1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

uitgaande email werkt niet meer

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Bert Piepers, 28 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie kan me verder helpen???
    Sinds donderdag kan ik opeens geen email meer verzenden maar wel ontvangen, dit op al onze computers en met alle mailprogramma's waar we de serverinstellingen moeten invoeren. Fout meldinging is: Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
    Bij Ziggo geven ze aan dat het probleem bij ons ligt, echter we hebben al van alles geprobeert maar kunnen niets vinden terwijl het jaren goed is gegaan en we woensdag nog wel alles konden verzenden. Er zijn geen instellingen gewijzigd. We hebben 1 computer opnieuw geinstalleerd, zonder extra programma's, en via Windows mail opnieuw geprobeert een mailtje te versturen echter steeds dezelfde fout. Bij Microsoft zeggen ze dat Ziggo me waarschinlijk heeft geblokkert op poort 25, kan dit???
     
  2. Dat zou kunnen als via je internet aansluiting veel spam verzonden is, of dat je zelf in korte tijd veel emails hebt verzonden. Zou dat kunnen toevallig ?

    Je kunt eventueel proberen of je wel 'handmatig' verbinding met de smtp-server kunt krijgen. Open daarvoor een dos scherm (via bureau-accessoires en dan commandprompt) en voer daar in:
    "telnet mail.home.nl 25" (zonder de "-tekens)

    Krijg je dan antwoord te zien zoiets als dit ?? :
     
  3. Toch maar bellen met de helpdesk ( of via Ziggo Thuishelp), die kunnen meteen zien of je geblokkeerd bent voor abuse. Ik twijfel er aan, want ze sturen je wel een e-mail in dat geval ( ontvangen kun je nog wel:-)).
     
  4. Mail

    Ik was vandaag ff aan t zoeke links en rechts en had ergens gelezen over MTU waardes als die verkeerd staat krijg je problemen met je email dus je zou dat ff in gedachte kunnen houden.Ik geloof nooit dat ziggo je zal blocke hebbe wel wat anders te doen. En laat anders ff een port scan doen ergens op verschillende sites zijn r van die online utils voor. En heb je soms een Firewall die ff de kluts kwijt is.In ieder geval misschien heb je r wat aan.
    Succes DreamTech
     
  5. toevallig nieuwe virusscanner geïnstalleerd?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  6. Het gebeurt wel degelijk dat Ziggo blocks plaatst wanneer de internetverbinding misbruikt wordt of wanneer er veel spam wordt verzonden vanaf een bepaald adres.
     
  7. Alleen jammer dat de helpdesk niet kan zien of je ip-adres geblokkeerd is. Er zijn in het verleden verschillende mensen die een block op ip hadden terwijl de helpdesk zei dat het niet zo was, maar na een ip-wissel van de klant het wel weer werkte. Blijkbaar geeft de abuse afdeling niet door in een systeem welke ip's geblokkeerd staan.
     
  8. Normaliter wordt het onder het klantaccount genoteerd door Abuse indien er een blokkade is geplaatst. Het klopt alleen inderdaad dat dit af en toe vergeten wordt. Naar mijn mening kan dat beter en zou het inderdaad makkelijker terug te vinden moeten zijn of er een blokkade actief is.

    Maar goed, als iemand een 0x800CCC0E foutcode krijgt bij het verzenden en er is geen firewall o.i.d. ingeschakeld, dan zou de helpdeskmedewerker gelijk bij Abuse na kunnen vragen of er een blokkade is geplaatst.
     
  9. waarom n eigen mailserver ?

    Het zou gewoon moeten werken toch ??? Officieel mag je geen service draaien dacht ik ook... Best kans dat ze poort 25 standaard naar iedereen geblockt hebben.

    In dat geval biedt de NAT/PAT-tabel van je router wel uitkomst....trouwens.. .


    Al geruime tijd werk ik met smtp.ziggo.nl op poort 25. ook bekend als mail.ziggo.nl of mail.home.nl en dit werkte inderdaad geruime tijd goed.

    Tot een paar dagen terug. Via de webmail zenden is geen punt...

    Maar de smtp is dood -->

    bash-3.1$ telnet smtp.ziggo.nl 25
    Trying 212.54.34.9...
    telnet: connect to address 212.54.34.9: Connection timed out

    bash-3.1$ telnet 212.54.34.8 25
    Trying 212.54.34.8...
    Connected to 212.54.34.8.
    Escape character is '^]'.
    220-mx4.gn.mail.iss.as9143.net ESMTP Tue, 14 Jul 2009 15:33:56 +0200
    220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
    220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
    220 charged per attempted recipient at international postal rates.



    dus.. de smtp server is 212.54.34.8 meer kan ik er niet van maken



    Groeten
     
  10. doe is ipconfig /flushdns

    volgens mij is je dns cache gewoon beetje vervuild
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina