1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wl304 : Sitecom wireless adsel 2 + modem router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door jurky, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste allen,

    Al enige tijd problemen met m'n internet. Het volgende is er aan de hand.

    Had een linksys router/modem echter deze werkte niet meer. Heb toen een hele oude modem uit de kast gevist en alles werkte prima, alleen geen draadloos want dat zat er toen nog niet op.

    Nu een nieuwe modem/router gekocht de WL304 van sitecom alleen krijg ik geen bekabelde verbinding tot stand. (online led lichtje gaat ook niet branden, hooguit af en toe een knipper). Heb al de laatste firmware update gedaan. Ook ziggo gebeld maar zij weten het ook niet. Deze verwezen me naar sitecom zelf (prima 50cent p/m) dus dacht vraag het hier maar eerst. Wellicht zie ik iets kleins over het hoofd.

    Alvast bedankt

    Jurky
     
  2. Niet vergeten om het kabelmodem te resetten na het aansluiten van de router?
     
  3. De WL304 is modem/router ineen. Hoef toch (neem ik aan) alleen telefoon/adsl kabel erin te stoppen en dan zou het moeten werken?

    En zo niet, hoe moet ik die dan resetten? (gewoon reset pin aan achterkant?, dat heb ik namelijk al gedaan maar heeft ook geen baat...)

    Jurky
     
  4. Een dergelijk apparaat werkt meestal alleen als je een ADSL verbinding hebt. Aangezien je hier post, en @Home als provider opgeeft, ga ik ervan uit dat je een kabelverbinding hebt.

    Je kabelmodem (merk Motorola, Arris of Scientific Atlanta) heeft voor internet alleen een UTP uitgang (RJ45), terwijl je router een telefoon/ADSL ingang (RJ11) heeft. Een dergelijke uitgang zit wel op je kabelmodem, maar hier gaat alleen telefoon over, geen internet.
     
  5. Je zit hier op een Ziggo forum, met gebruikers van Ziggo kabel internet en geen ADSL. Wellicht is het verstandig om je vraag eens neer te leggen op een forum waar wat meer ADSL gebruikers zitten.
     
  6. Allereerst het volgende, tussen de WL304 en de "zogezegd" gemeente zit een Alcatel adsl splitter van het type 1000 ADSL LP. De adsl uitgang loopt naar een telefoon "contact"waar weer een telefoonstekker in zit waarvan het draad naar de modem gaat. Wellicht gaat het hier dus al fout.

    Daarnaast hebben we hier in huis internet via Ziggo (voorheen dus @home). Is het dan zo dat ziggo geen adsl aanbiedt maar alleen kabelinternet? En wat is het verschil tussen beiden, aangezien ik alsnog geen internetverbinding krijg.

    Gr.
     
  7. Het lijkt erop dat je een ADSL abonnement hebt, omdat een ouder ADSL modem wel werkt(e). In de nieuwe modem/router zul je dan klantgegevens van je abonnement moeten instellen. Deze kun je navragen bij je ADSL provider. Als je niet weet welke dat is, zou ik je bankafschriften eens nakijken, of misschien wil één van de forum-admins even nakijken vanaf wel IP je post, en welke provider hierbij hoort.

    Weet je zeker dat je bij Ziggo ook internet afneemt? Dat kun je nakijken op MijnZiggo. In het ergste geval heb je een dubbel abonnement...
     
  8. Als je Ziggo internet hebt (wat ik betwijfel), gaat er een TV-kabel je modem in. Ziggo levert geen modems met ingebouwde router. De router zul je dus met een netwerkkabel aan moeten sluiten op je modem. Daarna moet je even de stekker van je modem uit het stopcontact halen en er een minuut later weer indoen.

    pvd
     
  9. Top heb idd ADSL bij interNLnet, ben ik uiteindelijk achter gekomen via bankafschriften.

    Heb voor het instellen van PPPoA ook gebruikersnaam en wachtwoord nodig, opgevraagd en allemaal gelukt.

    Verder krijg ik hem nog steeds niet aan de praat, maargoed ben al een redelijk stuk verder!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina