1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen verbinding meer met gmail en mobileme imap servers

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door intothevoid, 29 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    ik kan al vanaf afgelopen vrijdag (26-06) geen verbinding meer krijgen met de imap servers van mijn mobileme en gmail accounts. Voor de rest heb ik gewoon een werkende internet verbinding (ik post er nu van). Het probleem doet zich alleen thuis via ziggo voor, op mijn werk kan ik met mijn laptop (dezelfde als thuis) gewoon mijn mail ophalen. Voor vrijdag werkte alles gewoon, en de webmail van beide accounts kan ik ook nu nog zonder problemen benaderen.
    Een traceroute geeft het volgende:

    mobileme:
    traceroute: Warning: mail.mac.com has multiple addresses; using 17.148.16.40
    traceroute to mail.mac.com (17.148.16.40), 64 hops max, 40 byte packets
    1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 1.232 ms 2.172 ms 0.912 ms
    2 * * *
    3 csw2-vlan202.schoo1.lb.home.nl (213.51.153.130) 8.127 ms 8.962 ms 8.397 ms
    4 csw1-pc109.venlo1.lb.home.nl (213.51.157.189) 7.018 ms 7.721 ms 8.486 ms
    5 * * *


    gmail:
    traceroute: Warning: imap.gmail.com has multiple addresses; using 74.125.79.109
    traceroute to gmail-imap.l.google.com (74.125.79.109), 64 hops max, 40 byte packets
    1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 3.368 ms 0.871 ms 0.795 ms
    2 * * *
    3 csw1-vlan201.schoo1.lb.home.nl (213.51.154.34) 6.051 ms 5.940 ms 9.368 ms
    4 csw1-pc109.tilbu1.nb.home.nl (213.51.157.185) 11.511 ms 9.641 ms 10.450 ms
    5 * * *

    Als ik de trace verder laat lopen vindt hij niks meer... Ping geeft helemaal geen resultaat.

    Het lijkt dus op een probleem met een ziggo server, of mis ik iets?

    Iemand enig idee wat er aan de hand is?

    EDIT:
    Foutmelding is 'time out via poort 993'
    imapserver student.uhasselt.be doet het ook niet,
    maar imap.maastrichtuniversity.nl werkt wel gewoon... :?
     
  2. Van hieruit geen enkel probleem. Traces lopen normaal door, alleen mail.mac.com komt (na 18 stappen) niet verder (maar is dan al ruim het land en dus ziggo uit).
    Heb (via CeeS en Grizzler) eerder gehoord dat niet alle uitgaand mailverkeer op andere plaatsen even goed gaat als hier, maar dat betrof poort 25 smtp en het voormalig casema gebied. Bovendien lijkt dit een tijdelijk ontstaan probleem.
    Kan je router en/of firewall(s) roet in het eten gooien?

    Mees de Roo
     
  3. Dank je wel voor je reactie!

    Ik heb nog wat zitten kloten en het bleek inderdaad mn router te zijn, nadat ik die naar fabrieksinstellingen had teruggezet werkte het weer... :oops:

    Toch vreemd dat de trace dan niet in het lokale 10.x netwerk bleef hangen maar nog een stapje door ging, anders had ik mn router wel eerder gereset...

    Maar ja, het loopt weer!
    Thanx!
     
  4. Mooi, weer een probleem minder.
    Gaat trouwens die trace dan nu ook weer goed? Een trace doet nogal andere dingen dan een imap SSL poort access.

    Mees de Roo
     
  5. Yep, trace loopt ook weer gewoon door!
    Internet. Het is de scsi-hel all over again... :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina