1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waar blijft de antenne

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door marivermeer, 29 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wil je alleen klagen of wil je ook een oplossing zoeken? Die twee zijn totaal verschillend. Het is niet mogelijk voor ons om te concluderen waar het probleem ligt zodat er advies kan worden gegeven om het op te lossen. Een paar feiten:

    De grootste storingsbron op de kabel is Digitennesignaal in combinatie met slecht afgeschermde kabels/splitters/etc. in huis.

    De helpdesk (en wij) kunnen je pas helpen zodra duidelijk is wáár het probleem ligt.

    Stap 1 is dus: controleren waar het probleem ligt. Door de decoder eens met een zo kort mogelijke kabel rechtstreeks (dus zonder splitters e.d.) op het AOP aan te sluiten kun je uitsluiten of het probleem in huis ligt. Is het beeld dan prima, ligt het probleem sowieso in je aansluiting thuis. Kijk deze website eens door.

    Is het beeld dan nog steeds slecht, informeer dan bij de buren of zij het probleem herkennen, en of het mogelijk is eens decoders om te wisselen om de betreffende apparatuur zelf uit te sluiten (hoewel die waarschijnlijk het probleem niet is).

    Verder zijn we zoals gezegd heel benieuwd naar de signaalkwaliteit en met name de BER-waardes op de storende zenders.
     
  2. Heb de decoder rechtstreeks aangesloten in de meterkast dmv korte NIEUWE kabel. Berwaarde zijn schommelend tussen 6 en 11 kwaliteit geeft 100 procent aan.

    Wat kunnen we nog meer doen
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Wat is je signaalsterkte?

    Je AOP controleren of die kabel goed aangesloten is.

    Een andere decoder proberen of even lenen van de buren.

    Bij de buren in de straat informeren of die hetzelfde probleem ondervinden.

    Anders de HD inlichten omdat dan waarschijnlijk toch het probleem bij hun zit.
     
  4. Signaalsterkte 8 %
    Ber op bijv ned 1 = 0
    Rtl = 8
    Discovery =6
    Signaalsterke overal 8 %

    Andere decoder hetzelfde
    Buren zijn niet thuis, dus nog niet kunnen kijken
     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Signaalsterkte is erg laag. Vandaar je BER-waardes.
    Als je dus echt met een goede kabel getest hebt vanaf je AOP naar je decoder zal er dus een probleem aan de zijde van Ziggo zijn.

    Je zou evt je AOP kunnen controleren of deze goed aangesloten is (dus alle aders goed contact maken).

    Is die ook goed dan zit er helaas niets anders op dan de HD te bellen dat ze een monteur sturen.

    Houd je ons op de hoogte wat het probleem is/was?
     
  6. signaalsterkte is hier altijd al 8 geweest. nog nooit hoger.
    Zal verder gaan kijken wat er meer loos kan zijn.
    Hou jullie op de hoogte
     
  7. Als je te weinig signaal hebt, zie je ook sneeuw op sommige kanalen van je analoge TV (mits je die ook met een korte/nieuwe kabel op het AOP aansluit om problemen van de huisinstallatie uit te sluiten).

    Als je dat hebt kun je gerust de helpdesk bellen en vertellen dat je signaal op het AOP niet in orde is en dat er een monteur moet komen.

    Dus controleer je analoge kanalen eens en meldt eens welke sneeuwerig zijn en wat je woonplaats is (dan kunnen we de frequentie opzoeken om te zien of de hoge/lage kanalen zwakker zijn)
     
  8. Als aanvulling wil ik wel even vermelden dat de buitenmantel (het vlechtwerk) de koperen ader in het midden NIET mag raken.

    Aangezien het AOP ook bij het Ziggo-netwerk hoort zou ik aanraden de helpdesk te bellen. Vertel vooral ook dat deze test is gedaan en noem daarbij ook de BER-waardes. Het is overigens inderdaad nuttig om ook de slechte analoge zenders te noemen, want dan kan de helpdeskmedewerker zien in welk frequentiegebied het probleem zit.

    pvd

    pvd
     
  9. Als we analoog kijken heeft de zender omroep venlo en tv limburg als ook L1 een slecht beeld.
    Zeker omroep venlo is meer sneeuw dan beeld.

    Ik heb voor alle zekerheid een nieuwe splitter gehaald maar geen resultaat.
    Als ik de antennekabel rechtstreeks in de meterkast inplug is het iets beter beeld zoals eerder gemeld, echter zodra alles via de ALTEC loopt is het weer hopeloos.
    Het is hoe dan ook niet goed.
    Zal begin volgende week maar eens contact opnemen met ziggo, dan moeten die er maar eens naar kijken.

    Buitenmantel zit goed gescheiden van kern
     
  10. Hier dan maar eens een zeer sterk positief bericht. Ik heb al digitale tv sinds maart 2005 en de enkele problemen die ik ooit heb gehad waren altijd mijn schuld. Dus niets dan lof over digitale tv. Ik heb trouwens ook nog sateliet tv (ik wil nou eenmaal heel veel kunnen ontvangen) maar als ik beeldkwaliteit op een rijtje moet zetten, dan is kabel een 2 waard, sateliet een 7 maar digitaal van Ziggo een vette 9.

    Even voor alle duidelijkheid, mijn cijfer is niet alleen gebaseerd op kwaliteit, maar ook op kwantiteit. Daarnaast weet iedereen dat digtaal beeld op een zeer groot plasmascherm altijd beter is dan analoog, vandaar dus ook een hoger cijfer daarvoor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina