1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

hulp gevraagd bij ftp naar casema website

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mzungux, 27 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik gebruik al jaren een casema website, en hou die bij via SmartFTP. De instellingen daarvan waren vast opgeslagen. Tot een week of twee werkte dat prima, en nu krijg ik uitsluitend te zien : 'client closed connection'. Ik bereik dus wel de ziggo/casema server, maar wordt daarna geweigerd. Aan mijn PC is niets veranderd (en ik heb de firewall tijdelijk uitgezet, maar dat hielp niet)

    Eerst even aangezien of het iets tijdelijks is, maar nee. Op de ziggo website levert zoeken naar ftp-instellingen niets nuttigs op (vroeger was er een handleiding volgens mij).

    Gebeld: 'internet doen we niet via de telefoon' (zet dat dan op je website, lijkt me :?).

    Dan maar een vraag op de ziggo hulpdienst achtergelaten. Pas na meer dan 24 uur krijg ik zo'n bericht dat het bericht is aangekomen en verwerkt zal worden. En daarna 2 etmaal niets.

    Nu hoop ik maar dat de overige klanten hulpvaardiger zijn dan ziggo zelf:
    - heeft iemand vergelijkbare problemen?
    - zo nee, wat zijn precies de aanmeldgegevens die jullie gebruiken?

    Dit is wat SmartFTP vraagt (en wat er staat werkt bij mij dus niet):

    Host: home.casema.nl toch?
    Path: dat was toch het deel van het emailadres voorafgaand aan @casema.nl?
    Username: het complete emailadres toch, dus met @casema.nl?
    Password: spreekt voor zich.
     
  2. Heb je geen foute host? Ik, als ex @Homer, gebruik nu homedrive.ziggo.nl. Probeer die eens en dan inloggen met je casema E-mailadres en wachtwoord. Als het goed is moet dit werken met je casema website.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2009
  3. Beste Menno,

    Inderdaad, dat was het probleem. Bedankt!

    Overigens is het toch wel gek dat die informatie niet te vinden is op de ziggo-website, of, als het ergens te vinden is, bepaald niet makkelijk.

    Wat tenslotte nog grappig is is dat ik nu een antwoord kreeg van de helpdesk via email; ik had daar pas een vraag op gesteld nadat ik telefonisch te horen kreeg dat deze vraag via de website gesteld moest worden. Wat ik nu te horen kreeg is dat ik geen emailantwoord kreeg omdat ik ook telefonisch contact had gehad, en dus: "Deze kwestie is toen behandeld door een van onze medewerkers en ik ga er zodoende vanuit dat uw probleem is verholpen."

    Ik ben blij dat ik mijn vraag via medeklanten van Ziggo beantwoord kon krijgen. Slechte beurt van Ziggo.
     
  4. Tja dat krijg je als dit soort communicatie niet goed genoteerd wordt bij je gegevens. Dat komt behoorlijk vaak voor en moet je weer opnieuw beginnen. Overigens had je het ook via Thuishelp kunnen proberen.
     
  5. Misschien moeten dit soort tips en hints maar een plekje krijgen op dit forum
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina