1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

SPAM

Discussie in 'Internet - Email' gestart door opaben, 24 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je kunt checken wanneer iemand voor het laatst ingelogd geweest is door op zijn gebruikersnaam te klikken en op het popup menu wat je dan krijgt op het item "bekijk openbaar profiel". De TS gisteravond om 21:01 uur voor het laatst op het forum geweest en heeft dus geen enkele reactie na zijn eigen post van deze tijd gezien.
     
  2. Inderdaad heel veel [Spam] komt er binnen, ik heb de spamfilter 1 tikje hoger gezet, maar blijft maar binnenkomen.

    Kan Ziggo, dit niet gewoon verwijderen ?
    Waarom komt de spam nog steeds door terwijl spamfilter omhoog is gezet ?

    Cees weet jij hier antwoord op ?
     
  3. Als de Spam "gevangen" is door het spamfilter wordt hij "gemerkt" door het woord "{Spam?}" in het onderwerp en in de headers kun je ook zien dat het als spam aangemerkt is. De mails worden echter niet verwijderd van de server. Bij de oude mailserver van Multikabel kon je dat apart instellen in de mail-instellingen, je kon daar spam die een hoge spamscore had automatisch laten verwijderen. Die optie bestaat bij Ziggo niet.

    Door het spamfilter hoger in te stellen zal hij gevoeliger reageren, maar of het uitmaakt voor het automatisch wissen weet ik niet.

    Ik neem aan dat het grootste deel van de spam die je ontvangt dus wel als Spam aangemerkt is ??
    In dat geval kun je het beste even een filter aanmaken die de spam mails automatisch verwijderd of in een spam-map plaatst. (zie mijn bericht hierboven)
     
  4. Cees, je verhaal is op zich duidelijk maar ik heb toch altijd begrepen dat Ziggo spam ook blokt. De laatste week krijg ik opeens schrikbarend veel spam binnen, dat kan toch niet de bedoeling zijn van een spam-filter. Die moet er doorgaans voor zorgen dat je alleen die mail binnen krijgt die ook echt voor jouw bedoeld is.
     
  5. Sorry hoor dat ik niet reageerde op je suggestie, hij is zeker waardevol als je ook gmail gebruikt, maar dat doe ik dus niet, vandaar dat ik meer aandacht aan Cees besteedde dan jouw suggestie, maar ik stel het niet minder op prijs hoor, blijf vooral reageren, ook al krijg je er geen antwoord op want sommigen doen er hun voordeel mee.
    prettig weekend,

    Ben :cool:
     
  6. bedankt voor de link Cees, ik zal het eens proberen, inmiddels ook weer Kaspersky aan het werk gezet en die kan ook alle berichten met een spam "merk" eruitfilteren, maar dubbel kan geen kwaad.
    goed weekend,

    Ben:cool:
     
  7. Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Sommige mensen zijn als de dood dat er per ongeluk echte mail als spam zou verdwijnen. De 'hele erge' spam met een hoge spamscore wordt standaard wel weggegooid volgens mij. Die is getagged met {Spam!} dus met een uitroepteken ipv een vraagteken. De huidige spamuitbraak (die ik ook zie) is allemaal spam die net op het randje zit, maar dus wel gedetecteerd wordt. Omdat het een vrij lage spamscore is is het juist wel de bedoeling dat je die dus gewoon binnen krijgt zodat je zelf daar nog eventuele foute mail uit kunt vissen. Het omzeilen van de spamfilters blijft een kat-en-muis spel tussen spammers en spamfilter-programmeurs. Tot nu toe vind ik het spamfilter goed werken want ik kreeg deze week tientallen spams binnen als Spam? en maar 1 mailtje was niet als spam herkent. Maar misschien moet je het spamfilter wat hoger zetten en wordt er dan standaard meer weggegooid bij jou.
     
  8. ook hier heb ik dus last van spam
    en op al mijn adressen
    ook wordt het dus door mijzelf gestuurd
    van mijn email naar mijn email
    dus ik kan dat adres niet gaan blokken , omdat ik soms ook wel mail naar mezelf stuur om even wat te testen

    maar de spam is niet met mijn ip nummer


    SPAM BERICHT: (dit is slechts 1 van de ip adressen die door de spammers gebruikt worden)

    Return-path: <********@multiweb.nl>
    Received: from smtp3.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.134])
    by mta2z1.tb.mail.iss.as9143.net
    (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
    with ESMTP id <0KLR002EK40TXK50@mta2z1.tb.mail.iss.as9143.net> for
    ********@multiweb.nl; Wed, 24 Jun 2009 18:19:42 +0200 (CEST)
    Received: from mx2.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.101])
    by smtp3.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
    (envelope-from <********@multiweb.nl>) id 1MJVCF-0003Ct-AL for ********@multiweb.nl;
    Wed, 24 Jun 2009 18:19:39 +0200
    Received: from [190.43.96.155] (helo=accelcolor.com)
    by mx2.tb.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.69)
    (envelope-from <********@multiweb.nl>) id 1MJVCC-0008Bv-KF for ********@multiweb.nl;
    Wed, 24 Jun 2009 18:19:37 +0200
    Date: Wed, 24 Jun 2009 18:19:42 +0200 (CEST)
    Date-warning: Date header was inserted by mta2z1.tb.mail.iss.as9143.net
    From: ********@multiweb.nl
    Subject: {Spam?} Open Positions
    To: ********@multiweb.nl
    Message-id: <0KLR002EL40TXK50@mta2z1.tb.mail.iss.as9143.net>
    MIME-version: 1.0
    Content-type: text/html
    Importance: High
    X-MailScanner-ID: 1MJVCC-0008Bv-KF
    X-ZiggoMX-MailScanner: Found to be clean
    X-ZiggoMX-MailScanner-SpamCheck: not spam
    X-ZiggoMX-MailScanner-From: ********@multiweb.nl
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1MJVCF-0003Ct-AL
    X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: spam, SpamAssassin (not cached, score=6.923,
    required 5, BAYES_99 3.50, HTML_MESSAGE 0.00, MIME_HTML_ONLY 0.00,
    MISSING_DATE 0.00, MISSING_MID 0.00, NO_REAL_NAME 0.10, PROLO_MISSING 0.80,
    RCVD_IN_PBL 1.80, RCVD_IN_SORBS_WEB 0.62, RDNS_NONE 0.10)
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamScore: ssssss
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-From: ********@multiweb.nl
    X-Spam-Flag: YES
    Original-recipient: rfc822;wie@multiweb.nl
    X-Spam-Status: No
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    <HTML><HEAD>
    <META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=us-ascii">
    </HEAD>
    <BODY>Hi,<BR>
    <b>West Union Group Company is currently hiring representatives in EUROPE in order to provide proper
    customer care to our well respected clients. </b><BR>
    If you are communicative person who can handle a
    proper customer care, we would like to welcome you to our team!<font color="Gray">***</font><BR>
    <BR>
    <b>We offer:</b><BR>
    - Flexible schedule<BR>
    - Good salary<BR>
    - We pay-off all taxes for you<BR>
    - Insurance<BR><BR>
    <b>To get more information, please fill up the form below and send it to <a href="mailto:Allie@west-ug.com">Allie@west-ug.com</b></a><BR>
    First Name:<BR>
    Last Name:<BR>
    Country:<BR>
    E-Mail:<BR>
    Contact Number:<BR>
    Time available to talk to us:<BR>
    <BR>
    <b>Attached resume is preferable</b><BR><BR>
    Call Managers will contact and provide with all information you need<BR>
    <BR>
    <font color="Gray">***This position is avalible only for EUROPE people</font><BR>
    <BR><BR>
    <i>Best Regards HR Management of West Union Group</i></BODY></HTML>

    EINDE SPAM BERICHT

    84.104.**.*** is mijn ip nummer
     
  9. Klopt, dat wordt vaak door spammers gedaan.
    Je moet niet testen op het afzender-adres, want dat is telkens anders.
    Eigenlijk hoef je nergens op te testen. Het Spamfilter van Ziggo heeft zijn werk namelijk al gedaan en heeft deze mail al als spam herkent.

    Je kunt dus beter een filter aanmaken in je mailprogramma wat berichten na binnenkomst verplaatst naar een map je hiervoor aanmaakt in je inbox, die noem je bijvoorbeeld "spamberichten" of je gebruikt de standaard ongewenste email map die er vaak al is. Dan laat je het filter op het onderwerp van de email naar het woord {spam?} zoeken en je spammails komen automatisch in een aparte map waaruit je ze kunt wissen. Je kunt ze eventueel ook direct naar de prullenbak verplaatsen. (zie ook mijn bericht hier)
     
  10. Antwoord van Ziggo op een vraag/klacht over veel spam

    Ook ik constateer de laatste tijd een toename van spam op al mijn casema e-mail adressen en heb hierover via het webformulier een klacht/vraag gestuurd.

    Ter info, ik heb kortgeleden een ander ip-adres gekregen. Dit is het antwoord van Ziggo:

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1273 - Vraag - Internet - Misbruik".

    De spam e-mails hebben niets te maken met uw ip-adres. Het 94.210.*.* is een ip-adres uit de reeks van het oude Casema netwerk evenals het 83.80.*.*. Wat er aan de hand is is het volgende. Via een besmette computer wordt er spam verstuurd. Uw e-mailadres staat op de computer vermeldt, waarschijnlijk in een lijst of adresboek, en bij de berichten wordt o.a. uw e-mailadres bij gezet waardoor het lijkt alsof u deze e-mail heeft verstuurd. Dit is natuurlijk niet zo want als u in de headers van de e-mail kijkt zult u zien dat deze e-mail afkomstig is vanaf een ander ip-adres als die van u. Ziggo mag/kan niet op inhoud van een e-mail scannen, ons inziens ook maar goed, daarom is het bijna niet mogelijk om alle spam te filteren. Wij houden al een hoop spam tegen maar dit zal dus nooit 100 procent zijn. U zou kunnen overwegen om fysiek een spamfilter op de computer te installeren. Op het internet zijn tal van gratis spamfilters te downloaden, bijvoorbeeld Spamfighter.


    Natuurlijk heb ik al een spamfilter op mijn pc's geinstalleerd :-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina