkast bevind, en ik dus iedere dag de kabel uit de meterkast moet halen om op de laptop aan te sluiten). Stroom moet ik ook steeds opnieuw aansluiten, omdat ik nog geen stopcontact in de meterkast heb.

    Waneer ik hem aansluit heb ik zo'n 60 sec. internet en daarna wordt de verbinding steeds slechter totdat ik de IE melding krijg dat de pagina niet kan worden geladen. Outlook hetzelfde verhaal: blijft hangen bij verificatie en uiteindelijk de foutmelding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt, en de mail dus niet kan worden opgehaald.

    In configuratiescherm/netwerkverbindingen geeft windows aan dat de lan verbinding aktief is en verbonden.

    Het lijkt er dus op dat de dienst niet juist wordt aangeboden...:?

    Ik vraag me trouwens wel af of een draadloze verbinding wel zou werken?, en er mischien iets met de lan poort/configuratie aan de hand is...maar dit lijkt me eigenlijk niet.

    Telefoon heeft de hele dag nog niet gewerkt, zelfs geen kiestoon.

    @manolito: Ik heb geprobeerd eerst de verbinding te maken en daarna pas op te starten, mocht niet baten...

    Dimitri
     
  5. Ga naar:
    http://192.168.100.1/
    gebruikersnaam: admin
    password: motorola
    Geef nu aan ons de signaalsterktes, signal noise ratio, (un)correctable codewords door
    Geef ook het modem log door.
    Wanneer je internet stopt kijk dan:
    of je http://192.168.100.1/ nog kunt bereiken
    of je http://213.51.129.54/ nog kunt bereiken

    Mees de Roo
     
  6. Ok,

    Frequency242000000 Hz Signal to Noise Ratio37 dB Downstream ModulationQAM256Network Access Control ObjectONPower Level-4 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Upstream ValueChannel ID5Frequency20000000 Hz Ranging Service ID8510Symbol Rate5.120 Msym/sPower Level44 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
    [1] 32QAM
    [2] 64QAM

    Signal Stats ValueTotal Unerrored Codewords87361527Total Correctable Codewords2357Total Uncorrectable Codewords0
    Modem log

    2009-07-01 16:44:227-InformationB401.0Authorized1970-01-01 00:00:237-InformationB401.0Authorized1970-01-01 00:00:205-WarningD04.1ToD request sent - No Response received2009-07-01 16:12:367-InformationB401.0AuthorizedEvent Log has reached maximum size. Older log entries are lost.

    Ik hoop dat je er iets van kan maken.
     
  7. De eerste link kan wel geladen worden na het verliezen van de verbinding.

    De tweede niet.

    Dimitri
     
  8. Ok, je hebt kwa signaalsterktes een goede verbinding, zonder duidelijke hickups.
    Wat is datum en tijd op je computer?
    Ga nog eens naar:
    http://192.168.100.1/
    op het moment dat je verbinding met internet niet meer werkt en geef ons de gegevens van de status-pagina en de log-pagina.

    Mees de Roo
     
  9. Ok,

    Doe ik morgen ff.

    Bedankt alvast.

    Dimitri
     
  10. Als dat het geval is kan het best dat je nog bereikbaar bent via de oude verbinding, dus de koperlijn. Het is ook de bedoeling dat je je toestel pas overzet in het nieuwe modem zodra de oude verbinding is weggevallen. Dat is ervan uitgaande dat je Ziggo het abonnement hebt op laten zeggen in plaats van dat je dat zelf hebt gedaan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina