1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

interactieve tv werkt maar niet

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door mysteryXXX, 24 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem in Enschede sinds ongeveer een week. woon je toevallig ook op Oikos martijn1979?
     
  2. nee hogeland 7512
     
  3. ITV werkt niet

    Ook hier geen ITV.
    Na installatie een week bezig geweest om eea werkend te krijgen.
    Dezelfde handelingen uitgevoerd als martijn1979, op aanraden van de helpdesk.
    Zelfs decoder direct naast de versterker aangesloten, helpt niet.
    Niets help.
    Wel IP adressen, status installatie "Bezig"
    De helpdesk leg al gauw de schuld bij de gebruiker, bekabeling e.d.
    Je zou haast aan jezelf gaan twijfelen.

    Volgende week komt er na 7 keer bellen eindelijk een monteur, ben benieuwd, kost wel weer een halve vrije dag.
     
  4. Betreft het alles werkt totdat je wat wil gaan kijken probleem ("Wacht totdat het afspelen begint"-scherm):

    Mijn vader (200m verderop) heeft de monteur langs gehad gedurende 2 uur. Hij heeft wandkastjes vervangen maar dat hielp niet. Volgens hem waren de kabels die door het huis lagen te oud/slecht (begrijpelijk). Echter: Het heeft gewerkt, en bij mij werkte het ook, en ik heb een zeer korte kabel van de meterkast naar de tv.

    De monteur heeft de Cisco losgekoppeld en meegenomen naar de wijkcentrale, waar hetzelfde probleem optrad (schijnbaar was de wijkcentrale tevens een puinzooi). Kortom het probleem ligt NIET bij de mensen thuis.

    Ik neem aan dat de monteur het probleem aankaart bij... wie er dan ook wat aan kan doen.
     
  5. Ook eens iets positiefs over Ziggo...(ik werk er niet)

    Na inderdaad 5 dagen ploeteren heb ik wat tips en trucs op een rijtje.
    Misschien kan iemand zijn/haar voordeel mee doen.
    Probeer zo snel mogelijk door te dringen tot een technisch type als je er niet uitkomt. Ben daar toch goed geholpen.Zorg daarvoor dat je de essentiële zaken op een rijtje hebt. 100% signaal en kwaliteit in het instellingen/info scherm (kan dus wel ondanks vele meters tussen de meterkast en mijn Cisco) en op de volgende pagina checken of de DHCP van Ziggo aan je interne modem een MAC en IP adres heeft toegekend (alles ingevuld, dan is je bekabeling in ieder geval OK en kan de helpdesk je niet met kluitje in het riet sturen). Vaak staat daarboven dan "Bezig".....en dat blijft zo. Wat bij mij dan werkt is het volgende. Terwijl "bezig" nog steeds vermeld staat ga ik naar Systeem en geef opnieuw de opdracht tot Installeren van Interactieve Televisie. Dan wordt je gewaarschuwd dat je dit alleen moet doen als het niet werkt....dus gewoon doen (zie ook pagina 11 van Handleiding)....dat duurt dan een paar minuten....waarna bij mij het verlossende "geactiveerd" in de bovenste regel verschijnt. Sommige series in TVTheek doen het dan nog niet, maar ik kreeg te horen dat men series van commerciele zenders nog niet "gecleared" heeft kwa rechten. Wat slordig om ze er dan toch in te laten staan. Maar check bijvoorbeeld met Keijzer en de Boer.
    Bovenomschreven truc moet ik trouwens steeds opnieuw toepassen omdat ik de Cisco van de netspanning haal ("stekker eruit") als ik hem niet gebruik aangezien ik gemeten heb dat het apparaat in de standbye-stand toch zeker 21 Watt gebruikt (26-27 Watt als het apparaat aanstaat) en het is toch een beetje zonde om dat dag en nacht te verbruiken voor niets en nog meer CO2 uitstoot. Automatisch opnieuw tot stand brengen van de interactieve verbinding na wegvallen van de stroom is blijkbaar niet mogelijk.
    Nog een tip: probeer eens een lagere versterkingsgraad op de signaalversterker (bijv. 10 ipv 15 meter). Er werd mij verteld dat een te sterk signaal naar de Cisco ook storend kan werken voor het interactieve deel (ben geen installatie technicus dus kan daar niet over oordelen).
    Laatste tip: Check of er ergens nog een signaalverdeler is de coax-lijn zit (meestal ook in de meterkast, meerdere aansluitingen in huis) en probeer die te omzeilen, door de ingang daarvan los te koppelen, aan te sluiten op de ingang van de versterker en op het 0-dB aansluitpunt door te lussen naar die verdeler. Dit was bij mij een belangrijke stap naar een werkend systeem.
    Hoop dat ik niet te veel op één post heb gezet...ben nieuw hier. Sterkte allemaal!
     
  6. ik doe de cisco ook altijd van de stroom,ik heb ook dezelfde problemen met de cisco als hierboven beschreven,maar bij mij deed hij het van de week na het opstarten eerst wel en daarna niet meer (interactieve deel),na het op nieuw installeren en daarna op nieuw opstarten doet het interactieve het wel weer.Het probleem ligt volgens mij niet bij ons maar bij ziggo.
    Ik heb de cisco vanaf het begin altijd 'snachts van de stroom gehaald en
    dit gaf met interactieve tv haast nooit problemen maar de laatste 3 a 4 weken werkt het interactieve gedeelte slecht en is het allen via de methode zoals hierboven beschreven te bekijken. Je kunt de helpdesk wel bellen maar hier kom je gaan stap verder mee zoals al hier is gemeld ligt het dan aan jouw thuissituatie en sturen ze een monteur maar het probleem ligt daar volgens mij niet.
     
  7. blij met ervaringen van ervaren gebruiker....

    Zou heel goed kunnen dat er dus ook een probleem bij Ziggo zelf ligt. Daarom blijven bellen met de helpdesk en je laten doorverbinden met een echt technisch type (als je interne modem een IP en mAc adres gekregen heeft is dat een doorslaggevend argument, het kan dan niet meer aan je bekabeling liggen) en dit probleem melden en aandringen dat ze er wat aan doen...
     
  8. Het probleem blijft maar doorgaan wat ITV aangaat.

    Eerst duurde het eeuwig (> 2 maanden) voor ik de Cisco eindelijk kreeg,
    Dan problemen met de smartcard (meerdere malen geregistreerd)
    Dit is via het forum hier "opgelost"
    maandje later, smartcard spontaan weer uit het systeem ???
    Weer opnieuw in het systeem opgenomen...

    Regelmatig niet mogelijk series of films te kijken.... en als hij het dan een keer heeel toevallig doet.... Dan is het gewoon niet te bekijken!! Ik zie meer blokjes dan van de film zelf :( Signaalsterkte e.d. is 100%, alles volgens het boekje aangesloten en 20 keer gechecked, zelf en met helpdesk.

    Is dit product wel goed genoeg getest ?
     
  9. oplossing

    hallo ik heb ook vaak gebeld en gemaild met ziggo zie mijn vorige reackties
    maar wat blijkt nu de interacktieve tv werkt helemaal niet in de regio almelo (cogas)gebied ,men is nog in onderhandeling met ziggo kan nog een hele poos duren ,ben er zelf achter aan geweest bij cogas ,men had dat ook meteen kunnen vertellen bij ziggo al zovaak contackt gehad men wil de postcode enz weten maar niemand zei het werkt nog niet bij u , maar ik heb het hele zaakje netjes terug gestuurd dus probleem opgelost .
     
  10. Het Cogas netwerk is inderdaad nog niet beschikbaar voor Interactieve Televisie. Al meerdere malen doorgegeven aan Cogas zelf, echter is het nog steeds niet op de website van cogas aangepast..

    In ieder geval, op onderstaand kaartje is het verzoringsgebied van Cogas te zien. Hier zal interactieve televisie niet werken:
    [​IMG]

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina