1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kabelbreuk???

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jojet, 29 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben ik met je eens.
     
  2. Uh... Bij mij helaas wel maar de nieuwe kabel is uiteindelijk niet eens de oplossing :?

    In het begin had ik dat ik storing kreeg als een zwaarder voertuig langskwam, dan zag je blokjes komen... Dat werd erger en erger... Heel verhaal :P

    Zie anders ff mijn draadje, http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116



    Update:
    Het vervangen van de hele groene kabel (38 meter) duurde hier zo'n 3 a 4 uur...

    Van EV via stoep richting buis onder straat door, via stoep richting aop (aansluitpunt in huis)... Dus was enkel stoep open aan 2 kanten hier, verkeer niet echt last van, stond wel bordje 30 ipv 50 ivm werkzaamheden...
     
  3. Je hebt toch hopelijk geen snelheidsboete gekregen ?? :wink::mrgreen:
     
  4. Ik wacht het wel af. Fingers crossed!

    Voorlopig draait alles prima. De monteur die hier twee weken geleden kwam had volgens hem een breuk op 50 meter van ons huis gemeten.

    Het probleem van SvenEnSabrina heb ik niet. Ik begrijp dat daar het probleem juist in het tv-signaal zat? Dat is nu juist het gekke, ik dacht dat alle signalen voor internet, tv en telefoon door die ene groene kabel het huis binnenkomt en als daar een kabelbreuk in zit dat alle signalen daar beinvloedt door worden. Maar kennelijk is dat niet, tv (analoog en digitaal) doen het prima.

    Ik wacht nu de zondag maar af.


    john
     
  5. Laatste update:

    Gisteren niet eruit geklapt, alles bleef het gewoon doen.

    Vandaag is Ziggo al langs geweest met graafmachientje en al.

    Er zou sprake zijn geweest van een wat slechte lasnaad die nu is gerepareerd.

    Wel, we kunnen hopelijk nu weer ongestoord internetten en bellen.


    john
     
  6. Verwaterde kabel

    Dit kan komen doordat de kabel niet gebroken is maar doordat u een zogehete verwaterde kabel heeft. Dit houd in dat uw kabel een scheur in de mantel heeft en dat daarbij water is gekomen.
    Dit kan veroorzaakt worden of doordat de kabel te oud wordt of doordat er met het graven de coax kabel geraakt is en de mantel beschadigd is.
     
  7. Nee hoor, op alle producten...

    iTV, altijd continue blokkerig / slecht geluid
    dtv, regelmatig blokkerig / slecht geluid
    internet, 1/2 van download, upload ok
    telefonie, soms bezet / stukjes gesprek vallen weg

    PS; Vandaag toevallig 3 ziggo auto's voor mijn deur, van alles in EV gedaan en wijkkast en nu lijkt alles kwa dtv/itv ok (BER blijft (na ruim 1 jaar) eindelijk op 0)... Internet is nog niet ok, dat is nog steeds maar 1/2 snelheid (geen administratief probleem), komen donderdag of vrijdag monteurs voor terug...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina