• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

uitgaande email werkt niet meer

  • Onderwerp starter Bert Piepers
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stuur mij maar even een PM met je klantgegevens. Dan zal ik de blokkade (die zeer waarschijnlijk wél actief is afgaande op de eerder gedane constateringen) eraf halen.
 
Een update:

Het verzenden van mail lukt weer !! Wat ben ik blij zeg !!

Met dank aan Cees !

Voor de mensen die ook hetzelfde probleem hebben:

Wat heb ik gedaan:

- in een dos prompt: ipconfig /release
- pc uitgezet
- modem uitgezet

Het modem heb ik vervolgens 24 uur uit laten staan.

Na het aansluiten vanmorgen van het modem en de pc kreeg ik gelukkig een ander ip-adres. Mail ontvangen en verzenden werkt nu weer wel !

En Ziggo maar volhouden dat het niet aan hen ligt :no::no:

Mijn conclusie:

- een aantal incapable medewerkers op de 1e lijns helpdesk
- je wordt niet serieus genomen
- medewerkers verbreken (per ongeluk :wink:) spontaan de verbinding
- tig gesprekken á 0,10 per minuut zijn totaal overbodig geweest

Ziggo is nu nog niet klaar met mij !!
Een klachtbrief kunnen ze verwachten en ik wil de gemaakte kosten terug !
Daarnaast een dikke vette excuusbrief !

Ik besef e.e.a. wel degelijk dat niet alle medewerkers van een helpdesk niet alles weten. En dat het standaard riedeltje wat ze proberen als oplossing meestal wel soelaas biedt. in mijn geval slaan ze de plank echter finaal mis.

Wordt vervolgt...

Nogmaals, Cees bedankt !
 
Wat heb ik gedaan:

- in een dos prompt: ipconfig /release
- pc uitgezet
- modem uitgezet

Het modem heb ik vervolgens 24 uur uit laten staan.

Na het aansluiten vanmorgen van het modem en de pc kreeg ik gelukkig een ander ip-adres. Mail ontvangen en verzenden werkt nu weer wel !

Voor de meelezers:
Omdat Wever geen router gebruikt kon hij niet makkelijk het mac-adres wijzigen om een nieuw ip-adres te forceren. Je kunt dan proberen om het ip-adres vrij te geven en een tijdje te wachten voordat je de computer weer op internet een nieuw ip-adres laat aanvragen om te voorkomen dat je weer hetzelfde nummer krijgt.

Alleen jammer dat de helpdesk niet wil kijken of een ip-adres geblokkeerd is, want nu heeft iemand anders die je oude ip-adres krijgt hetzelfde probleem en zal daar vermoedelijk weer mee vastlopen bij de helpdesk.
 
Wat je stelt is inderdaad waar Cees; er komt nu een hele onfortuinlijke ziggo gebruiker die mijn oude ip-adres krijgt.

Ik heb gebruiker "unknown" een PM gestuurd met mijn oude ip-adres en het verzoek om toch even dit na te kijken.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik m'n router weer aan zal sluiten.......ik durf dat modem niet meer uit te zetten ;)
 
Ik zit nu wel te twijfelen of ik m'n router weer aan zal sluiten.......ik durf dat modem niet meer uit te zetten ;)

Het modem uitzetten heeft met het verkrijgen van een ip niets te maken, dit ip-adres hangt nu aan je computer via het mac-adres. De "leasetijd" is 1 week en als je de PC niet langer uitzet dan 1 week na je laatste opstartdatum van de pc krijg je steeds hetzelfde ip-adres. Wanneer je een router aansluit krijg je een nieuw ip-adres omdat de router een ander MAC adres heeft. De kans dat dit ip-adres geblokkeerd is, is niet zo groot, maar je kunt in de meeste routers het mac-adres van je computer 'overnemen' via 'clone-mac-adress', je krijgt in dat geval met je router ook weer hetzelfde ip-adres als wat je nu hebt.

Goed dat je toch gevraagd hebt of iemand je oude ip-adres kan deblokkeren :thumb up:
 
Wat je stelt is inderdaad waar Cees; er komt nu een hele onfortuinlijke ziggo gebruiker die mijn oude ip-adres krijgt.

Ik heb gebruiker "unknown" een PM gestuurd met mijn oude ip-adres en het verzoek om toch even dit na te kijken.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik m'n router weer aan zal sluiten.......ik durf dat modem niet meer uit te zetten ;)

Ik zal direct zeggen dat ik niet alle reacties in dit topic volledig gelezen heb, maar aangezien jou IP geblokkeerd is geweest, is er een reden geweest waarom je geblokkeert bent.

Heb je dat probleem ook opgelost voordat je met een nieuw ip verder bent gegaan? Anders zit je binnen no-time weer met dat probleem en kan je van voren af aan beginnen.
 
Hoi Excalibur,

Een hele goede vraag/stelling van je. Maar je stelt 'm eigenlijk niet goed.

Laat ik voorop stellen dat ik echt GEEN spammer ben. Blijkbaar heb ik het IP-adres gekregen van waaruit teveel mail werd gestuurd en daarom geblokkeerd is (denk ik).

OF mijn pc is WEL de boosdoener en heb e.o.a. trojan/virus etc. op mijn pc die zometeen weer vrolijk gaat zitten mailen met als gevolg weer een blokkade.

Het probleem is bij mij ontstaan nadat ik van ziggo een nieuwe router had ontvangen die ook weer problemen gaf. Ik heb in die tijd mijn modem veelvuldig moeten resetten, mede op verzoek van de servicedesk.
Ik vermoed dat ik toen ergens dat geblokkeerde ip-adres heb gekregen :(.


Ik heb hitman laten draaien, deze gaf geen geen problemen. M'n panda is up-to-date.

Het zou dus erg fijn zijn als "unknown" nog met een reactie komt ofdat het IP-adres inderdaad geblokkeerd was/is en vooral WAAROM.

Ik ben met je eens dat dit probleem dus nog niet helemaal is opgelost.
Zodra blijkt dat m'n huidige IP weer geblokkeerd wordt, zal ik dat uiteraard even melden. Dan is er wel degelijk iets met mijn pc aan de hand.

Maar iets zegt me, dat dat niet zo is ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan