1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

interactieve tv werkt maar niet

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door mysteryXXX, 24 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. We zijn weer een stapje verder en weer terug bij af...

    Nadat een monteur hier de hele morgen alles heeft gecheckt. Zelfs op het aansluitpunt in de meterkast. Kunnen we niet anders dan concluderen dat het niet bij mij thuis zit. Dat laat over: de wijkentrale en het NOC. Dus is er geescaleerd (nou zeg, na 3 maanden al) naar NOC.
    NOC is hetzlefde als NL Dispatch en die hebben al weken niets van zich laten horen. Maar ze gaan vandaag nog reageren is mij verteld.. ben benieuwd.

    Ziggo lijkt nog niet echt te weten hoe ze ITV moeten leveren...

    Wordt vervolgd...
     
  2. Al zij het een wat late reply, nog even voor mijn beeldvorming:

    Is de afstand vanaf de Breedbandversterker tot aan de Cisco werkelijk 15 (of meer) meter?

    En de monteur die is langsgeweest, heeft deze wel/niet gemeten op de frequenties 130 / 138 mHz?

     
  3. De monteur kon niet meten op 130 / 138 mHz hij kon alleen het gewone signaal meten. Wel heeft hij d.w.v. een kabelmodem gecheckt of er wel retoursignaal was.
    Bovendien hebben we de decoder direct op de OPA aangesloten, met hetzelfde effect. Serving area: <none>.

    Het signaal dat is gemeten was eerder te hard/te goed dan te zacht.

    Uiteindelijk is de configuratie nu (i.o.m. de monteur) zo:

    OPA -> breedbandversterker

    poort 1-> Cisco (met 15meter+) (signaal sterkte 72 dB)
    poort 2 -> leeg
    poort 3 -> analoge TV
    poort 4 -> splitter -> rest van de kamers
     
  4. Vreemd dat de monteur dat niet kon meten...

    Afwachten dan maar, ik hoop op een spoedige afhandeling van je probleem.
     
  5. Was geen monteur van Ziggo zelf, mar van Schuuring.
    Dit in tegenstelling tot de afspraak. Er zou een Ziggo monteur komen omdat er al 2 monteurs zijn geweest (beide extern). De monteur zou de retoursignalen meten en een testdecoder meenemen om dat te testen. Al die instructies waren niet doorgekomen.

    Ik zit nu al 3 maanden af te wachten, is wel een beetje erg lang...

    Dankje voor je hulp en meedenken.
     
  6. Gisteren kwam er een nieuwe monteur langs van Ziggo met een "echte" meter. Hij heeft het tot op de bodem uitgezocht en nagemeten. Nu blijkt dat de hele wijk met een veel te laag signaal zit op 130 en 138 MHz. Alle andere frequenties zijn wel goed.

    Het is dus nu vastgesteld dat het probleem niet bij on szit maar in het netwerk van Ziggo. Nu het probleem is gelocaliseerd geeft Ziggo aan dat het met 1 a 2 werkdagen moet zijn opgelost.

    Ik hoop het.
     
  7. Opgelost...

    Ik heb inmiddels weer een serving area en kan nu weer gebruik maken van interactieve TV. Nu nog even een klacht indienen om mijn gemaakte kosten en uren te compenseren en danis het helemaal klaar.
     
  8. Ik heb dan eindelijk ook ITV nu.
    Het hele euvel berust op de Euro 125 kostende Monsterkabel van de beeldversterker naar de decoder!!!!
    Nu er bij Ziggo eindelijk eens mensen zitten die getrained zijn op de Cisco decoder wist hij me heel simpel en efficient te melden dat de monsterkabel wel uitstekende digitale tv doorsluist maar helaas ook alles wat geen tv signaal is er bijzonder goed uit weet te filteren. Mijn retoursignaal werd dus eruit gefilterd waardoor ik geen IP-adres kreeg.
    5 minuten en het probleem was opgelost. Een simpele tv-kabel.
    Dus iedereen die dit soort problemen als ik ook heeft. Gebruik een gewone tv-kabel vanaf de beeldversterker die in de doos zit bij de decoder. Een zeer grote pluim voor de medewerker van Ziggo. Nu dus nog even 3 maanden ITV abonnement terug vorderen.
    En het aanbod van films mag ook wel iets hoger worden want zo'n 20 films in On demand is wel heeeel erg weinig om jezelf een online videotheek te noemen.
     
  9. Even monster cable door google heen halen, en je koopt nooit meer zo'n kabel.
     
  10. monster kabel

    Ik heb ergens iets op het forum gelezen over die monster kabels en
    het niet goed doorgeven van frequencies boven een bepaalde waarde maar ik kan dit niet meer vinden...Net of het gewist is van het forum :?:.

    Met zoeken lukte het ook al niet , weet iemand waar ik het kan vinden want bij bcc beweren ze nog steeds dat deze kabels geen problemen geven....al was het probleem een lege portemonee:schater:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina