1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kabel in gemeente Noordenveld?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Marijcke, 24 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Binnenkort ben ik eigenaar van een vakantiehuisje in de gemeente Noordenveld. Ik wil daar kabeltelevisie en evt. -internet bestellen. De huidige bewoner geeft aan kabeltelevisie te hebben.

    Ik tik poscode en huisnummer in op ziggo.nl: geen producten. Ga naar nlkabel.nl om te zien wie dan WEL de kabelexploitant is. Volgens nlkabel.nl is dat ... ziggo!
    Ik laat me bellen door de afdeling verkoop van ziggo. Dame tikt poscode en huisnummer in op ziggo.nl: geen producten. Gaat naar nlkabel.nl om te zien wie dan WEL de kabelexploitant is. Volgens nlkabel.nl is dat ... ziggo! Nu weet ze het niet meer en zegt dat ik de technische dienst moet bellen.
    Ik bel de technische dienst. Dame zegt dat ik eigenlijk niet bij hen moet zijn maar vooruit. Ze tikt poscode en huisnummer in op ziggo.nl: geen producten. Gaat naar nlkabel.nl om te zien wie dan WEL de kabelexploitant is. Volgens nlkabel.nl is dat ... ziggo! Nu weet ze het niet meer en zegt dat ik de administratie moet bellen. Ze mag het eigenlijk niet zeggen maar zegt toch dat ze geen aansluiting heeft op het adres.
    Ik bel de administratie. Die verbreekt na 1 minuut de verbinding.
    Ik geef het op.

    Levert Ziggo nu wel of niet in de gemeente Noordenveld?
     
  2. Gaat het om een nieuwbouwhuis? Het kan ook gewoon zijn dat, als er wel een kabel is aangelegd, deze nooit bij Ziggo is aangemeld, dan staat er ook dat er niks beschikbaar is. In dat geval gaat de klantenservice erover (0900-1884, optie 3 en daarna 4).

    Overigens bedoel ik er niks mee, maar je hebt natuurlijk wel gecontroleerd of je de postcode en het huisnummer goed hebt (bijvoorbeeld via postcode.nl)
     
  3. Geen nieuwbouw, en juiste postcode

    Helaas Decibel, zoals gezegd is het een bestaand huisje waarvan de huidige bewoner zegt kabeltv te hebben. En ja, postcode en huisnummer komen rechtstreeks uit de koopacte en kloppen als een bus ...
     
  4. Lol

    En de gemeente heeft neem ik aan niet recentelijk de nummering/postcode gewijzigd? Het komt voor...

    Het kan ook nog zijn dat de gemeente onlangs van leverancier veranderd is, dat er in verschillende wijken van de gemeente andere leveranciers actief zijn, of dat er iets fout is gegaan in de administratie van Ziggo. Alledrie de mogelijkheden zijn wel eens voorgekomen.
     
  5. Gemeente Noordenveld (voorheen de gemeenten Norg, Peize en Roden) is voorm. @Home gebied en daar voor nog Recai. De huidige eigenaar kan dan wel zeggen dat hij kabel TV heeft, maar kan hij ook de facturen van @Home/Ziggo overleggen met een klantnummer ?
    Als het vakantiehuisje zich op een complex bevindt, kan het ook nog zo zijn, dat ze een eigen kabelnet hebben.
     
  6. Dank je, ik ga inderdaad via de terreinbeheerder verder zoeken.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Als het inderdaad een recreatieterrein is kan het ook zijn dat er nu een probleem ontstaat met de centrale postcode en huisnummer.
    Dus dat de aansluiting doorgegeven moet worden op de hoofdpostcode en huisnummer en daarna het challet- of kavelnummer.
     
  8. Marijcke, ik ben nog steeds benieuwd naar de afloop van deze zaak !
     
  9. Inmiddels ben ik eigenaar van het huisje. Het verhaal van de vorige bewoner blijkt niet te kloppen: hij had geen kabeltelevisie. Er is een eigen CAI inrichting op het terrein maar die werkt zo belabberd in ons gedeelte dat alle buren die ik het tot nu toe heb gevraagd een schotel of digitenne hebben. Dus ik denk nu ook in die richting. "Echte" kabeltelevisie zit er niet in.

    Jij en anderen nog bedankt voor de tips!
     
  10. Dan wordt het tijd voor een schoteltje. Kosten vallen mee hoor.

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina