1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Teletekst BBC 1 en 2 verdwenen?

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door TacoBorg, 27 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Hier in Oosthuizen, Ziggo/Multikabel gebied, heb ik op BBC 1 analoog wel ondertiteling via pagina 888, maar geen teletext startpagina 100 (de Ceefax hoofdpagina). Op BBC 2 analoog heb ik zowel ondertiteling via pagina 888 als de teletext start pagina.
     
  2. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    En via digitaal exact hetzelfde resultaat, dus ondertiteling via 888 op beide BBC kanalen en alleen op BBC 2 wordt ook de startpagina met nummer 100 getoond. Ik vermoed daarom dat het analoge BBC TV signaal en het digitale BBC TV signaal hier in Oosthuizen afkomstig zijn uit hetzelfde digitale bronsignaal.
     
  3. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Misschien is het wel nuttig hier even te melden dat de problemen met BBC teletekst nu ook tot Ziggo zijn doorgedrongen. Op de pagina met storingsmeldingen staat (na het invoeren van een willekeurige postcode) het volgende te lezen:

    Groepsstoring
    sinds woensdag 1 juli 12.16 uur
    Op dit moment hebben BBC1 en BBC2 geen teletekst mogelijkheid. Tevens werkt de ondertiteling voor deze zenders niet. Deze storing is in onderzoek en wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
     
  4. TacoBorg

    TacoBorg Forum Member

    Berichten:
    70
    Ik heb dit zaterdag 27/6 al gemeld bij Ziggo. Zondag 28/6 zei men dat er niks aan de hand was....

    Verder zou men het bericht kunnen precisiƫren omdat de onderhavige problemen enkel de analoge BBC-tv-uitzendingen betreffen. Maar goed, je kan niet alles hebben....

    Riparius, bedankt voor de informatie!
     
  5. Limbabwe

    Limbabwe New Member

    Berichten:
    1
    Nog steeds geen TT

    Ook mij was het opgevallen en dit is het antwoord van Ziggo (drie dagen geleden):



    Geachte heer/mevrouw ,

    Helaas kunnen wij niet aan het teletext signaal doen. Dat ligt bij de zenders zelf en aagezien wij het signaal naar u toesturen en niet bepalen wat er word uigezonden en wanneer kunnen wij u hier helaas niet mee van dienst zijn.

    Excuses

    ???
    Hier kan ik dus echt niks mee!
     
  6. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Tja, als de technische competentie van de helpdesk van het zelfde niveau is als de taalbeheersing ...

    Maar dat terzijde, het antwoord suggereert inderdaad dat Ziggo zelf niets met het teletekst signaal doet, en dat je dus met je klacht bij de BBC moet zijn, zoals ik hier zelf ook al heb geopperd.

    Het feit dat verschillende Ziggo gebruikers op verschillenden locaties verschillende ervaringen hebben met het al dan niet functioneren van de teletekst (c.q. teletekst ondertiteling) van de BBC bewijst niet dat Ziggo hier iets mee van doen heeft. Verschillende teletekst decoders reageren namelijk verschillend op de wijzigingen die de BBC kennelijk recentelijk heeft doorgevoerd. Zo herkent mijn Samsung decoder in het geheel geen teletekst meer bij de BBC zenders, terwijl mijn Sony TV, zowel bij analoge als bij digitale ontvangst via de ingebouwde DVB-C tuner, nog altijd geen enkel probleem heeft met de weergave van de ondertiteling van de BBC via teletekst pagina 888.

    Het enige wat ik jou en anderen die hiermee problemen ondervinden kan aanraden is om rechtstreeks contact op te nemen met de BBC en daar je probleem voor te leggen. Je kunt daarvoor deze reactiepagina gebruiken.
     
  7. TacoBorg

    TacoBorg Forum Member

    Berichten:
    70
    A. Ik krijg soms een donkerbruin vermoeden dat Ziggo zulke teksten in een callcentre in India laat produceren met behulp van een (slecht) woordenboek.

    B. Er zit wat beweging in de teletekstweergave op analoge tv's: zo lijkt mijn ene tv plots weer teletekstpagina's te hebben terwijl de andere 'gewoon' een zwart scherm blijft houden.

    C. De BBC-zenders blijken nu op mijn Humax 9200 een mogelijkheid te hebben om p. 888 permanent in te stellen, dus zonder dat ik per keer 888 hoef in te typen.

    D. Ziggo heeft dan geantwoord, maar de klacht staat nog steeds vermeld evenals de toezegging de uit te gaan zoeken.

    E: de 'ellende' is begonnen kort nadat Ziggo Oost diverse frequenties ging wijzigen(23 juni). Of dit hier iets mee te maken heeft weet ik niet.

    F. Tot slot: in mijn omgeving vinden al weken diverse werkzaamheden plaats die af en toe een domweg slecht beeld opleveren. En dan komen er plots weer een paar dagen dat de beelden gewoon goed zijn.

    Samengevat: heel goed mogelijk dat de BBC de 'boosdoener' is, maar Ziggo mag zich als provider niet onttrekken aan haar plicht zo goed mogelijk beeld en geluid te leveren, inclusief de eventuele beschikbare teletekst.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2009
  8. Albertos

    Albertos Forum Member

    Berichten:
    539
    Deze zaak is inmiddels ook gemeld op de 'ergenispagina' van de KRO op teletekst pag. 316. Blijkt niet alleen een probleem te zijn bij Ziggo-abonees.

    Ik had gisteren trouwens (ook analoog) bij BBC1 (niet bij 2) wel weer teletekst-ondertitels op pag. 888, maar vandaag weer niet.
     
  9. TacoBorg

    TacoBorg Forum Member

    Berichten:
    70
    Duidelijk is wel dat 'men' er in Engeland en / of Nederland mee bezig is.
    Hier was het gisteren zo dat (analoog) die rood-geel-groene-blauwe blokjes die je onderaan een tt-pagina kunt zien bij het intypen van 888 achtereenvolgens de getallen 889, 890 en 891 bevatten, terwijl vandaag weer alle blokjes bij het intypen allemaal het getal 100 bevatten ...

    Wordt ongetwijfeld vervolgd.
     
  10. TacoBorg

    TacoBorg Forum Member

    Berichten:
    70
    BBC antwoordt op klachten wegvallen ondertiteling via TT-pagina 888

    Dear Mr ...

    Thank you for your e-mail

    I apologise for the disruption to the analogue 'Ceefax' service. Unfortunately this is due to technical problems beyond our control.

    In the meantime I've since forwarded your correspondence to the people responsible for the 'Ceefax' in mainland Europe. Whilst I can't guarantee a response from them directly due to the amount of correspondence received on a daily basis, I can guarantee that the issue has been made available to them.

    Thank you again for taking the time to contact us with your concerns.


    Regards


    (***)
    BBC Complaints

    Mod-edit: Geen namen plaatsen. Zie de forum regels.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina