1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

uitgaande email werkt niet meer

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Bert Piepers, 28 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De SMTP server voor jou zou gewoon 212.54.34.9 moeten zijn. Hij resolved smtp.ziggo.nl prima, dus er is niets met je DNS aan de hand.

    Het andere IP nummer wat je noemt is een andere SMTP server. Ik vermoed dat je via die SMTP server je mail ook niet kan versturen.

    Maar verkeer op poort 25 uitgaand lijkt te werken. De kans is groot dat je IP inderdaad geblokkeerd is.
    (Of in je lokale firewall moet expliciet aangegeven staan dat verkeer naar smtp.ziggo.nl op poort 25 geblokkeerd zou zijn)

    Wat je nog zou kunnen testen; Is om een PC direct op het modem aan te sluiten waardoor je een ander IP nummer krijgt. En vervolgens die Telnet test uitvoert, als dat wel werkt, dan is je andere IP nummer hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd.
     
  2. Hier heb ik nu hetzelfde probleem als Bert.
    Kan wel mail ontvangen echter niet meer verzenden. [editted]

    PC rechtstreeks op het modem aangesloten
    flushdns uitgevoerd
    Telnetten naar de mailserver op poort 25 wil niet lukken.

    Ziggo zegt dat het aan mij ligt.......jaja...

    Is dit probleem opgelost voor Bert ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
  3. Als je geen verbinding krijgt met de popserver omdat je zegt dat je geen mail meer kunt ontvangen (maar wel verzenden) kun je geen last hebben van het probleem waar dit topic over ging. De abusedesk blokkeert je ip-adres alleen voor verzenden als ze je verdenken van spam versturen. Ontvangen van mail wordt nooit geblokkeerd. Dat is bij jou niet de oorzaak als je nog wel uitgaand kunt mailen zoals je schrijft.

    Als je geen mail meer kunt ontvangen is dat bijna altijd een configuratie probleem in je computer, of een virus of malware. Dus wat dat betreft is het advies van de helpdesk wel te begrijpen.

    Je zou met telnet kunnen kijken of je wel op de popserver kunt komen, maar als je de smtp-server al niet via telnet aan de lijn krijgt zal de popserver ook wel niet lukken, maar dat hoeft dan niets te maken te hebben met je echte probleem.

    In elk geval moet je daarvoor :
    telnet pop.ziggo.nl 110
    in een dosbox doen.
     
  4. Hoi Cees,

    Allereerst bedankt voor je reactie !

    Ajajajaj, ik ben een kluns. Ik heb 't probleem niet goed weergegeven. Het is andersom, ik kan wel ontvangen echter niet verzenden :giveup: Srry voor het misverstand.

    Mijn probeer acties van vandaag:
    - Vanmorgen modem uitgezet, na een uur weer aangezet
    - Webmail werkt.
    - PC is rechtstreeks op modem aangesloten
    - Virusscanner uitgezet
    - Windows firewall uitgezet
    - TELNET MAIL.HOME.NL 110 geeft zoals verwacht netjes een verbinding
    - TELNET MAIL.HOME.NL 25 blijft wachten op verbinding.....
    - TELNET SMTP.ZIGGO.NL 25 , blijft ook wachten....verbiding is mislukt.
    - PING MAIL.HOME.NL geeft 0% packetloss, dus dat is goed.

    - Zojuist al mijn outlook (2007) accounts verwijdert,
    - pc opnieuw opgestart, en een account weer ingesteld. Kan wederom wel ontvangen, niet verzenden :sad:
    Ik heb eeb 4-tal accounts, met alle accounts onmogelijk om mail te verzenden. Dus dat zal 't ook niet zijn.

    Anyone ?
     
  5. Okee, dan lijkt het erop dat je ip-adres geblokkeerd is in de mailserver. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je computer besmet is met malware die veel mails stuurt of heeft gestuurd. Het kan ook dat je zelf heel veel mailtjes in een dag hebt verzonden waardoor het lijkt of je een spammer bent.

    In elk geval, probeer zeker te maken dat je geen malware op je pc hebt, anders wordt je gelijk weer geblokkeerd mochten ze je vrijzetten. Kijk dus of je de pc kunt scannen met de diverse tooltjes die hier voor zijn (hitman bijvoorbeeld).

    Vervolgens de helpdesk bellen en tegen de helpdesk zeggen dat je vermoedelijk door de abuse-desk geblokkeerd bent en of ze dat na kunnen kijken. Geef ze je ip-adres op en vraag of dat in de smtp-server is geblokkeerd. Vraag waarom en laat het weer openzetten.
    Mocht de helpdesk dit niet direct willen doen (ze zullen je vermoedelijk eerst weer allerhande standaard zaken laten doen) vertel ze dan wat je allemaal al gedaan hebt en dat je via telnet ook niet in de smtp server komt.

    Laat resultaat van je telefoontje hier even weten.
     
  6. Dankje Cees.

    Ik vrees dat je gelijk hebt (en dat was/is ook nog steeds mijn gedachte).
    En nee, ben geen spammer :)
    Ik zal eerst de hitman eens proberen. Dat belletje pleeg ik denk ik morgen pas...ik laat dat resultaat zeker hier even weten.

    Groet!
     
  7. Ok, we gaan weer verder:

    ZIGGO gebeld.

    Heel het voorgaande verhaal wederom verteld.

    Nee, meneer, ik verzeker u, uw poort 25 is niet geblokkeerd.
    Geboden oplossing:
    - probeer mail te versturen met outlook express
    - netsh winsock reset, en reboot

    resultaat: kan wel ontvangen, nog steeds niet verzenden

    Ook geprobeerd om met thunderbird te mailen met als resultaat, jullie raden het al, wel ontvangen, niet verzenden :sad:

    De hitman scanactie gaf overigens geen enkel probleem.

    Dat ik met 3 verschillende mailprogramma's niet kan mailen zal toch niet aan mijn pc liggen...of vergis ik mij ?

    Zometeen maar weer bellen....
     
  8. Als je met de pure telnet naar poort 25 al geen reactie krijgt weet je zeker dat geen enkel mailprogramma mail kan versturen, dus al die acties zijn overbodig, maar dat wist je al :wink:.

    Wat je nog kunt proberen is of het probleem verholpen is als je een ander ip-adres gebruikt, want als het dan wel werkt weet je zeker dat het ip-adres toch geblokkeerd is in de mailserver.

    Om een ander ip-adres te krijgen moet je een ethernet poort met een ander mac-adres gebruiken, daarna je modem resetten en de computer opnieuw netwerkverbinding laten maken (opnieuw opstarten is daarvoor het handigste als je niet weet hoe je dat handmatig doet)

    Gebruik je een router (welke?) waarbij je het mac-adres kunt clonen of wijzigen of heb je alleen een pc rechtstreeks aan het modem hangen ?
    Indien het laatste, zitten er toevallig 2 ethernet poorten in die pc ?
    Kun je eventueel een andere pc aansluiten op je modem als je geen router hebt maar wel een tweede pc ?
     
  9. Goedemorgen Cees,

    Bedankt weer voor je hulp !
    Om iedereen in de toekomst op de hoogte te houden van dit verhaal, typ ik het hier maar even wat uit. Misschien heeft er iemand nog wat aan.

    Dat vermoeden hadden we inderdaad. De medewerker van ziggo blijft echter volhouden dat het een fout in de software kan zijn....uhuh
    Het was inderdaad meer iets zoeken van een bevestiging voor mezelf :)

    Bovenstaande uitgevoerd. Een laptop rechtstreeks aan modem verbonden, modem gereset geeft netjes een ander IP-adres. En VOILA, zie daar, de mail komt binnen en wordt verzonden !!! Telnetten naar poort 25 werkt prima.
    Hoezo mijn eigen IP-adres is niet geblokkeerd ????:no:

    Omdat m'n router ook al problemen gaf, staat die uit nu. Ziggo gaat me daar een ticket voor opsturen zodat ie kan worden gemaakt. Dat clonen zou inderdaad een goede optie kunnen zijn.
    Helaas geen tweede netwerkkaart in m'n pc. Nu begrijp ik waarom dat wel eens handig kan zijn ;)

    Ik pak zo maar weer eens even de telefoon.....:sad:
     
  10. Zojuist gebeld met ziggo

    - volgens de medewerker gaat de uitgaande mail helemaal niet over poort 25
    - ik zou de winsock reset niet hebben uitgevoerd
    - er bestaat helemaal geen abuse-desk

    Hij wil dat ik nog een winsock reset doe

    en dan net op het punt waar ik geirriteerd begin te raken, wordt de verbinding verbroken... hij drukt me gewoon weg...:no:

    Weer gebeld, krijg iemand anders aan de lijn.
    De medewerker denkt nu wel goed mee, ik probeer de standaard dingen nog voor 'm, totdat hij het ook niet meer weet. Hij consulteerd een collega...ik sta ff in de wacht....en ineens krijg ik die collega aan de lijn, hij drukt me snel terug naar de centrale....

    En daar, jullie raden het al, ik krijg iemand anders aan de lijn. Een vrouw dit keer.

    Probleem nog maar weer eens uitgelegd. De medewerker is dit keer kort maar krachtig: "Nee, meneer, WEBMAIL werkt voor u, dat is leidend, er is dus GEEN blokkade van poort 25 voor u, het ligt aan uw pc. Ik kan niets voor u doen".
    Ik zeg nog: moeten we niet even een telnet gaan proberen ofso ?
    "NEEN MENEER, HET LIGT NIET AAN ZIGGO, de webmail werkt, die is leidend. PUNT UIT." Dank u wel, tot ziens.

    Kortom, het ligt aan mijn pc......wat nog zou kunnen uiteraard, dat ga ik niet ontkennen. Ik twijfel daar wel aan..maar goed....

    Iemand nog tips ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina