1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waar blijft de antenne

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door marivermeer, 29 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit toont aan dat het nieuwe verdeelkastje weinig zin heeft. Het enige wat je nog zou kunnen doen is de aansluitdoos (waar de groene kabel binnenkomt) bekijken of de groene kabel goed daarop is aangesloten.

    De buitenmantel van de kabel mag de kern uiteraard niet raken.

    pvd
     
  2. Allemaal al gedaan, zelfs meerdere malen om er maar heel zeker van te zijn dat alles goed aangesloten is.
    HD heeft toegezegd een nieuw kastje te sturen dus ik wacht af.
    Voor mij is dit topic tijdelijk afgesloten totdat ik het kasje heb en aangesloten is, daarna laat ik wel weten of het wel of niet beter gaat.

    Iedereen bedankt voor de hulp en jullie horen wel hoe het afloopt
     
  3. verdeelkastje niet binnen

    Het lijkt er sterk op dat Ziggo haar afspraken weer niet na gaat komen.
    8 juli na telef. gesprek toegezegd dat een nieuw verdeelkastje opgestuurd wordt.
    De 2 weken zijn bijna voorbij.
    Het gaat hier om het trtec kasje wat de internet en tv kabel verdeeld.
    Ze hebben nog 2 dagen om het te bezorgen, maar echt vertrouwen heb ik er niet in.
    En dan gaat het weer van voor af aan beginnen. Bellen bellen bellen en dat tegen een duur tarief.
     
  4. Bovendien denk ik dat met het nieuwe verdeelkastje het probleem de wereld niet uit is. Dit omdat je aangeeft dat zonder dit verdeelelement je signaal ook al slecht is.....

    Ik vrees dat er toch echt een monteur moet komen:?

    pvd
     
  5. Gisteren is er in de wijk gewerkt door ziggo, wat direct opviel is dat de signaalsterkte beduidend beter geworden is.
    Het overgrote deel van de zenders zit op een signaalsterkte van rond de 40 - 42 % Een enkele zender heeft nog een lage sterkte.
     
  6. Naar aanleiding van deze forum-post heb ik wat acties ondernomen richting Ziggo. De afgelopen maand is de signaalsterkte op beide decoders in mijn bezit nl. flink achteruit gegaan.

    Na alle mogelijke testjes met kabeltjes, decoders etc. heb ik gisteren toch een monteur over de vloer gehad. Hij flink wat werk aan de groene kabel verricht (in huis, maar ook buiten in de tuin heeft hij flink lopen graven).

    Resultaat was dat de signaalsterkte met een paar procenten is toegenomen (25 -> 29 %), maar dat ik boven nog steeds met een signaalsterkte van 8 % kamp. Boven kon ik voorheen altijd probleemloos kijken, tot ca een maand geleden. Mijn vermoeden is dat er toch een ander probleem lijkt te zijn met Ziggo bij mij in de buurt. Hopelijk komt Ziggo bij mij in de buurt ook een keer werken :wink:
     
  7. Zojuist onderstaand antwoord gehad op mijn mail van gisteren naar ziggo.



    Geachte mevrouw Ambaum,

    Naar aanleiding van uw vraag informeren wij u als volgt.

    Wij zien in ons systeem dat het verzenden van de benodigde onderdelen niet goed is verwerkt. Wij hebben opnieuw opdracht gegeven u een nieuwe wandcontactdoos te versturen. Deze ontvangt u binnen 5 werkdagen. Onze excuses voor het ongemak.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 0900-1884 (10 cent/minuut). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
    Met vriendelijke groet,
    ***)
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo

    ***) Omwille van privacy geen namen van medewerkers op forum. Zie forumegels.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  8. Eerst ff sorry voor de namen in de post.

    Het nieuwe kastje is binnen en zojuist aangesloten. Een UMU 01.
    De signaalsterkte is nu opgelopen tot 56 % op de Nederl. zenders en wat minder (44%) op bijv consument24.
    Dit is een hele verbetering tov eerder.
    Alleen stond in gebruiksaanw dat als je de tv niet rechtstreeks in de aop aansluit maar ergens anders in huis, je de ingebouwde versterker uit moest zetten.
    Weet niet of dat klopt, heb hem gewoon op aan staan.

    Ben nu tevreden over kwaliteit. Ber is overigens 0.
     
  9. Beter kan niet:thumb up:

    Dit klopt. Alleen is het geen versterker, maar een verdeler. Als hij op aan staat geeft het kastje drie gescheiden frequentiegebieden door: - Data, TV en radio.

    Dit betekend dat je op de eerste aansluiting je modem plaatst, op de tweede je decoder en op de derde je radiotuner

    Zet je hem op uit, dan geeft hij slechts Twee gescheiden frequentiegebieden door:
    - Data en TV/radio

    Dus als je vanaf je AOP een kabel naar elders in huis hebt getrokken met daaraan een tweegatsdoos, dan moet het kastje "uit" staan, anders ontvang je geen radiosignalen.

    pvd
     
  10. Oke, hartelijk dank voor de uitleg.
    We zijn in ieder geval ergt tevreden nu dus weer wat opgelost.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina