1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waar blijft de antenne

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door marivermeer, 29 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nog nooit zo'n scherp beeld, nu in digitale kwaliteit, haarscherpe ontvangst. En ga zo maar door met al die leugens.
    Van mij mag het weer terug komen.
    Wat ????
    Al die eigen antennes op het dak.
    Wat is het beeld van bepaalde zenders toch belabberd, volop freezes en hakkelend.
    Is dat nu wat er beloofd wordt (de leugens dus) met uitstekende kwaliteit.
    En kom aub niet aan met het ligt aan het weer, we worden langzaam aan moe van steeds maar weer dat gedoe met het beeld, dan op de ene zender en weken later weer op een andere.
    En JA de kabels enzovoort zijn hier goed. En JA stekker eruit geweest, en JA alles weer opnieuw ingesteld.
    Sorry dat ik dit bericht zo plaats, maar we mogen voor die absoluut NIET goedkope digitale ontvangst wel wat meer verwachten.
    Roep aub ook niet dan ga je naar digitenne en al die andere aanbieders maar kom met oplossingen.
    Een oplossing heb ik zelf al voor Ziggo
    Gooi alle analoge zenders maar eraf dan heeft iedereen dat gedoe met slechte zenders.
    :no::no::no::no:
     
  2. Ik mag natuurlijk niet over kabels en stekkers beginnen van je, maar het blijft toch vreemd dat vrijwel alle inmiddels honderdduizenden andere gebruikers die problemen niet hebben en dat bij de gebruikers die dit soort problemen wel hebben het vrijwel altijd aan de kabels en de stekkers blijkt te liggen.
    En ja, natuurlijk komt het ook voor dat het aan een wijkverdeelkast blijkt te liggen of andere externe oorzaken, maar ook dat zijn zaken die gerepareerd en opgelost worden.

    Maar goed, aangezien je geen vraag stelde, mag je dit beschouwen als mijn mening en vooral weer terug gaan naar een antenne op het dak en heen en weer zappen tussen je 3 kanalen (als de atmosferische omstandigheden het toelaten).
     
  3. Ik lees hier toch meer een noodkreet in. Nu kunnen we natuurlijk ook hier weer het hele lijstje met vragen gaan afwerken. Echter als @marivermeer nu eens wat meer vertelde over wat er tot nog toe gedaan is om de situatie te verbeteren. Contact HD, buren, TV op AOP, monteur, etc.
     
  4. Vele duizende gezinnen, waarom lees ik dan zo vaak over freezes en blokkerig beeld op dit forum. Blijkbaar zijn er toch heel wat gebruikers met dezelfde problemen. Tenminste dat lees ik !!!!

    Wat hier gedaan is, eerst kabels na gekeken, waar nodig verbeterd met bijv nieuwe goede pluggen. En zoals eerder gemeld door anderen op dit forum hun adviezen opgevolgd mbt updates, reset ed

    Het is geen noodkreet, het is gewoon overduidelijk dat er velen zijn met het probleem van blokkerig beeld. En hopelijk snap je toch wel dat het geen kijken is als de uitzending steeds stil staat cq het geluid voor een seconde weg valt.

    gisteren en vandaag op kabel 1, en al dagenlang op consumenten24.
     
  5. nog even een kleine aanvulling,
    Het gaat hier nu om digitale tv, maar als ik het forum eens na pluis dan hebben toch wel erg veel mensen problemen. Is het niet met interactieve tv, dan wel met telefonie of met weet ik wat allemaal. En dan ligt het aan de gebruikers ???
    Het is gewoon ronduit vaak slecht gesteld.
    En wat betreft de freezes, het gaat weken goed en dan begint het weer. Zouden mijn kabels of wat dan ook na een aantal weken plots gaan denken: hey het ging goed dus nu weer problemen maken.
    Het ligt dus vaak niet aan de gebruikers.
     
  6. Je zult het wel niet leuk vinden om te horen, maar ja: het ligt in de meeste gevallen aan de gebruikers. Het feit dat je hier veel mensen ziet klagen (inclusief jezelf) zegt bij de door jou geschetste ontvangstproblemen zo goed als niets. Mensen bij wie alles wel goed werkt hebben namelijk geen reden tot klagen, dus zie je die ook veel minder op dit soort fora. Daardoor ontstaat een scheef beeld.
    Die conclusie kun je niet trekken. Intermitterende problemen kunnen ook veroorzaakt worden door slecht aansluitmateriaal of corrosie e.d., waarbij dan de weersgesteldheid (temperatuur, vochtigheidsgraad) een rol zou kunnen spelen.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    @marivermeer.

    Geef eens antwoord op de post van BenJ.
    Geef je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde eens.

    Wat heb je voor aansluitingen in je huis? Versterker, kabels, splitter(s), etc.
    Met iets meer info kunnen we misschien helpen. Anders wordt het erg moeilijk.
     
  8. Voer het volgende testje eens uit:
    1 Noteer de BER-waarde van een zender die slecht beeld geeft (3x i)
    2 Sluit de decoder aan met een korte goede COAX-kabel aan het AOP (waarschijnlijk in de meterkast, dit is waar de groene kabel je woning binnenkomt)
    3 Noteer opnieuw de BER-waarde van bovenstaande zender. Is deze nu 0, dan ligt het toch echt aan je kabels/pluggen, etc. Is deze nu nog steeds groter dan 0, dan moet je de helpdesk bellen, want dan moet Ziggo in actie komen.

    pvd
     
  9. Kijk eens naar het stukje VEEL STORINGEN van anderen.Wel erg vreemd allemaal, en ook nog niet eens in 1 postcodegebied.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Die thread kennen we.
    Als je nu antwoord geeft op onze vragen kunnen we evt. helpen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina